Skifte låsecylinder og afmontering af låst tankdæk

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 145/146
Besvar
MickeyWc
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 sep, 2007 05:16
Geografisk sted: Danmark

Skifte låsecylinder og afmontering af låst tankdæk

Indlæg af MickeyWc » 05 okt, 2009 20:53

Hej.

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig herinde, da jeg er en fattig studerende, der ikke har råd til en mekaniker.

Her forleden da jeg skulle åbne min bagsmæk på min 146, knækkede nøglen i bagagerummets cylinder. Cylinderne har tidligere været skiftet, hvorfor nøglen passer til dørene og benzindæksel men ikke tændingen. Da jeg desværre skal sælge min lækre bil, da det ikke kan hænge sammen som studerende, skal jeg gøre bilen salgsklar og men kan blive noget svært når bilen ikke kan prøvekøres og låses.

Jeg har rodet lidt med biler (- motor) og er derfor ikke helt tabt når det gælder at skille biler ad, men vil helst ikke kaste mig ud i projektet uden nogle erfarnes råd i troen om jeg kan det hele og derefter stå med en bil der er endnu mere ubrugelig :)

Så mine spørgsmål er følgende:
1. Hvordan skal jeg bære mig ad med at få tankdækselet ud?
2. Er det nogenlunde til selv at skifte låsecylinder i dørene?
3. Er det mon muligt at købe et dæksel samt låsecylinder der passer sammen, uden at skulle via Alfa og betale en overpris?

Håber at nogen kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen



svendm
Indlæg: 169
Tilmeldt: 08 aug, 2005 11:15
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 05 okt, 2009 21:26

Hej
Det var da surt, ja ikke så meget nøglen men at skulle af med sin lækre Alfa.[:)] Tankdækslet tror jeg du er nødt til at bore selve cylinderen ud, og dørlåsene er ganske nemme indefra. Autoophuggeren er helt sikkert leveringsdygtig i et nyt sæt. Prøv at søge på: http://www.autoophug.org/
Held og lykke med det.
Mvh.Svend

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Generelle emner"