mangler tips og tricks til udskiftning af kobling

Kobling, Gearkasse, differentiale, drivaksler
Besvar
o1superstar
Indlæg: 1
Tilmeldt: 02 sep, 2009 05:00
Geografisk sted: Danmark

mangler tips og tricks til udskiftning af kobling

Indlæg af o1superstar » 02 sep, 2009 05:03

Hej.

Min kobling er begyndt at "fedtet" så den skal skiftes,
Jeg og en kammerat skal lave det selv,
så har brug for gode tips/tricks. Med hvad jeg skal være opmærksom på osv.

Håber der er en venlig sjæl som ved noget om dette emne .

Med venlig hilsen
Mikkel G



MichelRS
Indlæg: 48
Tilmeldt: 16 jan, 2010 21:51
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MichelRS » 01 mar, 2010 05:17

har i nogen lift.? for det skal gøres nede fra.. jeg har selv lige skiftet en motor, men det jo ikke helt samme procedure. Men har ladet mig fortælle at mekkerne gør det nede fra.. da jeg skiftede min motor, satte jeg et spil på motoren, løsnede ophæng, slanger, el net osv.. så kunne jeg få motoren ud og så kan man skifte koblingen :) men som sagt gør de rigtige mekker ikke det.. tror bare de skruer det fra ved koblingshus og motorblok og tager det den vej fra, men stadig under bilen.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 01 mar, 2010 18:15

Iflg. reparations CD er proceduren
1. Afmonter batteri, holder, plast inderskærm og skjold under motor/gearkasse og forkofanger
2. Afmonter vacum slange og beholder og luftfilterkasse bag kofanger, afmont. kølerblæser, motorstabilisator ved højre støddæmpertårn (højre side set forfra), forreste udst.rør. og venstre og bagerste gearkasseophæng.
3. Tap olie af gearks. og koblingsvæske og afmont koblingarmen og gearforbindelserne. Tag stik af luftmassemåler og lufttemp. måler.
4. Skru øverste bolte af koblingshuset mod motor og tag startermotoren af. Fastgør motoren til en motor lift e.lign. og løft en lille smule. Afmonter trækakslernes bolte, afmont bremserør og ABS føler og træk forhjulsnav så lang forud så akslerne går løs indvendigt. Skrue resten af boltene ud af koblingshuset.
5. Fjern nederste beskyttelsesskjold under gearkasse og understød gear kassen på en donkraft og skru det sidste gearks. ophæng af. Træk gearks fri af motor og skift koblings dele og slavecyl.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Drivlinje"