Hjælp til + kabel !

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
kimj
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 jan, 2010 08:27
Geografisk sted: Danmark

Hjælp til + kabel !

Indlæg af kimj » 27 jan, 2010 08:42

Hey Allesammen :)

Jeg har for et par dage siden købt en Alfa Romeo 146, og jeg vil nu ha mit anlæg i, MEN jeg kan simpelthen ikk finde et sted at trække + kabel fra motorummet og ind til kabinen :/ Mine venner siger jeg bare selv skal lave et hul ( bore et hul ) men det vil jeg ikke da jeg syntes det er synd for bilen :/ Er der evt. en eller fler der vil hjælpe mig lidt ?

På forhånd tak :)

Hilsen Kim



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 27 jan, 2010 20:01

Der sidder kabler til radio i instrumentbrædtet hvor radioen sidder. De er beskyttet af en sikring. Jeg er sikker på, at det fremgår af instruktionsbogen.
Hvis dit anlæg trækker mere strøm end originalkablet er beregnet til, skal det skiftes til et kraftigere og sikringen (måske) skiftes til et nummer højere Amp.

kimj
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 jan, 2010 08:27
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af kimj » 27 jan, 2010 23:02

Mit anlæg er rimelig stort og har også en meget større sikring til det, men vil gerne udenom min radio da jeg skal ha strøm fra mit batteri fra motor rum og til mit bagagerum hvor jeg har en forstærker der skal ha strøm , og jeg kan bare ikk finde en indgang fra motor rum og til kabinen :/

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 28 jan, 2010 00:44

Hvis du ikke har Instruktionsbogen, og er lidt ferm til engelsk, så er her et link til et Alfa 145/146 forum med bl.a. Owner Manual med sider hvor også radio installation inkl. Sony med amplifier http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=11636
Du kan også stille dit spørgsmål på www.courosportivo.dk hvor emnet om indstallation af store musikanlæg har været diskuteret nogle gange

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 El-system"