Udskiftning af balancerem
Udskiftning af balancerem
<p>Hej </p><p>Jeg skal til at skifte tandremmen på en 156 TJS'er, og i samme forbindelse udskifter jeg også balanceremmen, men skal den også times/taktes som tandremmen? </p><p>Gennemtrevling af div. fora giver ingen anvisninger på udskiftning af balancerem. </p>
Har du prøvet denne http://www.alfa156.net/fr_index.html?/tech/idle.html
klik på "Tips" og find emnet Timing belt change eller Tooth belt change.
klik på "Tips" og find emnet Timing belt change eller Tooth belt change.
Tak Erik.
Siden giver nu ikke svar på om, og hvordan balanceakslerne times. Jeg går ud fra at det har en betydning hvordan de er positioneret i forhold til krumtappen, ellers ville det jo være unødvendigt med en tandrem.
Jeg løste problemet med tydelige markeringer på hjul og aksler inden jeg skiftede, og det fungerede fint.
Hvis nogen ligger inde med oplysninger om balanceakslerne ville det være fint til en anden gang...
Jeg købte et par knastlåse til JTS'eren, så hvis nogen mangler er de til at låne.
Siden giver nu ikke svar på om, og hvordan balanceakslerne times. Jeg går ud fra at det har en betydning hvordan de er positioneret i forhold til krumtappen, ellers ville det jo være unødvendigt med en tandrem.
Jeg løste problemet med tydelige markeringer på hjul og aksler inden jeg skiftede, og det fungerede fint.
Hvis nogen ligger inde med oplysninger om balanceakslerne ville det være fint til en anden gang...
Jeg købte et par knastlåse til JTS'eren, så hvis nogen mangler er de til at låne.