hjælp

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
pks29
Indlæg: 1
Tilmeldt: 07 jan, 2010 03:15
Geografisk sted: Danmark

hjælp

Indlæg af pks29 » 07 jan, 2010 03:49

hjælp!!!! hej jeg har lige skiftet motor på min 146 16ts fra 97. problemet er at jeg ikke kan få den til at gå ordenligt. den vil ikke tage mere end 3000omdr, jeg har fået den testet igennem. og der viste den en fejl på knastakselpsionsføler og der lyser en en lampe i instrumentiring der ligner en idsprøjtngsdyse. så jeg fik den føler skiftet ud. med den jeg havde fra den gamle motor da der blev skiftet tandræm. men det hjalp ikke noget nu ved jeg snart ikke hvad jeg gøre. er der nogen der har prøvet noget ligene eller har ide til hvad lige kan være for jeg ville værer ked af skulle skifte den føler da man skal have tandræmen af



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 07 jan, 2010 04:48

Du skal som nr. 1 kontrollere om ledningen og dens samlinger fra knastaksel variatorens føler, den kan være knækket og samlinger kan være løse og eller irrede.
Hvis det er OK og lampen stadig lyser, skal du lade et værksted eller autoelektrikker lave en fejludlæsning fra din motorstyringsenhed (ECU), det koster normalt mellem kr. 0-500. Det vil spare megen tid og udskiftning af reservedele som intet fejler.

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Motor"