Viskerproblemer

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
tronborg
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19 jan, 2012 20:25
Geografisk sted:
Kontakt:

Viskerproblemer

Indlæg af tronborg » 19 jan, 2012 20:31

Jeg har lidt problemer med min viskermotor på min Alfa 146 1,6 boxer. Motoren vil kun køre på "enkelt interval" eller på trin 2 . Trin 1 og konstant interval kan jeg ikke få til at fungere. Jeg har haft adskilt og affedtet viskermotorens plade og kontakt arme der var fedtet meget ind, dette hjalp desværre ikke. lige ledes virker bagrudeviskeren heller ikke , dog kører den når jeg smider stel på direkte fra bilen og i stikket til viskermotoren



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 19 jan, 2012 21:10

Der er enten gået ged i ledningsnettet til visker motorerne eller relæerne til samme. Grunden kan være dårlige stelforbindelser eller stikkene i de strømførende kabler.
Du kan prøve at bytte rundt på relæerne, så du sætter relæer som du ved virker i soklerne til viskemotorrerne, men de skal nok have de rigtige specifikationer.
En dygtig autoelektriker vil nok hurtigt finde fejlene.

tronborg
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19 jan, 2012 20:25
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af tronborg » 19 jan, 2012 21:14

jo men der er kun 2 ledninger til viskermotoren foran og der kommer + og - som der skal, laver relæet så et spændingsfald til motoren via en modstand så den kan køre på trin 1 eller hvordan? og er der en der kan fortælle præcist hvilket relæ der er til visker motoren?

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 19 jan, 2012 21:47

Så styres intervallerne i enten et relæ eller i viskerkontakten (ikke sandsynligt).

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 El-system"