stadig problem med køler

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
nhed
Geografisk sted: Danmark

stadig problem med køler

Indlæg af nhed » 03 feb, 2010 06:43

Hej
Som nogen måske har læst, har jeg skiftet køler efter utæthed. Senere har jeg skiftet termostat, grundet manglende varme/temperatur, det gav selvfølgelig den ønskede effekt, så vidt så godt. Nu er jeg stødt på det problem, at jeg har svært ved at finde den rette højde for kølervæske niveau. Højden stiger ved stigende temperatur, over niveau! Mig bekendt, skulle niveauet næsten være det samme hele tiden, men jeg har konstateret, at der ikke er tryk på beholderen, når jeg åbner for låget, det var der tidligere. Trykket skulle vel holde væskestanden nede, eller hvad. Først når motoren er blevet kold, falder niveauet ned på normal. Nogen som har prøvet noget lignende???
V.h
Niels

elp

Indlæg af elp » 03 feb, 2010 21:09

Ja, det gør vandstanden altid, vand udvider sig ved hørere temp. Altså, højere vandstand ved 90 grader end ved 60.
I låget på ekspantiontanken er en overtryksventil, som åbner når trykket overstiger et bestem niveau. Det kan være den ikke dur mere. Har nu ikke lagt mærke til, om min 156 siger lyd fra at lukke tryk ud når jeg tager det af.

nhed

Indlæg af nhed » 06 feb, 2010 20:15

Købte en ny ekspantionsbeholder med låg. Det forandrede alt, nu er vandstanden ens, varm som kold. Jeg tænker, at det skyldes, at nu holder låget tæt, og derfor er der nu tryk på beholderen, når den er varm, trykket holder vandstanden nede! pris, ud over at det ser godt ud, 220 danske kr.
V.h
Niels

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"