Moter-fejlkode-udlæsning

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
defess
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12 dec, 2011 19:33
Geografisk sted:

Moter-fejlkode-udlæsning

Indlæg af defess » 09 apr, 2014 18:41

HURRA min Alfa Romeo blev rost til skyerne i går hos en autoriseret Alfa mekaniker. Så var jeg klar til at spendere... ;-) Spøg, han var virkelig en flink mand.
Jeg gik med lidt bange anelser til den rigtige mekaniker for udlæsning af fejlkoder. Min bil, en Selespeed, gik i stå når den var varm og skulle stoppe for rødt lys. Det eneste en Alfa stopper for! Men det var også irriterende nok. Han var så godt som sikker på hvad det var men udlæste koder.
INGEN FEJL!!!!!
En gammel udskiftning af en omdrejningstæller for år tilbage, der ikke var slettet, var alt.
Han havde ret et tilkokset spjældhus. Intet problem det kan renses og så var det at mekaniker fortalte at havde det bare været en almindelig 156 altså ikke den lækre Selespeed ;-) så kunne kam bare rense spjældhus og køre ud igen. Det kan man ikke på en Selespeed da den har elektronisk styring af spjæld. En rensning af dette kunne resultere i at styringen skulle nulstilles (reset) og det kan man ikke på denne type spjældhuse på Selespeed. Nå, suk troede lige... Han sprøjtede noget ind i spjældhuset via en slange som han afmonterede og ved et bestemt antal omdr., rensede det også noget. Så meget at den nu ikke går i stå men dykker stadigvæknu og da faretruende i tomgangen når man stopper for rødt.

Nyt spjældhus 5000,- plus moms og det er da lige lidt meget bare fordi man ikke kan rense!
Er der nogen i verden som kan rense et sådant spjældhus? Jeg tænker at hvis man finder de fire ledninger på det spæjldhus som styrer motorens (Elektromotorens) omdrejningsretning så kan man da bare køre spjældet til 0 igen altså i stilling lukket. Er det mig som er helt forkert på den
Hører meget gerne fra jer eksperter



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 09 apr, 2014 19:22

Jeg kender ikke Selespeed og elektronisk speederspjæld. Men der er meget almindeligt, at når tomgangsomdrejningerne kører op og ned, at luftmassemåleren (MAF) skal renses.
Den sidder, set forfra, til højre for motoren mellem indsugningsslangen fra luftfilteret og slangen mellem MAF og speederspjældet. Tag den første slange af og sprøjt noget karburatorrens eller lign. på flappen og noget kontakt rens ind, hvor armen med flappen går ind i siden på MAF. Det plejer at hjælpe.

defess
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12 dec, 2011 19:33
Geografisk sted:

Indlæg af defess » 10 apr, 2014 04:43

hvor armen med flappen går ind i siden på MAF
Skriver du hvor er det? kan det vises via et billede? se venligst foto.HMMMM upload af foto virker ikke
Se venligst link og scroll lidt ned til et foto af en MAF
Tak for svar

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"