balance rem bøjet - konsekvenser??

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
antonio
Geografisk sted:

balance rem bøjet - konsekvenser??

Indlæg af antonio » 16 maj, 2005 11:12

Hej
jeg kørte på motorvejen da der kom en lyd fra motoren. standset og bagefter kunne jeg ikke starte og der kom en ukontrollerede lyd fra motorrummet da jeg prøvede at starte…
mekanikeren siger at balance remmen var helle bøjet men at motoren ikke har taget skade...og at det omtalte rem skal skiftes.
mekanikeren har kun kigget igennem den øverste del af dækselet og har ikke endnu afmonteret det fuldstændig...
jeg er bekymret for hvis det er kun det…men så har jeg været heldig.!?
Tand remmen var på plads :-) , den er blevet skiftet for 16K km siden /9 måneder, samt alle strammer og den omtalte balance rem af en autoriseret Alfa værksted.
er der nogle kommentarer til dette takker.
er der andre ting jeg skal være opmærksom på i forbindelse med balance rem udskiftning? andet der skal skiftes?

tak

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 17 maj, 2005 05:53

Hej Antonio - En rem af gumme skal (i materialets natur) kunne bøjes. Måske mener han at den er løs eller har "sprunget" nogle tænder. I begge tilfælde kan en af balanceakslerne have været i kontakt med krumptapakslen, hvilket kan være alvorligt.
Du skriver, at du har fået skiftet både balance- og knastrem på Aut. værksted. I så fald bør du omgående kontakte værkstedet og meddele skaden (og sikkert på bugseret bilen der hen), der er garanti på remmene og medløber/strammerhjulene samt et værksteds ansvar for monteringen, så reservedelsleverandøren og/eller værkstedet har formentligt et ansvar for udbedringen af evt. skader og mont. at nye dele som evt. er defekte.

antonio
Geografisk sted:

Indlæg af antonio » 17 maj, 2005 06:48

tak ELP.
jeg synes at det var mærkrligt at forhandler/auto mekaniker hvor jeg købte bilen sagde at det var bare balanceremmen ; at det var ikke motoren /ventilerne osv. der havde taget skaden.. . huummm [8)]
Jeg har kørt bilen til den forhandler/auto mekaniker hvor jeg købte den og han vil så kontakte Alfas autoriseret værksted i byen hvor de omtalte ting/remmer er bleven skiftet for at meddele skaden.
var det ikke rigtig at gøre?
at det autor. værksted har udført arbejdet mens bilen var ejet at den første ejer har ingen indflydelse på sagen , vel? det var ikke på mig de udførte arbejdet!
kan den autoris. værksted/Alfa på nogen måde prøve på at undgå at udbedre skaden?[B)]
endnu engang tak.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"