startproblemer
startproblemer
Hej. Jeg har denne skønne Alfa Romeo 156 2.0 16v TS.
Efter det er blevet lidt koldt i vejret har jeg fået start problemer.
Når jeg forsøger at starte bilen, skal jeg holde længe på starteren før den gider at starte. det vil sige efter en 4-5 forsøg kommer den stille og roligt i gang, og står ujævn de første 15 sec. før den får normal tomgang.
Bilen køre upåklageligt når den er i gang. men den røde indsprøjtnings lampe lyser konstant. og hele vejen til arbejde ca 44km.
Når jeg så skal hjem igen har jeg samme problem.
problemet er der også selvom bilen er varm og jeg slukker og vil starte igen.
jeg har for nyligt skiftet krumtap sensoren, da den havde modsat problem før vinteren. hvor den gik ud når den var varm. og lyste derefter i indsprøjtnings lampen...
nu har den så problemet med at starte. batteriet er målt og lader fint og har volt nok.
den falder heller ikke i volt når man tænder lys osv når bilen er i gang.
hvad kan skyldes problemet ved opstart.
Efter det er blevet lidt koldt i vejret har jeg fået start problemer.
Når jeg forsøger at starte bilen, skal jeg holde længe på starteren før den gider at starte. det vil sige efter en 4-5 forsøg kommer den stille og roligt i gang, og står ujævn de første 15 sec. før den får normal tomgang.
Bilen køre upåklageligt når den er i gang. men den røde indsprøjtnings lampe lyser konstant. og hele vejen til arbejde ca 44km.
Når jeg så skal hjem igen har jeg samme problem.
problemet er der også selvom bilen er varm og jeg slukker og vil starte igen.
jeg har for nyligt skiftet krumtap sensoren, da den havde modsat problem før vinteren. hvor den gik ud når den var varm. og lyste derefter i indsprøjtnings lampen...
nu har den så problemet med at starte. batteriet er målt og lader fint og har volt nok.
den falder heller ikke i volt når man tænder lys osv når bilen er i gang.
hvad kan skyldes problemet ved opstart.
Jeg har i dag haft den på værksted og målt. den gav fejl på krumtap føler, den som jeg skiftet for pr mdr siden. da den gik ud når den havde kørt lidt. denne er så endnu engang blevet skiftet og vil stadig ikke starte.. nu prøver jeg som du skriver piller batteriet fra et pr timer og ser hvad den så siger.
Afstanden er i orden. og det hjalp heller ikke at tage batteriet fra.
den vil stadig ikke starte. men så tænkte jeg der hvor man sætter krumptapføleren på. da jeg tog den gammel af var den sodet til med olie. må der gerne være dette. lige nu er jeg ved at få målt hele ledningsnettet da de mener der kan være en kortslutning til stel et sted.
den vil stadig ikke starte. men så tænkte jeg der hvor man sætter krumptapføleren på. da jeg tog den gammel af var den sodet til med olie. må der gerne være dette. lige nu er jeg ved at få målt hele ledningsnettet da de mener der kan være en kortslutning til stel et sted.
Olien vil formentlig ikke betyde noget, men når noget er fedtet ind i olie sætter der sig snavs på og bliver hængene. Det kan afstedkomme dårligt eller intet signal.
Det var i forbindelse med oliespild fra en pakning ved remskiven og udskiften af denne at krumtapføleren blev forskubbet på min Lancia.
Når motoren ikke starter, driver starteren motoren rund, så er det tænding eller brændstof relateret, eller drejer motoren slet ikke rundt, så er det starter (relæ, ledningsnet, tændingslås) eller ledningsnet relateret.
Er batteriet udmålt ved belastning. Spændingen må ikke falde til under 10,5 volt ved startforsøg.
Det var i forbindelse med oliespild fra en pakning ved remskiven og udskiften af denne at krumtapføleren blev forskubbet på min Lancia.
Når motoren ikke starter, driver starteren motoren rund, så er det tænding eller brændstof relateret, eller drejer motoren slet ikke rundt, så er det starter (relæ, ledningsnet, tændingslås) eller ledningsnet relateret.
Er batteriet udmålt ved belastning. Spændingen må ikke falde til under 10,5 volt ved startforsøg.
Jeg tror, du skal lade en Alfa eller autoelektriker se på problemet.
Hvis en føler er dårlig eller har dårlig forbindelse, så vil det komme frem ved en ECU fejlmåling.
Du skrev "alle skriver link error og kan ikke måle bilen." Også det vil en Alfa eller elektrisk specialist kunne fejl finde. Måske er ECU'en død.
Hvis en føler er dårlig eller har dårlig forbindelse, så vil det komme frem ved en ECU fejlmåling.
Du skrev "alle skriver link error og kan ikke måle bilen." Også det vil en Alfa eller elektrisk specialist kunne fejl finde. Måske er ECU'en død.