Mystisk sikring

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Mystisk sikring

Indlæg af pallekragh » 08 jan, 2012 01:27

<p>Da vi skulle på arbejde efter nytår gik det ikke helt smertefrit...Kort efter et stop ingen, lys ovehovedet, el-bagrude, blæser virkede  ikke, katastrofeblink, loftslys, horn og radio virkede, kontrollerede sikringer til lys, mm men ikke noget og finde, kørte så til Bosch som fandt ud af at der var gået en servicesikring fik og vide hvor den sad og betalte 1007 kr sådan....</p><p>Har efterfølgende spekuleret om det kan være rigtig/lovlig og have en sikring hvor så meget er koblet til, tænker her på hvis man kommer kørende en mørk aften og vup alt bliver sort. For det ikke skal være løgn har jeg blandt de øvrige sikringer fundet endnu en servicesikring, som jeg ikke umiddelbart kan konstatere hvad den er til.</p><p>Vil være særdeles glad hvis i kunne komme med lidt viden om den servicesikring.</p><p>På forhånd tak...</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 08 jan, 2012 05:30

Jeg tror ikke der er love eller regler for, hvor mange og hvilke kredse som skal beskyttes af sikringer.
Så vidt jeg kan se jer http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=9
så kan jeg ikke se, hvad du mener med servicesikring, med der er ud over sikringer et antal relæer, som dækker forskellige kredse i el systemet.
Måske nogen her har en instruktionsbog, som kan kaste lys over service sikringer.
NB! På min tidligere 156 var der 3 store sikringer samme med nogle relæer i boksen foran batteriet.

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 El-system"