Skyder når den er mellemvarm

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
simonriedel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 16 okt, 2005 20:02
Geografisk sted: Danmark

Skyder når den er mellemvarm

Indlæg af simonriedel » 28 dec, 2008 09:06

Når min 2,0 (kørt 100.000 km) er helt kold, kører den fint, men efter et par km kan den være irriterende og endda skyde i "karburatoren".
Så kan jeg være nødt til at holde den i 3 gear og køre på høje omdrejninger.
Det er som om den fungerer ringe i mellemtemperaturer.
Pløkkerne har vist siddet i - i værste fald 250.000 km (fra den gl motor).
Luftfilteret er heller ikke nyt - mindst 50.000 km.

I øvrigt et tip. Den kører meget bedre med 99 oktan og længere på literen - især når motoren er varmet op.
Håber på et godt svar.
Bedste hilsener Simon



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 29 dec, 2008 01:47

Så skift tændrørerne, de er beregnet til at holde 100000 km, og det er vist også kun lige til, at de holder så længe.
Når nu du er igang, så start motoren når du har plastdækslet afmonteret i mørke, ikke svært på denne årstid. Hvis du ser lysende gnister, så skal tændkabler og måske tændspoler også skiftes.

simonriedel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 16 okt, 2005 20:02
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af simonriedel » 10 jun, 2009 07:57

Det var fordi indsugningsmanifolden var hullet - plasticen var flækket.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"