Min 145 1.8 ts fra -97 er desværre begyndt at lyde grimt. Motoren tikker/banker ved tomgang og det bliver mere udtalt når den er varm. Ved potten lyder den som en fiskekutter. Den trækker udemærket og der er ingen fejltændinger med udsættere el lign. Jeg har tjekket tændrørene og de tænder umiddelbart alle. Indsprøtningslampen i instrumentbordet signalerer ikke at der skulle være noget galt med det. Er der nogle der har et bud på problemet, så er jeg meget modtagelig for input.
pft og mvh Dan.
Diesellyd
Det lyder mest som du har en utæthed i den forreste del af udstødningen, manifold pakning, samling mellem manifold og forreste rør eller knækket fleksstykke eller samlingen ved katalysator.
Med din 145/146 motortype forbinder vi ofte diesellyd med en slidt knast variator, men det plejer at være kortvarigt efter start, ikke langvarigt. Der kan også være en eller flere af de hydrauliske knastfølgere som klapre kort efter start, men det forsvinder også efter kort tid.
Sidst slidte knaster på knastakslerne, det bliver ved og kan sikkert blive værre når motoren er varm.
Se først udstødningen efter, derefter de andre ting jeg nævner.
Med din 145/146 motortype forbinder vi ofte diesellyd med en slidt knast variator, men det plejer at være kortvarigt efter start, ikke langvarigt. Der kan også være en eller flere af de hydrauliske knastfølgere som klapre kort efter start, men det forsvinder også efter kort tid.
Sidst slidte knaster på knastakslerne, det bliver ved og kan sikkert blive værre når motoren er varm.
Se først udstødningen efter, derefter de andre ting jeg nævner.
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 07 okt, 2003 19:13
- Geografisk sted: Danmark
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 07 okt, 2003 19:13
- Geografisk sted: Danmark
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 07 okt, 2003 19:13
- Geografisk sted: Danmark