GTV

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
one1dk
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19 dec, 2006 01:38
Geografisk sted: Danmark

GTV

Indlæg af one1dk » 19 dec, 2006 01:47

<b></b>Hey Alfa folk!! - Da jeg er ny i alfaverdenen tyr jeg til at spørge efter hjælp fra jer der ved noget om bilen. En 2,0 GTV fra 87 med karburator. jeg har en død maskine og har ladet mig fortælle at alle 2,0 passer lige ned i hullet?? jeg tænker bare over hvad så med flanger til manifold, ledningsnæt osv osv?? Håber at her findes nogle der kan hjælpe med et godt råd eller to,...

På forhånd tak..



Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 19 dec, 2006 04:41

Mnjaaeh. Alle Nord motorerne fra Alfetta, Giulietta, Alfa 75, Alfa 90 passer i. Men som du er inde på er der lidt forskelle på manifold m.m. Især hvis du bruger en indsprøjtningsmotor.
Hvor død er den?

Jeg har bl.a. en let tunet 2.0 fra en '85 Alfa 75 med frisk toppakning, sportsknaster & bananmanifold på lager i nærheden af Farum, hvis det har interesse? Det burde være samme type som din motor...

PS: Indlægget hører hjemme ovre i Type 116 (Alfetta / Giuliettea / GTV). "Nuova" er type 916, fra '95 og frem...

one1dk
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19 dec, 2006 01:38
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af one1dk » 19 dec, 2006 05:50

<b></b>Hey det var en hurtig reaktion.. okay at det hører hjemme et andet sted var jeg ikke klar over men tak :D

okay så er der muligheder for at få fingre i en anden motor ret let kan jeg forstå?? Ja havde en ide om at det ikke er det samme indsprøjtning kontra krab blandt andet på ventilstørrelsen..

Den motor der lå i min er død - helt død.. næste trin for den er åbent hus så gider ikke engang åbne den for ved hvad der venter mig..

Da det er første gang i min tid i autobranchen (og har da været en del af den i over ti år) jeg har med en alfa at gøre er jeg på ret bar bund hvad modeller osv angår.. men man kan jo læse sig til meget.

har du evt en ca pris på hvad en motor står i - om den er tunet er mig ligemeget da jeg har en anden bil med masser af detriotpower ;)

på forhånd tak..

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 19 dec, 2006 21:02

Send mig en mail (klik på min "Vis medlemsprofil"). Så finder vi ud af hvad du har brug for og en passende pris [:)]

Besvar

Tilbage til "Alfa GTV/Spider Nuova Motor"