Centrallås med egen vilje

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
tbc
Indlæg: 88
Tilmeldt: 29 okt, 2003 20:11
Geografisk sted:

Centrallås med egen vilje

Indlæg af tbc » 10 feb, 2006 05:01

Hej.

Min 146 er begyndt at bestemme selv! Et stykke tid efter at jeg har låst bilen, låser den alle 4 døre op helt af sig selv[:0]

Det sker uanset om jeg har låst bilen ved hjælp af den fjernbetjente centrallås eller nøglen.

Der går mindst en halv time fra jeg har låst bilen, til den låser sig op, og det sker både herhjemme i carporten og på parkeringspladsen inde på arbejde. Det er med andre ord ikke fordi naboen har fået ny fjernbetjening.

Jeg har pillet batteriet ud af senderen på fjernbetjeningen, men det har ikke hjulpet, så det er altså i selve bilen det er galt.

Er der nogen som har oplevet noget tilsvarende, og som kan hjælpe mig[?]

Mvh. TBC.



Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 13 feb, 2006 17:36

Hej...

Jeg oplever nogen gange det samme hvis det er meget koldt, og låsene fryser til. Centrallåsen forsøger at åbne en frossen lås, men kan ikke, derfor låser den dørene igen. Normalt låser den hurtigt igen, men hvis man gentager denne procedure 3-4 gange, "giver den op". Prøv at smøre din låsemekanisme, det virker på min. Spray tynd penetrerende olie ind hvor låsetøjet stikker ud af døren og masser lidt (åben og luk døren...)

Hvis det ikke virker, må det vel være en elektrisk fejl, evt overgnavede ledninger til dørene ?

Hilsen Morten

Steen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 okt, 2003 01:25
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Steen » 13 feb, 2006 18:34

Hej tbc

Jeg tror Du har problemer med sikringsboksen over dit venstre skinneben. Jeg tror der er fugt i "kassen" nok forårsaget af en utæt forrudekantliste - tjek lige.

Med venlig hilsen
Steen[:)]

tbc
Indlæg: 88
Tilmeldt: 29 okt, 2003 20:11
Geografisk sted:

Indlæg af tbc » 15 feb, 2006 04:28

Tak for rådene. Jeg må prøve at smøre. Sikringsboksen er knastør, så det er ikke det der er galt.

Det jeg har sværest ved at fatte, er at den ikke låser sig op med det samme, men at der mindst går 30 minutter før det sker...

TBC.

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 El-system"