Lyd ved start at motor (156 - 2.0 TS)

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
menno
Geografisk sted: Danmark

Lyd ved start at motor (156 - 2.0 TS)

Indlæg af menno » 16 maj, 2007 23:40

Et spørgsmål til de rigtige "connaisseurs" ... [:)]

Når jeg starter min motor hører jeg nogle gange - mindre end 1 sekund - et lyd som kan beskrives som "Zzzzz-rrrr-t". Det lyder som 2 tandhjul (hvis det hedder sådan på dansk) som kører langs hinanden uden at sætte sig fast (som de burde … eller ikke … det ved jeg ikke). Efter det lyd er alt som det plejer at være. Jeg kan ikke provokere det, det sker en gang i mellem. Godt nok lidt oftere end tidligere (½ år siden). Hvad kan der være? Jeg håber ikke det er et tegn på, at hvis jeg ikke får det lavet, at jeg snart har et problem som er endnu større.

Ciao!
The Dutch guy [8D]

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 16 maj, 2007 23:50

Det kunne lyde som at starterens lille tandhjul (som går i indgreb med startkransen på svinghjulen når stateren aktiveres)løber lidt med efter motoren går i gang.
Tror ikke det betyder noget p.t., men hvis det bliver slemt, kan det på sigt ødelægge startkransen, hvis ikke starteren skiftes i tide. At skifte startkransen på svinghjulet er en større operation, motor og gearkasse skal skilles fra hinanden, koblingen skrues af og kransen skiftes, ret dyrt, også fordi man normalt vil skifte koblingen, nu tingene er adskilt.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"