4x100

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 145/146
Besvar
pcd
Indlæg: 10
Tilmeldt: 05 jun, 2004 03:19
Geografisk sted:

4x100

Indlæg af pcd » 26 nov, 2004 00:52

Er der nogle af jer der har prøvet at montere alu på 4x100 på bilen og kan det lade sig gøre ??
mvh stefan



A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 26 nov, 2004 01:27

ja det kan det hvis hjulnavet er samme størrelse(eller mindre) du skal bruge nogle forskydningsbolte som i hvert fald BBS laver (mener jeg) så er det intet problem.

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 26 nov, 2004 01:28

ja det kan det hvis hjulnavet er samme størrelse(eller mindre) du skal bruge nogle forskydningsbolte som i hvert fald BBS laver (mener jeg) så er det intet problem.

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 26 nov, 2004 01:59

Ja,jeg har haft et par sæt fælge,hvor det har været tilfældet.Det er ingen problem,hvis du køber de excentriske bolte som både BBS og OZ laver (og sikkert mange andre idag).Kan købes hos enhver dækmand,ihvertfald hos de velassorterede.De er iøvrigt fra båbe BBS og OZ TÜV godkendte,så der er heller ikke noget i vejen med holdbarheden/kvaliteten.Kan også fåes som låsebolte.

<u>MEN</u>,du skal lige prøve fælgene først,hvis du køber privat/brugte.For der er enkelte fælge,hvor hullerne til bolten i fælgen (frigangshullet til 6-kanten på bolten) er lavet så små,at de excentriske bolte ikke kan være der.Men det er vist et fåtal.

Derudover skal du,-som Andres også skriver,-være opmærksom på at centerhullet i fælgen skal passe (i det her tilfælde 58,1 mm),men i de fleste nyere fælge er selve centerhullet tit lavet stort i fælgen,og man bruger så den løsning at isætte en nylon ell. alubøsning,der passer til den individuelle bil.Dette system,sammen med de excentriske bolte gør jo at man pludselig får mange flere muligheder for at vælge fælge til sin bil.Og producenterne af fælge skal ikke lave så mange forskellige [:D][:D]

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Generelle emner"