Dækslid

Omhandler dæk og fælge til Alfa 156
alfalund
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 sep, 2003 02:59
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Dækslid

Indlæg af alfalund » 24 apr, 2005 03:21

Jeg har 4-5 mm slidbane tilbage på mine ContiSportContact MEN:

- kanterne er næsten rykket helt af - er det normalt? den bliver selvfølgelig flået rundt om de fleste sving, men alligevel?

- de er ikke ret runde mere, har lige fået dem afbalanceret og der kom rå mængder blylodder på - det er squ da for dårligt - er det også normalt?



Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 24 apr, 2005 04:34

Kan da kun sige at ja slidtage på kanterne er ret normale. Er det på både yder og inderside ??
Er det kun på yderside skyldes det for meget bykørsel (servostyring) eller for høj fart i svingene.
Er det både og, kører du med for lavt dæktryk....!
Har hørt at Conti er knapt så gode generelt og har selv valgt Bridgestone af samme grund. Men har dog aldrig personligt kørt Continental dæk.
Hvor vidt de er runde mere eller ej, kan skyldes opbevaringen af sommerdæk i vintersæsonen. Har du et stativ, eller ligger de ned (fladt) ? Står de op på en "hylde" af to stålstænger eller "læner" sig op ad hinanden (står på den ene "skulder") vil du få svære problemer selvsagt. Men ligger de ned skulle du ikke få ovale dæk.
Det bedste sted til dine dæk når de opbevares er et mørkt sted med en konstant temperatur.
Men er de slidt på "skuldrene" og hopper under kørsel skal du jo nok alligevel overveje at skifte dem ud med nye.
Desuden har du jo kun 5 - 6 mm tilbage så de er på et minimum alligevel efterhånden.

alfalund
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 sep, 2003 02:59
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af alfalund » 25 apr, 2005 05:24

Høj fart i svingene - jaaaaah!

Men igen, der er vel ikke mere end 8-9 mm fra ny, så det ville da være rart om de kunne køres til 2-3 stykker uden problemer.

Nu har jeg tænkt mig at tage livet af dem på Sturup på tirsdag, men gode erfaringer med dæk søges stadig.

Mht. priser så jeg at Center Dæk og Fælge i Brøndby http://www.cdof.dk/ har Eagle F1 til 1,250 kroner, dvs. 5k for et sæt - nogen billigere?

Hvor får man Bridgestone til gode penge?

ODJ
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 jan, 2005 08:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ODJ » 25 apr, 2005 08:41

Mine fordæk slides mest på indersiden, - sporing hjalp ikke, prøver nu med højere dæktryk. Aut. værksted siger at det er "normalt for alfaer". Kan ikke anbefale GY F1. Dækkene er OK når de er helt nye, men efter et stykke tid begynder de at larme som en i h...... Har talt med en dækmand om problemet. -Bad luck, GY har været uheldig med dette dæk. For gode dæktilbud, prøv www.daekonline.dk

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 25 apr, 2005 09:30

Continental Sport Contact og GY Eagle F1 skulle efter hvad jeg har hørt ikke være de bedste. Ved heller ikke hvad der er, men mine egne erfaringer er at Michelin Pilot Sport Exalto PE 2 er godt - og dyrt !
Støjsvagt og ekstremt stabilt hele vejen op. Så fuld tilfredshed dér. Skal op og hente mine nye 18" i morgen mandag med Bridgestone Potenza Pole S-03, så må vi se hvad de kan.
Bridgestone kører tilbud i øjeblikket men kan ikke konkurrere med den pris du har fået.

Att: ODJ

Du har et problem med din cambervinkel på din vogn. Søg råd ved Morten Juhl, Arne Juhls søn ved Juhls Auto i Tilst, der er ingen 156´er der har det problem uden at en fumlehoved har haft fat i vognen[:(] Men husk at Cambervinklen ikke kan justeres på en 156´er så fejlen ligger et andet sted. Morten er bare manden der kan hjælpe om nogen [;)]

ODJ
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 jan, 2005 08:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ODJ » 26 apr, 2005 04:47

Lars.
Tak for tipset, vedrørende dækslid.
Har du et tlf nr. til Juhls Auto ?

