Central lås
Central lås
Jeg har købt en Alfa 145, hvor central låsen i førerdøren ikke virker.
Kan det være motoren der er stået af.
Jeg kan låse/åbne den fra passagersiden, og jeg kan se at den kører med låsepalen ved førersiden.
Jeg kan godt låse den op i førersiden - men jeg kan ikke låse den.
Jeg håber at I kan hjælpe mig )
Mvh Michael
Kan det være motoren der er stået af.
Jeg kan låse/åbne den fra passagersiden, og jeg kan se at den kører med låsepalen ved førersiden.
Jeg kan godt låse den op i førersiden - men jeg kan ikke låse den.
Jeg håber at I kan hjælpe mig )
Mvh Michael
Tak for svaret. Tusind tak!
Jeg har haft dørbeklædningen af, og har smurt låsemekanismen efter bedste evne. Indenfor i bilen kan jeg åbne og låse, men udefra med nøglen skal der et stort antal vrid til før låsen aktiveres. Det virker som om at den står og "vipper" lidt, før den så til sidst vælger at komme/låse sig i. Jeg kan godt låse bilen op udefra, men det kniber som sagt med at låse den i.
Andre gode bud på hvad der kan være i vejen?? Jeg håber at jeg har illustreret og beskrevet problemet på en forståelig måde.
Venlig hilsen
Michael
Jeg har haft dørbeklædningen af, og har smurt låsemekanismen efter bedste evne. Indenfor i bilen kan jeg åbne og låse, men udefra med nøglen skal der et stort antal vrid til før låsen aktiveres. Det virker som om at den står og "vipper" lidt, før den så til sidst vælger at komme/låse sig i. Jeg kan godt låse bilen op udefra, men det kniber som sagt med at låse den i.
Andre gode bud på hvad der kan være i vejen?? Jeg håber at jeg har illustreret og beskrevet problemet på en forståelig måde.
Venlig hilsen
Michael
Det kan selvfølgelig godt være motoren er ved at være slut. Men nu har du været inde i døren, så prøv og se om nogle af stængerne er buggede eller slidtage i sammenføjningerne. Prøv evt. at låse mens du kan se hvad som ser, om man kan hjælpe ved at trække i stængerne eller armene samtidig med at man drejer nøglen i låsen.
Hvis motoren er slut, så prøv at søge hos autoophuggere efter en go' brugt.
Hvis motoren er slut, så prøv at søge hos autoophuggere efter en go' brugt.
En ven til mig har haft samme problem som du beskriver med hans 145, det viste sig desværre at være en pal på nøglecylinderen i døren der var så slidt at den ikke kunne nå længere - desværre fordi han blev nødsaget at udskifte låsen i døren, og det var noget bøvl med at få en der passede til nøglen, faktisk så meget at han har skiftet alle låsene og fået nye nøgler + omkodning af startspærre mm.. øv
Så kik GRUNDIGT på selve låsecylinderen (uden på den altså).. håber du kommer lidt lettere over dit problem end min ven.
Venligste
Frimanden
2005 Alfa 147 2,0
Så kik GRUNDIGT på selve låsecylinderen (uden på den altså).. håber du kommer lidt lettere over dit problem end min ven.
Venligste
Frimanden
2005 Alfa 147 2,0
Jeg har en Alfa Romeo 146 1,6 BoXer fra 1995. Fin stand, især motor og gearkasse, dog med lidt små "ting", der skal laves. Et godt køb til 21.000,-(eller var det? Hvad siger I?)
En af fejlene er låsen i førerdøren, som nøglen ikke længere kan komme ind i. Alle centrallåse virker fint når nøglen bruges i højre dør. Men der er kommet noget med ind i cylinderen i førerdøren, hvorfor nøglen ikke kan komme derind. Jeg prøvede at trykke lidt til, i den tro at "klappen" bare gik stramt", hvilket havde den effekt, at hele cylinderen fulgte med ud, da jeg trak nøgle ud igen! Døren var dog stadig låst.
Kan man få en ny cylinder uden at skulle skifte alle låsene og omprogrammere startspærre osv.??
En af fejlene er låsen i førerdøren, som nøglen ikke længere kan komme ind i. Alle centrallåse virker fint når nøglen bruges i højre dør. Men der er kommet noget med ind i cylinderen i førerdøren, hvorfor nøglen ikke kan komme derind. Jeg prøvede at trykke lidt til, i den tro at "klappen" bare gik stramt", hvilket havde den effekt, at hele cylinderen fulgte med ud, da jeg trak nøgle ud igen! Døren var dog stadig låst.
