Problemer med sikringsboksen?

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Fabio
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 jul, 2005 18:22
Geografisk sted:

Problemer med sikringsboksen?

Indlæg af Fabio » 22 jul, 2005 18:29

Bilen er en 1,7 16v (boxer), og den har stået stille et års tid. Den er blevet startet ca. 1 gang pr. mdr. Den aflader batteriet i løbet af nogle få dage (nyt batteri), og da jeg så skulle starte den her sidst, med startkabler , stod gnisterne om ørene, jeg pillet starteren fra, da dens stelkabel var brændt over, og så kunne jeg sætte strøm på. Men den var gal, intet virket, bortset fra viskerne som kørte ude af kontrol (en enkel elrude virket), jeg fjernet sikringen fra virkerne, og de stoppet. Tidligere har blinklyset drillet, og der måtte jeg bypasse sikringsboksen. Jeg mener selv at det er sikringsboksen som er gået amok, men hvad mener i?

Hvis det lyder sandsynligt, passer en sikringsboks fra en 1,6 boxer, på en 1,7 16v?



Fabio
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 jul, 2005 18:22
Geografisk sted:

Indlæg af Fabio » 06 nov, 2005 20:54

Jeg har nu prøvet at skifte sikringsboksen, det ændret ikke noget.

Jeg er løbet tør for ideer, og kunne godt bruge lidt hjælp.
Prøv bare at skrive nogle gænse ting som kan være gået galt, så bliver jeg glad.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 07 nov, 2005 03:05

Hej Fabio - det lyder som om en eller anden kraftig strømbruger kortslutter, måske stateren. En autoelektrikker er den rigtige til af finde problemet. Uden at vide det vil jeg tro en sikringsbox til 1,6 passer, sammelign eller se instruktionsbogen som omhandler alle modeller.
Det med at starte motoren ind i mellem er kun en godt ide, hvis bilen så kører en langt tur, 50+ km, da koldstart danner kondens og uafbrændt benzin i olien. Hvis bilen skal stå længe, bør du skifte olien og køre den gennemvarm. For at undgå at motoren "sætter" sig, kan du tørne den rundt på starteren uden tændør i (husk at sætten i igen bagefter) og benzinindsprøjtningen afbrudt i et stykke tid efter olielampen slukkede. På den måde pumper oliepumpen olie rund i motoren og olien forurenes ikke.

GummiandenDK
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19 dec, 2006 12:20
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af GummiandenDK » 19 dec, 2006 12:25

Jag har lige haft problemet med viskerne på min 146. De stod pludselig og kørte, både for og bag, uden bilen var startet....Jeg pillede relæet ud og så stoppede de selvfølgelig. Syntes bilen var lidt fugtig og kørte derfor en god tur med fuld varme på. Da jeg kom hjem satte jeg den med en varmeblæser indvendig, efter at have taget måtterne ud. Da jeg satte relæet i igen var den helt normal. Så måske dit problem kan være fugt generelt.

Fabio
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 jul, 2005 18:22
Geografisk sted:

Indlæg af Fabio » 06 feb, 2008 09:43

tak for svarene, det er nu et stykke tid sidden jeg fik lavet bilen, og jeg skiftet flere ting dengang, så er ikke helt sikker på hvad problemet var, men her er et bud

Der var meget fugt i kabinen, pga. utæt soltag (er lavet). så fugten har helt sikkert lavet problemer.

Men mener det var starteren som var skyld i vrøvlen, det var vist noget med plus, samt stelledningerne, dernede, og da den var pillet af, så manglet de forbindelser. Mener blot jeg samlet det igen, hvor jeg skiftet de brændte kabler, og den nye sikringsboks, og så virket den noglelunde. Der var dog også problemer med benzin pumpen, samt ditto relæ, som jeg fik lavet. så nu er der kun nogle småskavanker tilbage (se under el system, fabio)

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 El-system"