forurening

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Glenn
Geografisk sted:

forurening

Indlæg af Glenn » 10 mar, 2011 02:47

Jeg har en alfa 156, 2,0 fra 98. Den er blevet kasseret til syn på for høj forurening. Da jeg kørte fra synshallen gik den alt for højt i tomgang og fejllampen for indsprøjtning lyser. Derudover kører den vildt op og ned i omdrejninger. Den har for ikke så længe siden, fået både lampdasonde og luftmængdemåler. Er der nogen der ved hvad der er galt? MVH.

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 10 mar, 2011 08:37

Jeg tror din luftmængde måler er defekt. Men da den er ret ny, ville jeg få en fejludlæsning fra motorstyringen, som med stor sandsynlighed kan fortælle, hvor fejlen eller fejlene ligger.

Glenn
Geografisk sted:

Indlæg af Glenn » 10 mar, 2011 18:18

tak for svaret. Har iøvrigt konstateret at i samme forbindelse er ventilatorvingen begyndt at køre konstant. Da jeg startede bilen igen her til morgen(kold), gik den fint, dog med tændt fejllampe for indsprøjtning, men efter jeg havde stoppet den 1 gang, var problemet det samme igen..med høje omdrejninger osv. Jeg får lavet en fejludlæsning.

Glenn
Geografisk sted:

Indlæg af Glenn » 11 mar, 2011 02:48

Vil lige give en status på mit problem: Jeg fik lavet en fejludlæsning og den viste en gammel fejl på temperaturføleren(er nu skiftet). Derudover fik jeg at vide at min katalysator er defekt og deraf den høje forurening :(. Har dog stadig et problem for den går alt for højt i tomgang nu. Den ligger mere eller mindre konstant på 2000rpm. i tomgang. Jeg har renset gasspjældet tidligere, jeg havde faktisk hele spjældhuset og tomgangsmotoren afmonteret og grundigt rengjort(stadig 2000rpm.). Mit spørgsmål er nu; skal tomgangen nu grundjusteres og hvordan foregår det??

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 11 mar, 2011 07:22

Det skal motorstyringen gøre. Den defekte kat kan være årsag til "forvirringen" motorstyringen, men en 0 stilling af den bør løse tomgangs problemet. O stilling kan foregå via computeren eller ved at afmontere stelforbindelsen på batteriet i en ½ time eller mere, så går systemet i defauld mode.

Glenn
Geografisk sted:

Indlæg af Glenn » 11 mar, 2011 18:30

Tak. Jeg fik den 0-stillet via testeren, men problemet var der stadig. Jeg har en alfa 156 mere, så jeg vil prøve at montere spjældhus/stepmotor fra den og se om det løser problemet.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"