Skal have et tykt kabel fra motorrum til kabine.

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
MickeyWc
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 sep, 2007 05:16
Geografisk sted: Danmark

Skal have et tykt kabel fra motorrum til kabine.

Indlæg af MickeyWc » 15 sep, 2007 05:31

Da jeg har købt mig en AR 146 fra '97 og skal til at have mig et seriøst lydanlæg i dytten og lave lyddæmpning og alt det her, hvilket jeg også er vant til at lave til dagligt. Men at trække et strømkabel fra batteri ind til kabinen, ser mig stort set umuligt ud, uden at skulle bor hul, hvilket jeg helst ikke vil. Nogen der har prøvet det i sådan én før og lige hurtigt kan fortælle mig, hvor jeg kan komme igennem??



MickeyWc
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 sep, 2007 05:16
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MickeyWc » 18 sep, 2007 19:49

Nu har jeg selv fundet ud af det. Til andre 146-ejere, det er ikke nemt hvis det er projekt I skal ud i. Men her kommer en lille vejledning.
Afmonter venstre vinduesvisker og dækpladen under. Der sidder en gummitylle fra motorrum til rummet, hvor viskermotoren sidder, den skal der laves et passede hul i. Næsten overfor ind mod kabinen sidder endnu en tylle, hvor der går et kabel igennem og op over kablet er der en gennemføring, hvor man lige klipper spidsen af (hiv tyllen ud af hullet). Du burde man kunne mærke beklædningens bagside inde i kabinen, hvis man stikker fingeren ind i hullet. Her finder man noget egnet og laver et hul i beklædningen med en skruetrækker eller lignende. Inde i kabinen afmonteres speedometeret (det er rigtig nemt!), samtidig sættes tænding på bilen og viskeren tændes og tænding afbrydes igen, når viskeren peger direkte op i luften (det giver maks plads til at arbejde ud i motorrummet). Ud til motorrummet igen. Her stikker man en kabelsøger ind i hullet, det kræver noget tålmodighed og er en god ide at have sine fingere med inde til at styre kabelsøgeren. Når man har været tålmodig nok, kan man fange kabelsøgeren inde bag speedometeret og tape sit powerkabel fast på og hive det ud til motorrummet, lige her er det god ide at være to om det, så en kan hvie forsigtigt og en anden føde kablet. Herefter er det bare normal træk ned igennem bilen med paneller der er clipset fast og lige til at løsne. Hele operationen tog mig 3-3,5 time, hvor der blev brugt en god del tid på at finde alternative veje, så et godt bud er 1-1,5 time så er der kabel i bilen.

pallekragh
Indlæg: 71
Tilmeldt: 03 aug, 2007 23:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af pallekragh » 22 sep, 2007 05:41

Ja du ved ikke hvad du er gået glip af [:D]

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Karrosseri"