Hvor store Hjul?
Hvor store Hjul?
Hejsa allesammen og Glædelig (h)jul!!
Jeg er nysgerrig efter at vide hvor store hjul, man kan smide på en 75 TS med plastinderskærme, uden at de støder på. Desuden skal jeg ikke ud i ar skulle "rulle" mine skærmkanter ud eller lign.
Kører selv på 15" der er 7,5" brede, dette sker UDEN problemer, dækstørrelsen er 195/50/15 ved godt de er lidt for små i omkreds, men det ser bedre ud end 195/55/15...[8D]
Men hvis der er nogen der ved, eller bare tror de ved noget om emnet, så skriv endelig igen!![:D]
Mvh
Anders Sommer
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Limited edition No. 55
Jeg er nysgerrig efter at vide hvor store hjul, man kan smide på en 75 TS med plastinderskærme, uden at de støder på. Desuden skal jeg ikke ud i ar skulle "rulle" mine skærmkanter ud eller lign.
Kører selv på 15" der er 7,5" brede, dette sker UDEN problemer, dækstørrelsen er 195/50/15 ved godt de er lidt for små i omkreds, men det ser bedre ud end 195/55/15...[8D]
Men hvis der er nogen der ved, eller bare tror de ved noget om emnet, så skriv endelig igen!![:D]
Mvh
Anders Sommer
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Limited edition No. 55
Hårdhed er jo en meget subjektiv størrelse. Jeg har brugt min bil med 30mm torsions stænger til dagligt i de sidste 2 år og levet med den ekstra hårdhed det medfører, men tilgengæld fået det tifold igen på diverse clubsport arrangementer.
Jeg har også købt mine hos MT, og som jeg husker det stod de i ca 3000 kr. Man skal ikke bruge andet for udskiftning, men man skal bruge nogle dæmpere som kan styre så kraftige fjedre og selvfølgelig stramme bagenden op tilsvarende. Jeg købte kun 30mm fordi jeg troede jeg skulle dedikere bilen til race på et tidspunkt og fordi jeg jo har en v6 som jo er lidt mere næsetung end en TS'er. En jeg kender har 27mm på en V6'er og den virker mere dagligdags egnet end min gør. tilgengæld skraber hans 7½x17 et25 205/40-17 dæk på ved hård kurvekørsel.
Jeg tror jeg hellere ville lave lidt blødere fjedre og købe nogle kraftigere krægningsstabilisatorer for og bag, da det jo primært er krægning man vil undgå på alm. vej. Ron Simons laver en bagerste justerbar krægningsstabilisator og forreste stabilisator han sælger på http://members.chello.nl/~r_simons/index_eng.html
Jeg har ikke set nogen med større end 215/40-17 hjul på, men du har jo ret i at der ikke er nogen teoretisk begræsning i at gå op til 18", hvis bare rulleomkreds og fælgbredden ikke bliver for bred, samt at man ikke variere nævneværdigt fra de 30mm ET. Det vil helt sikkert se godt ud, men formentlig gøre min bil endnu mere ukomfortabel på alm. vej.
Jeg har også købt mine hos MT, og som jeg husker det stod de i ca 3000 kr. Man skal ikke bruge andet for udskiftning, men man skal bruge nogle dæmpere som kan styre så kraftige fjedre og selvfølgelig stramme bagenden op tilsvarende. Jeg købte kun 30mm fordi jeg troede jeg skulle dedikere bilen til race på et tidspunkt og fordi jeg jo har en v6 som jo er lidt mere næsetung end en TS'er. En jeg kender har 27mm på en V6'er og den virker mere dagligdags egnet end min gør. tilgengæld skraber hans 7½x17 et25 205/40-17 dæk på ved hård kurvekørsel.
Jeg tror jeg hellere ville lave lidt blødere fjedre og købe nogle kraftigere krægningsstabilisatorer for og bag, da det jo primært er krægning man vil undgå på alm. vej. Ron Simons laver en bagerste justerbar krægningsstabilisator og forreste stabilisator han sælger på http://members.chello.nl/~r_simons/index_eng.html
Jeg har ikke set nogen med større end 215/40-17 hjul på, men du har jo ret i at der ikke er nogen teoretisk begræsning i at gå op til 18", hvis bare rulleomkreds og fælgbredden ikke bliver for bred, samt at man ikke variere nævneværdigt fra de 30mm ET. Det vil helt sikkert se godt ud, men formentlig gøre min bil endnu mere ukomfortabel på alm. vej.
