Kortere gearskift

Kobling, Gearkasse, differentiale, drivaksler
Besvar
Tjaller
Indlæg: 21
Tilmeldt: 14 maj, 2010 08:05
Geografisk sted:

Kortere gearskift

Indlæg af Tjaller » 14 maj, 2010 08:23

<p>Hej Alfister :)</p><p>Nu har jeg måttet bøje mig for min kærlighed til Italienske biler.
Har købt en fin Alfa 156 2.0 TS fra 1998. Dog efter kun 2 dage står bilen på værksted pga. "code"-fejl. Startspærren slår ikke fra - er det normalt at min model sådan bare "mister" coden?</p><p>Nå, men nu til mit egentlig spørgsmål.</p><p>Jeg synes gearskiftet er enormt stort og langt (ikke mindste fordi gearstangen er så lang). Findes der nogle sports-gearskift, eller er der andre løsninger til et kortere gearskift end det som er standard. Nedskæring af den originale gearstang virker lidt som en amatør-løsning efter min mening.</p><p>Håber at høre fra jer! :)</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 16 maj, 2010 05:42

Jeg har ikke hørt om et andet gearskift med kortere bevægelser. Men flere har afmont. gearstangen, slået knuppen i stykker, skåret et stykke af og skåret gevind i og skruet en anden gearknop på.
Jeg har hørt om nogle enkle tilfælde af startspærreren eller nøglen har mistet koden. Prøv evt. først at skifte batteri i nøglerne.

Tjaller
Indlæg: 21
Tilmeldt: 14 maj, 2010 08:05
Geografisk sted:

Indlæg af Tjaller » 16 maj, 2010 18:23

Hej Erik
Tak for dit hurtige svar. Jeg prøver om jeg kan leve med det store gearskift, ellers må jeg igang med vinkelsliberen og lidt gevindskæring :) Det ville hjælpe gevaldigt.
Mht. nøglen, så er det selve knappen der er kaput (slidt istykker, så der er hul i i nøglen). Har set man kan købe et nyt stykke gummi originalt til nøglen, men mit lokale alfa-værksted siger at det ikke ville få den til at virke. (måske fordi de gerne vil sælge mig en ny nøgle, hvad ved jeg) :) ..

michel
Indlæg: 15
Tilmeldt: 19 mar, 2009 01:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af michel » 17 maj, 2010 21:08

Prøv at fjerne gummiet helt og så tryk på knappen, hvis den virker, skal du bare have ny gummi på, og så kan det lokale alfa værksted hoppe og rende :)

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Drivlinje"