Centrallås fb.

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Flem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 08 okt, 2003 02:55
Geografisk sted: Danmark

Centrallås fb.

Indlæg af Flem » 12 okt, 2003 03:06

Et lille problem.
Bilen er uden fjernbetjening ,jeg har nu købt en sender og modtager
fra en ophugger ,der er ikke trukket kabler i forvejen.
Er der et par gode råd til hvordan der forbindes evt.hvor kan man se et diagram ?

Venligst
Flem



jos
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15 okt, 2003 19:08
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jos » 15 okt, 2003 19:13

Hej - jeg har desværre ikke en løsning på dit problem, men jeg har et tilsvarende (?) problem

Jeg har købt en 146'er 1,6 TS L+ fra 1999 og den er på alle måder en fin lille Alfa. Den har centrallås, men ikke fjernbetjening. Det vil jeg gerne have.
Jeg har forsøgt at få fjernbetjening eftermonteret hos en autoriseret Alfa-forhandler (ingen grund til at nævne navne!)og han sagde i første omgang at det var ikke noget problem og da jeg mødte op på værkstedet havde han skaffet et originalt sæt til eftermontering.
Det virkede bare ikke! Det viser sig at netop årgang 1999 (måske også andre årgange??) har sparet en motor til centrallåsen, dvs i de tre døre er der en motor, men i førersiden mangler den. Det betyder at centrallåsen kun kan aktiveres fra førersiden (den dør låses/åbnes altså manuelt af nøglen og de øvrige 3 døre låses/åbnes af motorer).

Sættet til eftermontering har ikke den motor og værkstedets konklusion blev at netop de 145/146 modeller der mangler motor i døren i førersiden ikke kan få eftermonteret fjernbetjeningen.

Kan det passe? Er der nogen der kender til et "trick", kan fx motoren fra ventre bagdør tilpasses eller er det korrekt at det ikke kan lade sig gøre?

På forhånd tak

mvh jos

PS Jeg er ny i dette forum og i første omgang endte jeg i et engelsksproget forum, hvor jeg har lagt samme spørgsmål ind - der ser dog ret tomt ud i det engelsksproget forum, så jeg håber ikke jeg har generet nogen der!

jos

ole fisker
Indlæg: 84
Tilmeldt: 05 maj, 2003 22:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ole fisker » 15 okt, 2003 19:46

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>PS Jeg er ny i dette forum og i første omgang endte jeg i et engelsksproget forum, hvor jeg har lagt samme spørgsmål ind - der ser dog ret tomt ud i det engelsksproget forum, så jeg håber ikke jeg har generet nogen der!
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Hej Jos
Nej du har ikke generet nogen der. Dette forum er oprindeligt blevet brugt til afprøvning, inde oversættelse til dansk.
Håber du kunne kopiere din lange tekst, så du ikke behøvedes at skrive hele smøren igen.
Jeg skal sørge for at det andet forum forsvinder, så andre ikke også ramler ind i det.

MVH
Ole Fisker

ole fisker
Indlæg: 84
Tilmeldt: 05 maj, 2003 22:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ole fisker » 15 okt, 2003 19:53

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>Kan det passe? Er der nogen der kender til et "trick", kan fx motoren fra ventre bagdør tilpasses eller er det korrekt at det ikke kan lade sig gøre?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Jeg er ikke "kender" på 145/146; men generelt plejer de 3 af motorerne at være passive, og den i førerdøren aktiv. Dvs motoren i førerdøren "fortæller" de 3 andre motorer om der skal låses eller åbnes. Hvis der ikke er nogen motor i døren, så må der sidde en kontakt i stedet.
Det burde kunne lade sig gøre at tage en aktiv motor fra et hvilken som helst centrallåse-system, altså også fra de billigste 2-dørs sæt.

Hvordan relæet til fjernbetjeningen skal forbindes til det eksisterende ledningsnet vil kræve en granskning af ledningsdiagram, sådan et har jeg ikke på den aktulle bil. Forhåbentlig er der andre der har.

Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 15 okt, 2003 22:52

Hej Flem !

Jeg har selv købt en fjernbetjening til centrallåsen på min 146 1.6 Boxer fra 1996. Her er ikke noget problem med ledningsføring, for det hele ligger i relæet. Man tager det gamle relæ ud og sætter det nye ind, og det virker fint. Navnet er in.pro og den koster ca 60 € (450 kr.) i tyskland.

Hilsen Morten

4630

will
Indlæg: 114
Tilmeldt: 07 okt, 2003 06:36
Geografisk sted:

Indlæg af will » 18 okt, 2003 03:58

Det var da sjovt der er altså ingen problemer med at låse hele bilen op fra passagersiden på min AR 146 fra 99 sååååe der er altså også en aktiv motor dér! william<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>Kan det passe? Er der nogen der kender til et "trick", kan fx motoren fra ventre bagdør tilpasses eller er det korrekt at det ikke kan lade sig gøre?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Jeg er ikke "kender" på 145/146; men generelt plejer de 3 af motorerne at være passive, og den i førerdøren aktiv. Dvs motoren i førerdøren "fortæller" de 3 andre motorer om der skal låses eller åbnes. Hvis der ikke er nogen motor i døren, så må der sidde en kontakt i stedet.
Det burde kunne lade sig gøre at tage en aktiv motor fra et hvilken som helst centrallåse-system, altså også fra de billigste 2-dørs sæt.

Hvordan relæet til fjernbetjeningen skal forbindes til det eksisterende ledningsnet vil kræve en granskning af ledningsdiagram, sådan et har jeg ikke på den aktulle bil. Forhåbentlig er der andre der har.


<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

tbc
Indlæg: 88
Tilmeldt: 29 okt, 2003 20:11
Geografisk sted:

Indlæg af tbc » 11 feb, 2004 21:54

Det hjælper måske ikke alverden, men på min 146 1.6 TS produceret i juni 1998 er der fjernbetjening til centrallåsen. Fjernbetjeningen er af mærket "Speedy".

Jeg har købt bilen brugt og ved ikke yderligere om dette emne.

/TBC

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 El-system"