Gearkasse problemer

Kobling, Gearkasse, differentiale, drivaksler
Besvar
Carsten B
Geografisk sted: Danmark

Gearkasse problemer

Indlæg af Carsten B » 09 dec, 2003 20:20

Jeg har anskaffet mig en 156 2,0 TS fra 9/98.
Den har nu kørt 66.000 km, men nu oplever jeg desværre
at det "piver" fra gearkassen. Jeg har haft den hos en Alfa-mekaniker, og han siger det sikkert er metalsplinter i gearkassen.

Nu skal det så lige siges at jeg bestemt ikke bruger min alfa til at udleve min Le Mans drøm på de danske veje... Synes jeg kører pænt men se'følig, når man har en dejlig vogn som en 156´er jo er, får den lidt ekstra på sømmet når der er "tid" til det....

Har andre oplevet samme problemer med det ?

Mvh
Carsten B - 6081

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 09 dec, 2003 21:47

<Hej Carsten - Jeg har ikke oplevet piv fra Alfa ell. andre gearkasser. Normalt "koger" (slidte lejer) eller giver meget metalliske lyde fra sig (slidte ell. ødelagte tandhjul ell. aksler). Hvis man (uamset lyd) har mistanke om metalsplinter ell. andre løsdele i gearkassen bør man tappe olien af og si den samt evt. skylle den igen med meget tynd olie ell. petrolium og se hvad som kommer ud. Afhængig af hvad som fremkommer må man stilling til om kassen skal skilles ad.
Alfisti Erik

tpt
Geografisk sted:

Indlæg af tpt » 14 feb, 2004 06:35

Hej Carsten. Jeg har også oplevet at det piver fra gearkassen, i mit tilfælde var det et udrykkerleje som skulle skiftes desværre også koblingen. Men den piver ikke mere.
Michael W

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Drivlinje"