Start Problemmer

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Kisser
Geografisk sted: Danmark

Start Problemmer

Indlæg af Kisser » 01 nov, 2006 07:57

Hejsa

Jeg er den lykkelig ejer af en 156 2.0 16v.

Jeg har nu oplevet en del gange at når jeg vil starte bilen, at starteren lige starter men så hvæser den og der sker ingen ting, det kan ske at jeg skal prøve op til 10 - 20 gange før bilen går igang.

Jeg har prøvet at tage minus polen af batteriet, og lade den stå i ca. 10 minuter, derefter har jeg sluttet minus polen på igen, sat mig ind i bilen og drejet nøglen om i positionen lige inden man starter bilen og lade den står der i ca. 5 min. derefter drejer jeg nøglen tilbage og venter igen ca. 5 min. hvorefter jeg prøver at starte bilen, men prøblemmet er der stadig.

Er der nogen der har nogle gode råd, eller kan det være starteren der er defekt ????

elp

Indlæg af elp » 01 nov, 2006 08:38

Hej Kisser og velkommen.
Det lyder som om at starterens relæ er defekt eller der er for lidt strøm på batteriet.
Det først jeg ville gøre, er at sætte et andet batteri til (f.eks. med startkabler), hvis den så starter som en mis, købe et nyt batteri (de gamle dør nu hvor det er blevet køligere om morgenen). Hvis ikke det ændre på startevnen, så få kontrolleret (f.eks. hos en autoelektrikker) starteren og ledningsforbindelser, inkl. motorens stelkabel.

Kisser

Indlæg af Kisser » 01 nov, 2006 09:04

Hejsa Erik

Jamen takker for den varme velkomst.

Jeg vil prøve med et nyt batterie, men jeg troer ikke det er det pga. jeg skiftede det ca. i februar mdr.
Men jeg tager forbi en auto elektrikker i morgen tideligt, og for det tjekket.
Ok takker for dit råd, det er sku kanon med en sådan hjemmeside men utrolig mange gode råd, er sku blevet en bidt alfa fan.

Mvh Jørn

Morten

Indlæg af Morten » 01 nov, 2006 19:43

Hej...

For mig lyder det som en ombytningsstarter, det er ofte billigere end af begynde en reparation på en gammel starter, altså med mindre man gerne selv vil rode med sådan noget. Jeg laver altid startere selv, dem fra Bosch feks er meget nemme at gå til, og reservedele er normalt ikke noget problem.

Kisser

Indlæg af Kisser » 02 nov, 2006 09:31

Hej Morten

Har i dag talt med både alfa værksted og en bil elektrikker og deres mening er den samme, der skal en nu starter til pris ca. 1500,00 + moms og ca 2 arbejds timer.
Bliver jo nok nød til at bide i det sure æblen, men det dur jo heller ikke at alfen holder stille derhjemme.
Og takker mange gange for jeres respons, synes sku det er et lærerigt forum man har her og at der er meget hjælp at hente.

Mvh Jørn

Morten

Indlæg af Morten » 02 nov, 2006 17:40

Hej...

Det er da dejligt, at nogen påskønner de svar, der gives herinde... Spøg til side, ja, det er vel bare at få den skiftet, betale og se glad ud... Det er nok kun tåber som jeg, der tager den ud for hver 100000 km og renser og smører...

elp

Indlæg af elp » 02 nov, 2006 18:50

Hej Morten - nu er det sådan med starter, generator, styretøjspumpe etc, at det sidder på bagsiden af motoren under manifoldet, så det koster nogle ekstra timer og kan nok kun betale sig når enhederne skal skiftes.

Morten

Indlæg af Morten » 02 nov, 2006 21:12

Hej Erik...

Du har ret, jeg har jo bare været i den heldige situation at have en bokser, hvor det hele er serveret på en sølvbakke oven på motoren. Og så har jeg tidligere haft god tid til at gå og nusse med sådan noget...

elp

Indlæg af elp » 02 nov, 2006 21:35

Hej Morten - du har jo nok at se til med Juniorer.
Jeg fik sat Spider i vinterhi i søndags. På min brors arbejdsplads i KBH. NV har de en dejlig halvtom opvarmet, aflåst P-kælder til nogle flasker vin og så'n. Så kan brorskabet få lov at holde lidt øje med den. Han har i år hentet sig en MG F i Tyskland; han har sat hardtop på, så den skal kun i hi, hvis det bliver rigtig møgvejr.
Skiftede olien og kølervæsken, pumpet dæk og anti kondens i benzinen, så den skal nok have det godt til foråret. Jeg kan, hvis jeg ikke kan vente, tage ind og se til den, lige sprøjte lidt olie ned i tændrørshullerne og tørne maskinen rund for at få fordelt lidt olie rund til smørestederne.

Morten

Indlæg af Morten » 03 nov, 2006 00:21

Hej...

Ja den tid nærmer sig også kraftigt for mit vedkommende, jeg skal dog først lige have den synet. Men det er så sidste gang, så overgår den til 8-års reglen. Beholder den hjemme i garagen, der er jo nogle "småting" der skal laves og forbedres mm. Helt færdig bliver man jo aldrig (heldigvis)...

Kisser

Indlæg af Kisser » 03 nov, 2006 07:36

Hejsa Drenge.

Så fik jeg skiftet starteren, det tog ikke lang tid, på et godt Værksted for auto elektronik, ringede godt nok til et alfa værksted, men men men deres service har mangler sku noget.
Og nu spinderden godt nok som en mis igen når den starter istedet for at hvæse af en.
Vil da meget gerne selv have været gået igang med at skifte den, men nu har jeg ikke lige et sted at gøre sådan noget, og er afhæng af at kunne køre fra Esbjerg og til Padborg hverdag så.
Men takker endnu engang for jeres svar og for dette forum.

Mvh

Jørn

Morten

Indlæg af Morten » 03 nov, 2006 17:18

Du er altid velkommen, om du så kan bruge svarene til noget, er noget andet....

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"