Det bedste dæk...
-
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 31 mar, 2004 05:26
- Geografisk sted: Danmark
- Kontakt:
Det bedste dæk...
Hvad er jeres erfaringer med dæk til Alfa 156 ? Der er så meget at vælge i mellem - og jeg vil gerne have et dæk der først og fremmest har suveræne køreegenskaber. Jeg kan derfor godt gå på kompromis med vejstøj og regnvejrs egenskaber.
Hvad er jeres erfaringer ?
Hvad er jeres erfaringer ?
Hej Morten - kører du aldrig i regnvejr? Jeg har personligt ekstra behov for suveræne køreegenskaber i regnvejr.
Citat fra sidste ADAC dæktest af sportsdæk (225/45-17): "Alle testede dæk er overordentlig gode på tør vej; vælg de dæk som også er gode på våd vej".
Selv er jeg tilfreds med Dunlop SP9000 (215/45-17), som klarer sig fint på våd vej iflg. førnævnte test.
Citat fra sidste ADAC dæktest af sportsdæk (225/45-17): "Alle testede dæk er overordentlig gode på tør vej; vælg de dæk som også er gode på våd vej".
Selv er jeg tilfreds med Dunlop SP9000 (215/45-17), som klarer sig fint på våd vej iflg. førnævnte test.
Hej Morten - kører du aldrig i regnvejr? Jeg har personligt ekstra behov for suveræne køreegenskaber i regnvejr.
Citat fra sidste ADAC dæktest af sportsdæk (225/45-17): "Alle testede dæk er overordentlig gode på tør vej; vælg de dæk som også er gode på våd vej".
Selv er jeg tilfreds med Dunlop SP9000 (215/45-17), som klarer sig fint på våd vej iflg. førnævnte test.
Citat fra sidste ADAC dæktest af sportsdæk (225/45-17): "Alle testede dæk er overordentlig gode på tør vej; vælg de dæk som også er gode på våd vej".
Selv er jeg tilfreds med Dunlop SP9000 (215/45-17), som klarer sig fint på våd vej iflg. førnævnte test.
-
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 31 mar, 2004 05:26
- Geografisk sted: Danmark
- Kontakt:
Jo - naturligvis kører jeg også i regnvejr - men jeg er villig til at gå på kompromis, og lægger mest vægt på de gode (sports) egenskaber og vejgreb i tørvejr.
Har kørt på goodyear F1 dæk som var fantastiske i regnvejr - men forfærdelige på tør vej. Efter 15 minutter på Sturupbanen var de forhenværede ! Dækkene rystede og hoppede og var totalt ubrugelige efter den tur.... Det synes jeg helt ærligt er for ringe !
Tilgengæld har jeg kørt 4 løb på et sæt Bridgestone S-03 - og de er stadig i fin form og snor lige. Sjovt nok er de ikke særligt gode på våd vej
Nu står de for en udskiftning - og det er derfor jeg med interesse efterspørger erfaringer med andre dæk.
Har kørt på goodyear F1 dæk som var fantastiske i regnvejr - men forfærdelige på tør vej. Efter 15 minutter på Sturupbanen var de forhenværede ! Dækkene rystede og hoppede og var totalt ubrugelige efter den tur.... Det synes jeg helt ærligt er for ringe !
Tilgengæld har jeg kørt 4 løb på et sæt Bridgestone S-03 - og de er stadig i fin form og snor lige. Sjovt nok er de ikke særligt gode på våd vej
Nu står de for en udskiftning - og det er derfor jeg med interesse efterspørger erfaringer med andre dæk.
Jeg tror ikke, at du får noget meget bedre end Bridgestone S-03. Jeg har dem selv i 215/45x17 på min 156er, og er meget, meget tilfreds - også i regnvejr. Men i dæktestene i de tyske blade er det klar Pirelli P Zero Rosso, som for tiden kommer marginalt bedst ud i alle henseender - også i regnvejrsegenskaber. Så måske er det dem, du skal prøve næste gang.
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 06 maj, 2004 22:29
- Geografisk sted: Danmark
Hvis du vil noget med din "sportslige" koersel paa Sturup osv. skulle du hellere tage og investere i et saet R-daek til dine 17" faelge, saa kan du faa din lyst styret mht. grib i toert vejr. Saa koeb et saet 17" mere (eller 16" - de er marginalt ligesaa gode for naarmale danske forhold) og saet Continental SportContact paa.
Mine har overlevet 45.000km primaert Autobahn (meget regnvejr) & 2 x koerekursus paa Nordschleife - storerrelse 215/45x17 paa en V6 der bliver brugt.
Mine har overlevet 45.000km primaert Autobahn (meget regnvejr) & 2 x koerekursus paa Nordschleife - storerrelse 215/45x17 paa en V6 der bliver brugt.
Hej Morten,
Pirreli P-Zero Assymmetrico.
De står fast, og holdbarheden er egentlig også okay for den type dæk.. Kører på den 3. sommer med mine og har vel kørt omkring 30k med dem men de skal også snart skiftes..
De er ikke ret gode på våd vej - men SUVERÆNE på tør..
Gør som Ferrari og Lambo, vælg P-Zero'erne hi hi..
Pirreli P-Zero Assymmetrico.
De står fast, og holdbarheden er egentlig også okay for den type dæk.. Kører på den 3. sommer med mine og har vel kørt omkring 30k med dem men de skal også snart skiftes..
De er ikke ret gode på våd vej - men SUVERÆNE på tør..
Gør som Ferrari og Lambo, vælg P-Zero'erne hi hi..
-
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 31 mar, 2004 05:26
- Geografisk sted: Danmark
- Kontakt:
Priserne er nu også okay - Du skal bare hente dem i udlandet på f.eks. www.daekonline.dk
DE er ganske fornuftige - jeg giver omkring 1800,- pr stk i forhold til ca. 2800,- normalpris for mine.....
DE er ganske fornuftige - jeg giver omkring 1800,- pr stk i forhold til ca. 2800,- normalpris for mine.....
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 06 maj, 2004 22:29
- Geografisk sted: Danmark
Jeg konkretiserer:
Hvis man vil have en placering i ClubSport i 2004 og ikke kun er til "caferace" paa nogle af de lokale bagveje og til blaer paa ditto tankstation, skal man vaelge rigtige R-daek, se ioevrigt artiklen om emnet i vores klubblad fra april.
Vil man ikke det, mener jeg at Continental SportContact 2 er det bedste daek til normal sportlig koersel i Danmark.
Hvis man vil have en placering i ClubSport i 2004 og ikke kun er til "caferace" paa nogle af de lokale bagveje og til blaer paa ditto tankstation, skal man vaelge rigtige R-daek, se ioevrigt artiklen om emnet i vores klubblad fra april.
Vil man ikke det, mener jeg at Continental SportContact 2 er det bedste daek til normal sportlig koersel i Danmark.