rustne rør

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
poul
Geografisk sted: Danmark

rustne rør

Indlæg af poul » 09 nov, 2003 05:16

Min er en 146TS98 og jeg har en lille opgave i form af 2 vandrør som er frem- og tilbageløb til køling af motorolie, de er svært angrebet af rust. Mit spørgsmål er nu 1. er det nødvendig med denne funktion, kan jeg ikke bare fjerne rørene og lukke af??? 2. hvis det er en nødvendig funktion, kan jeg så ikke montere f.eks. slange??

Morten

Indlæg af Morten » 10 nov, 2003 20:34

Hej Poul...

Nu kender jeg ikke denne motor, men mon ikke der er en grund til, at motorolien skal køles... Det er vel svar nok til spørgsmål 1. Mht spørgsmål 2, ser jeg ikke noget problem i at montere slanger på rørstumperne såfremt de kan holde til olie, høj temperatur og moderat tryk, Det betyder nok, at du må finde en hydraulikkvalitet. Men husk på, at slanger ikke lever evigt, de skal i hvert tilfælde kontrolleres en gang i mellem. Hvad med afskærmning ? Kan slangerne komme i kontakt med opslyngede emner fra vejbanen. Det ville jo være ærgeligt at køre over en skarp sten med fuld pedal og miste olietrykket fordi en slange får et brud ...

Hilsen Morten

4630

poul

Indlæg af poul » 11 nov, 2003 04:11

Hej Morten, de 2 rør er vandførende, det er lidt svært at forklare teknikken når du ikke kender motoren,men tak for dit svar, det er dejlig når nogen skriver. Venlig hilsen Poul

Morten

Indlæg af Morten » 11 nov, 2003 21:08

Hej Poul...

Nogen gange læser man det man gerne vil læse... Men når det er vandrør gør det jo bare sagen lettere. Så er det bare at finde den rigtige slangedimension på en normal kølerslange og få sat dem på. Man kunne også finde et kobberrør og bøje til og så kun bruge slanger til tilslutningerne...

Hilsen Morten

4630

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Motor"