Jeg påtænker at skifte min 156 1,6 fra 1998, ud med en nyere faceliftet model fra 2002 ( Den med nyt instrumentbord og ESP ). Det skal være en 1,8 eller 2.0.
Er der nogen der har erfaringer med motoren fra 2002-2003 årgangene. Har man løst problemet med den dårlige knastforstiller, som jeg har skiftet flere gange på min 98 model ??
Er der desuden nogen, der har erfaringer med den nyere 2.0 JTS motor ??
Jon
Ny motorgeneration
-
Lars Sørensen
- Geografisk sted: Danmark
Nu er det ikke en JTS jeg har, men jeg har ikke haft problemer med knastforstillere på min 2001 2,0 TS´er.
Min fatter fik sine skiftet efter 30000 km og har ikke haft problemet siden (87000 km)
Desuden har jeg ikke hørt nogen haft problemer med JTS motoren endnu. Der er heller ikke solgt så mange som af 2,0 TS modellen fra ´97 til ´99 hvor der har været mange problemer.
Mit bud er at en del af de modeller har kørt som firmabiler og dermed ikke har fået den opmærksomhed rent servicemæssig som privatejet modeller har. En del er blevet kørt tør for olie, hvad siger det om føreren ?????? [:o)]
Det er basal Alfa Romeo viden at checke olie og maskine regelmæssig. Det er en italiener, en lidenskabelig maskine som fortæller alt om sin ejer. Den kan køres hårdt, den kan køres lidenskabelig, men kærtegnes den ikke får du en lussing der synger [B)][;)]
Bella Alfa Romeo skal behandles som den dame hun er og du vil få al den passion tilbage som du giver. [^]
Min fatter fik sine skiftet efter 30000 km og har ikke haft problemet siden (87000 km)
Desuden har jeg ikke hørt nogen haft problemer med JTS motoren endnu. Der er heller ikke solgt så mange som af 2,0 TS modellen fra ´97 til ´99 hvor der har været mange problemer.
Mit bud er at en del af de modeller har kørt som firmabiler og dermed ikke har fået den opmærksomhed rent servicemæssig som privatejet modeller har. En del er blevet kørt tør for olie, hvad siger det om føreren ?????? [:o)]
Det er basal Alfa Romeo viden at checke olie og maskine regelmæssig. Det er en italiener, en lidenskabelig maskine som fortæller alt om sin ejer. Den kan køres hårdt, den kan køres lidenskabelig, men kærtegnes den ikke får du en lussing der synger [B)][;)]
Bella Alfa Romeo skal behandles som den dame hun er og du vil få al den passion tilbage som du giver. [^]
-
Stig Hartmann
JTS motorene har jeg heller ikke hørt om nogen problemer med, bortset fra at de aldrig har de HK som de bør ha. Om det skyldes optimistiske italienere eller dårlig dansk benzin ved jeg ikke. Sidst vi havde rullefelt dag, var der 2 JTS med og de manglede ca 10 og 20 hk, dem jeg har prøvet virker dog friskere end de gamle TSere.
-
Ole Jørgensen
Jeg har en 2,0 JTS og kan kun sige godt om motoren og dog en ting - lyden er/var bedre i 2,0 TS. Der er rigeligt med bundtræk og den er meget omdrejningsvillig, som alle Alfa Romeo motorer, og trækker glædeligt op til 7.000 omdrejninger. Jeg har også læst, at de tidligere udgaver af JTS manglede ydelse, men min, som er fra 2005, mangler ikke hestene. Den har rundet de 220 km/t uden at blive kørt ud. Benzinøkonomien er meget ligmed med 2,0 TS, dog med en lille besparelse i bykørsel.