Kan man få en ny cylinder uden at skulle skifte alle låsene og omprogrammere startspærre osv.??
Jeg har en Alfa Romeo 146 1,6 BoXer fra 1995. Fin stand, især motor og gearkasse, dog med lidt små "ting", der skal laves. Et godt køb til 21.000,-(eller var det? Hvad siger I?)
En af fejlene er låsen i førerdøren, som nøglen ikke længere kan komme ind i. Alle centrallåse virker fint når nøglen bruges i højre dør. Men der er kommet noget med ind i cylinderen i førerdøren, hvorfor nøglen ikke kan komme derind. Jeg prøvede at trykke lidt til, i den tro at "klappen" bare gik stramt", hvilket havde den effekt, at hele cylinderen fulgte med ud, da jeg trak nøgle ud igen! Døren var dog stadig låst.
Kan man få en ny cylinder uden at skulle skifte alle låsene og omprogrammere startspærre osv.??
En af fejlene er låsen i førerdøren, som nøglen ikke længere kan komme ind i. Alle centrallåse virker fint når nøglen bruges i højre dør. Men der er kommet noget med ind i cylinderen i førerdøren, hvorfor nøglen ikke kan komme derind. Jeg prøvede at trykke lidt til, i den tro at "klappen" bare gik stramt", hvilket havde den effekt, at hele cylinderen fulgte med ud, da jeg trak nøgle ud igen! Døren var dog stadig låst.
Kan man få en ny cylinder uden at skulle skifte alle låsene og omprogrammere startspærre osv.??
Elp, det viste sig at der lå et stykke metal inde i låsecylinderen, som jeg fik fjernet, hvorefter jeg fulgte dit råd og smurte den. Nu har jeg bare lige et problem. Låsecylinderen har altid siddet løst, så jeg kan trække den ud med en krog f.eks., hvordan er låsecylinderen oprindeligt sat fast, ved du det? Og er det ligetil at sætte den fast igen, uden at skulle skille alt muligt ad?
Indvendig i døren er låsecylinderen fastgjort med en hestesko formet clips til kr. 12,88, (hvordan ved jeg nu det???) så du er desværre nød til at tage dørbeklædningen etc. af.
??? Man kan komme på Fiat gruppens on-line reservedels katalog med dette link
http://www.spangerum.com:7080/navi?COUN ... GUI_LANG=9
??? Man kan komme på Fiat gruppens on-line reservedels katalog med dette link
http://www.spangerum.com:7080/navi?COUN ... GUI_LANG=9
Hej Patrix,
Jeg har en 145 fra 2000 med samme problem. Jeg sendte den til et autoriseret Alfa Værksted på Jagtvej i Kbh. De har rodet med den i flere omgange uden at komme problemet til livs. I første omgang fik jeg en regning på udskiftning af centrallås. 445,00 kr + arbejdsløn 980,00 kr. + mormor. Sådan lige knap 1.800,00 kr.
De havde dog overhovedet ikke rørt noget endnu. Da jeg påpegede det, fik de bilen ind igen og efter endnu et par dage meldte de at de havde skiftet centrallåsen, men at problemet var der endnu. Jeg bad dem tage deres centrallås igen og jeg blev krediteret låsen. Men jeg har stadig betalt over 1.000 kr. i arbejdsløn for - tja, ingenting.
Morale: Du skal have tillid til dit værksted.
mvh thunen
Jeg har en 145 fra 2000 med samme problem. Jeg sendte den til et autoriseret Alfa Værksted på Jagtvej i Kbh. De har rodet med den i flere omgange uden at komme problemet til livs. I første omgang fik jeg en regning på udskiftning af centrallås. 445,00 kr + arbejdsløn 980,00 kr. + mormor. Sådan lige knap 1.800,00 kr.
De havde dog overhovedet ikke rørt noget endnu. Da jeg påpegede det, fik de bilen ind igen og efter endnu et par dage meldte de at de havde skiftet centrallåsen, men at problemet var der endnu. Jeg bad dem tage deres centrallås igen og jeg blev krediteret låsen. Men jeg har stadig betalt over 1.000 kr. i arbejdsløn for - tja, ingenting.
Morale: Du skal have tillid til dit værksted.
mvh thunen