Forkert type olie af min mek!

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Ronny85
Indlæg: 76
Tilmeldt: 19 maj, 2012 07:12
Geografisk sted:

Forkert type olie af min mek!

Indlæg af Ronny85 » 05 jul, 2012 13:26

<p>Hej</p><p>Da jeg hentede min alfa, hos min mek, fortalte han mig, at han har påfyldt castrol olie på. Idag da jeg var i hans olielager, lå der KUN noget som hed north sea oil lubricants</p><p><a href="http://demonoils.co.uk/index.php/north- ... ><p>Syntes i jeg skulle skifte olie MED DET SAMME. Da jeg har snakket med en anden ved, som sagde at det olie var OEM olie.</p><p>Hvad siger i andre</p><p>Ronny</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 05 jul, 2012 18:38

Jeg ville ikke have nogen tillid til den mekker. Man lyver når man siger Castrol og det er en anden olie, som er hældt på.
Jeg ville bede ham aftappe olien og hælde Castrol Magnatek 10W-40 på i stedet.
Olie raffineres på alle raffinaderier og sælges til smøreolie fabrikanter, som tilsætter deres egne additiver, så basen er nogen lunde den samme, men de dyre mærkeoliers additiver der bedre og dyrere end de billige olie af ukendt mærke.

fbn
Indlæg: 76
Tilmeldt: 09 dec, 2007 04:24
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af fbn » 05 jul, 2012 21:01

Som ELP skriver.

Men nu kunne det jo også være, at det er castrol der er fyldt på
selv om han kun lagerfører "North Sea"
Min gamle Mekker solgte Q8 olie og havde kun det på lager, men
når jeg fik skiftet på Bella, købte han 5 liter specielt hjem til
denne, og den slant der var tilbage stod altid i bilen, når jeg
hentede den, for så var der jo til efter fyldning.

Så måske er det Castrol han har fyldt på eller også er det ikke.

Ronny85
Indlæg: 76
Tilmeldt: 19 maj, 2012 07:12
Geografisk sted:

Indlæg af Ronny85 » 06 jul, 2012 12:29

Jeg må lige grave lidt mere idet. Men i anbefaler at jeg får skiftet olie MED DET SAMME.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 06 jul, 2012 19:53

Det vil jeg ikke sige, men jeg ville ikke køre 20k km på den, for mig, ukendte olie. Men den har betegnelsen SL, som de fleste (alle) 10W-40 delsyntetiske olier har.
Men hvis din mekker har solgt dig olie som Castrol, så ville jeg bede ham aftappe olien og hælde Castrol på. Du linker selv til North Sea olien, og den er væsentlig billigere end Castrol.
Hvis han har taget en pris for olie, som er lavere end Castrols og ikke på regningen skrevet Castrol, er der ikke noget at komme efter.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"