Jeg har ikke bestilt noget hos Ron Simons endnu, men han er utrolig responsiv på e-mail og efter at have sparret med ham om opsætning igennem et stykke tid, tror jeg hans leverance tider er rigtig gode, specielt her om vinteren, hvor han ikke laver køre-kurser eller kører selv.
Jeg har selv standard forreste krægningsstabilisator, som er lidt tykkere på en v6 fremfor ts'eren og så har jeg en bagerste justerbar krægnings stabilisator fra Beninca i Australien. Resultatet af dette er at jeg kan styre bilens understyring-netralitet-overstyring med bagkrægnings stabilisatoren. Bilen virker dog stadig lidt "slasket" i front og indstyringen er ikke ligeså god som med en forreste større krægnings stabilisator. Jeg vil også snart have en forreste! Ron Simons har dem i 2 str. 28mm og 30mm, hvilket endda er større end dem shankle har leveret tidligere på 27mm. Han laver også et højdejusterbart coilover converterings kit, som kan monteres på en dag, som jeg også gerne vil have fingrene i, men det er rimeligt dyrt 1250 euro, men hvis vi kan samle nogle bestillinger tror jeg vi kan handle lidt med ham! Er der nogen der er med?
Jeg kan forwarde mails fra ham med testimonials og setup til interesserede!
Jeg har selv standard forreste krægningsstabilisator, som er lidt tykkere på en v6 fremfor ts'eren og så har jeg en bagerste justerbar krægnings stabilisator fra Beninca i Australien. Resultatet af dette er at jeg kan styre bilens understyring-netralitet-overstyring med bagkrægnings stabilisatoren. Bilen virker dog stadig lidt "slasket" i front og indstyringen er ikke ligeså god som med en forreste større krægnings stabilisator. Jeg vil også snart have en forreste! Ron Simons har dem i 2 str. 28mm og 30mm, hvilket endda er større end dem shankle har leveret tidligere på 27mm. Han laver også et højdejusterbart coilover converterings kit, som kan monteres på en dag, som jeg også gerne vil have fingrene i, men det er rimeligt dyrt 1250 euro, men hvis vi kan samle nogle bestillinger tror jeg vi kan handle lidt med ham! Er der nogen der er med?
Jeg kan forwarde mails fra ham med testimonials og setup til interesserede!
Hej med hensyn til store dæk, min 75 kørte 8,5x17 et 25 med 225/35 .Det det eneste tidspunkt de ramte hjulskærmen var de dybe huller på motorvej m. 4mennesker og fuld oppakning.Min 75 var enda meget sænket.ca 60mm foran.Det skaldog nævnes at mim brors 75 af ældre dato også m 17" 7,5x17 et30 m205-40 tog i over alt.
Der er tilsyneladende et problem med at sende til min mailadresse herfra dette forum, så hvis der er nogen der har mailet til mig vedrørende Ron Simons bestillinger, har jeg ikke modtaget det. Skriv direkte til mig på jan@melzer.dk.
Hej, posten er sikkert død, men kommenterer alligevel.
Jeg kører med standard fjedre, dog hårdere bagi og sænket hele vejen rundt. 28 mm krængins stab foran, koni og lidt andet sjov. Mine hjul er 205/40-17, på 8x17 (tror jeg) og de har ikke en eneste gang skrabet imod selvom den er ok sænket. Eneste der skraber er den //#%&/¤/¤) lavt hængende udstødning.
Nice.
Jeg kører med standard fjedre, dog hårdere bagi og sænket hele vejen rundt. 28 mm krængins stab foran, koni og lidt andet sjov. Mine hjul er 205/40-17, på 8x17 (tror jeg) og de har ikke en eneste gang skrabet imod selvom den er ok sænket. Eneste der skraber er den //#%&/¤/¤) lavt hængende udstødning.
Nice.