Camber Alfa 145
Camber Alfa 145
Hej Alfa ejere
Jeg har i november 2007 erhvervet en nysynet AR 145 1,6 TS årg 2000, og skal åbenbart i gang med at reparere på den. Jeg kunne ikke få den sporet pga. forkert Camber. Men hvor hulen finder man et godt værksted, som ikke plukker én?
Der er også nogle andre småting, som skal laves og så er jeg ikke sikker på den ikke har været skadet. (flere spray rester på gummilister)
mvh
MTR
Jeg har i november 2007 erhvervet en nysynet AR 145 1,6 TS årg 2000, og skal åbenbart i gang med at reparere på den. Jeg kunne ikke få den sporet pga. forkert Camber. Men hvor hulen finder man et godt værksted, som ikke plukker én?
Der er også nogle andre småting, som skal laves og så er jeg ikke sikker på den ikke har været skadet. (flere spray rester på gummilister)
mvh
MTR
hey.
hvis camperen på bilen er så meget ude af sporing at den ikke kan justeres ind til de normer der er gældene for den model,så er jeg ret alvorlig bange for at den har været ret alvorligt skadet ,ked af at sige det ,men det er jeg ret overbevist om ,,og det gør det ikke bedre hvis du har fundet sprayrester af maling på gummilister ,så syntes du skal konfrontere ham forhandleren med det,du kan blive ved med at købe dæk i dyre domme til den,+der kommer sikkert andre ting
hvis camperen på bilen er så meget ude af sporing at den ikke kan justeres ind til de normer der er gældene for den model,så er jeg ret alvorlig bange for at den har været ret alvorligt skadet ,ked af at sige det ,men det er jeg ret overbevist om ,,og det gør det ikke bedre hvis du har fundet sprayrester af maling på gummilister ,så syntes du skal konfrontere ham forhandleren med det,du kan blive ved med at købe dæk i dyre domme til den,+der kommer sikkert andre ting
Jeg bor i Herlev. Jeg har forresten talt med et værksted i jyland, som ikke forstod det med camberen. De mente, at de der discount dæk-centre ikke er uddannede til at spore en bil og derfor forstår de heller ikke tallene på måleinstrumenterne.
Et råd fra den jyske mekaniker var at sende bilen på et almindeligt værksted og få dem til at spore den. Så skulle camberen rette sig automatisk??
Håber selvfølgelig ikke at bilen har været skadet, da den både kører og styrer godt.
Men tak for rådene.
mvh
Thunen
Et råd fra den jyske mekaniker var at sende bilen på et almindeligt værksted og få dem til at spore den. Så skulle camberen rette sig automatisk??
Håber selvfølgelig ikke at bilen har været skadet, da den både kører og styrer godt.
Men tak for rådene.
mvh
Thunen
En skadet bil kan godt repareres så den er så god som inden skaden, men hvis det ikke gøres rigtigt, vil den f.eks. ikke spores til korrekte mål bagefter.
Det er sådan, at forbrugerkøbeloven også gælder når en privatperson sælger til en anden privatperson (forbruger). Iflg. loven har en sælger f.eks. brugt bil til en forbruger, at sælger har oplysningspligt om skavanker, større skader bilen er blevet repareret for.
Jeg vil anbefale dig, at hurtigst muligt at få din bil undersøgt for gamle skader på et aut, værksted eller FDM. Hvis det viser sig at det har den og ikke er blevet repareret korrekt (skæve vanger), at henvende dig til sælger og, alt efter fejlens/fejlenes omfang, at kræve handelen ophævet eller at sælger reparerer bilen på et velrenomeret værksted for hans regning.
Hvis han nægter, er der desværre kun Forbrugerrådet og rettens vej.
Håber det viser sig at være en mindre ting som er galt med din bil.
Det er sådan, at forbrugerkøbeloven også gælder når en privatperson sælger til en anden privatperson (forbruger). Iflg. loven har en sælger f.eks. brugt bil til en forbruger, at sælger har oplysningspligt om skavanker, større skader bilen er blevet repareret for.
Jeg vil anbefale dig, at hurtigst muligt at få din bil undersøgt for gamle skader på et aut, værksted eller FDM. Hvis det viser sig at det har den og ikke er blevet repareret korrekt (skæve vanger), at henvende dig til sælger og, alt efter fejlens/fejlenes omfang, at kræve handelen ophævet eller at sælger reparerer bilen på et velrenomeret værksted for hans regning.
Hvis han nægter, er der desværre kun Forbrugerrådet og rettens vej.
Håber det viser sig at være en mindre ting som er galt med din bil.
Hej Thunen,
har lidt samme problem som dig med min 146 2,0 ti fra 1996. Det ser ud til at højre baghjul har større camber end venstre, men begge hjul har temmelig meget camber.
Nogen, der har erfaringer med det? Kan camber justeres på 146'ere? Og hvis ikke, hvordan kan man så få rettet cambervinklen på højre baghjul?
har lidt samme problem som dig med min 146 2,0 ti fra 1996. Det ser ud til at højre baghjul har større camber end venstre, men begge hjul har temmelig meget camber.
Nogen, der har erfaringer med det? Kan camber justeres på 146'ere? Og hvis ikke, hvordan kan man så få rettet cambervinklen på højre baghjul?
Baghjulene er ophængt i en bro og kan ikke justeres. Hvis broen er slået skæv, skal den rettes eller skiftes, hvis karrossen er slået skæv skal den rettes, formentlig i en særlig bænk.
Men selvfølgelig kan hjulophæng og lejer være slidte, så skal de pågældende dele skiftes.
Så du bør også få undersøgt bilen på en Alfa værksted eller hos f.eks. FDM.
Men selvfølgelig kan hjulophæng og lejer være slidte, så skal de pågældende dele skiftes.
Så du bør også få undersøgt bilen på en Alfa værksted eller hos f.eks. FDM.
Baghjulene er ophængt i en bro og kan ikke justeres. Hvis broen er slået skæv, skal den rettes eller skiftes, hvis karrossen er slået skæv skal den rettes, formentlig i en særlig bænk.
Men selvfølgelig kan hjulophæng og lejer være slidte, så skal de pågældende dele skiftes.
Så du bør også få undersøgt bilen på en Alfa værksted eller hos f.eks. FDM.
Men selvfølgelig kan hjulophæng og lejer være slidte, så skal de pågældende dele skiftes.
Så du bør også få undersøgt bilen på en Alfa værksted eller hos f.eks. FDM.