Tak
Ole

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 26 apr, 2005 05:29

Hmm - normalt er der et link på Cuoresportivo.dk men det er væk og kan ikke finde det på Degulesider.dk eller krak.dk ?????[V]

Det ligger i Tilst, altså ude ved Bilka. Bare på modsatte side sådan lidt omme bagved. Måske det er ved at skifte navn da Arne Juhl flytter fra Koch Biler og slår sig sammen med sin søn her i efteråret. Så sorry, men kan ikke være behjælpelig dér denne gang.

alfalund
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 sep, 2003 02:59
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af alfalund » 26 apr, 2005 16:18

Det ligner squ en godt link der, har du selv erfaringer med dem?

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 26 apr, 2005 16:50

Ja både med Morten / Arne Juhl (var tidligere indehaver af Hovedgaard Auto, den legendariske Alfa Romeo forhandler syd for Århus)
www.Cuoresportivo.dk er bare stedet for Alfister, så er du ikke medlem må du simpelthen blive det. Her bliver der chattet, diskuteret og lagt op til træf af alle mulige slags.
Det er jo gratis (endnu) så der er ingen undskyldning. Du kan kende mig som Lars_S

alfalund
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 sep, 2003 02:59
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af alfalund » 26 apr, 2005 16:55

Mente nu daek online, det er da hurtige priser.

Bor for langt østpå til at et værksted på hovedlandet er relevant...

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 26 apr, 2005 17:07

Sorry [B)]

tpsimmert
Indlæg: 50
Tilmeldt: 22 jan, 2004 17:09
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af tpsimmert » 26 apr, 2005 22:26

Vedr. dækslid.

Min 156'er skal også snart have skiftet dæk. Fordækkende er slidt ned på indersiden, og jeg har 3-4 mm på resten af dækket. Jeg har set bunker af stordiameter lavprofildæk - næsten alle er slidt mest på indersiden af dækkene, så det er vist helt normalt, også for andre biler. Jeg kører med Goodyear F1 og de larmer voldsomt og er slidt ret ujævnt i mønsteret. Men det skulle også være helt normalt...

Mvh Tom

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 27 apr, 2005 03:59

Att : ODJ

Fandt endelig linket til Juel Auto i Tilst

http://www.juel-auto.dk/forside.asp

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 03 maj, 2005 01:37

Hej alle - det har været fremme før. Alfa'er har negativ camber (især hvis sænket) og spreder lidt foran, det giver slid på indersiden. Hvis man samtidig er flittig med gassen i sving sides ydersiderne også. Hvis man kører mest ligeud og har slidte indersider kan dækkene med fordel vendes når der er 4-5 mm på indersiden(husk at bevar kørselsretningen, også for dæk uden retningsmarkering).
Brede lavprofil dæk har det med at slide "faner" på bagdækkene, især hvis de har tværriller til bortledning af vand, langrillede er ikke så slemme. Så byt for til bag hver 5-7000 km.
Ja, der er et hulens arbejde at holde styr på og buler i tegnebogen at få ordnet.
Jeg har købt hos daekonline.dk, det går OK, leverer i løbet af en lille uge, men man skal spørge sit værksted om, hvad de tager for at montere og afballancere (der er i øvrigt henvisning til dækmontører på siderne) og sammenligne totalprisen med hvad man giver hos almindelige leverandører.

ODJ
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04 jan, 2005 08:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ODJ » 03 maj, 2005 07:50

Undskyld den sene tilbagemelding, har netop fundet ud af at jeg skal opdatere tråden særskilt, hvis jeg vil se alle indlæg. Alfasmedens sider har åbenbart sit eget liv?
Jeg har ikke prøvet daekonline, er blevet dem anbefalet, priserne er fornuftige nok.
Mine "nye" fælge købte jeg med dæk monteret fra daekonline. Dækkene er DUNLOP SP SPORT 9000 215/45 R17 91W, og kan anbefales, de bedste sommerdæk jeg endnu har haft monteret.
Juels Auto må jeg besøge når jeg alligevel er på famliebesøg i Jylland, der er langt fra Sjælland til Århus. Ellers skal Juels knagme være meget konkurrence dygtige med priserne.
Ole

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Hjul"