Stof til eftertanke..
Stof til eftertanke..
Hejsa alle.
Lad mig starte med at sige, at jeg ikke selv har nogen for for erfaring med chiptuning eller boksen til do.
Men jeg "faldt" over følgende samtaleemne, om et firma som alfaklubben havde en artikel om i et tidligere blad...
http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32804 [:(]
Det er altså ikke meningen at skabe dårlig stemning mod firmaet, men jeg syntes nu at alle der overvejer tuning af denne art, at de fortjener denne info...
Håber folk forstår mit grundlag for dette indlæg, og da det nu er et tekniskforum, mener jeg at det har stor relevans....
Lad mig starte med at sige, at jeg ikke selv har nogen for for erfaring med chiptuning eller boksen til do.
Men jeg "faldt" over følgende samtaleemne, om et firma som alfaklubben havde en artikel om i et tidligere blad...
http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32804 [:(]
Det er altså ikke meningen at skabe dårlig stemning mod firmaet, men jeg syntes nu at alle der overvejer tuning af denne art, at de fortjener denne info...
Håber folk forstår mit grundlag for dette indlæg, og da det nu er et tekniskforum, mener jeg at det har stor relevans....
Jeg kender flere, der har besøgt ham med et godt resultat tilfølge.
Endvidere anvendes hans ekspertise af Jylandsposten biltekniske redaktion.
Een af mine bekendte skriver følgende (efter at jeg har vist ham din posting):
"Manden har altså lavet racerbiler i adskillige år. Jeg tror, man
kan støde på den slags historier fra alle virksomheder. Det er
klart, at det ville vække min skepsis, hvis jeg ikke havde snakket
med ham - og hørt ham tale med Teknologisk, men det har jeg jo.
Bemærkninger fra de knægte der, rokker ikke ved min tro på, at
Per Mai er en dygtig fyr. Jeg ville vædde min hat på, at man kan
finde de samme historier om RH-motorsport/Turbochip Padborg".
---
Tuning er vanskeligt at have med at gøre - det er som tuner meget
nemt at få sig et dårligt rygte, fordi materiellet bliver alvorligt
belastet uden at ejeren måske behandler maskinen derefter!
(varm motor og olie, afkøling inden stop, osv.)
/Mogens
der har haft en del tunede biler...
Endvidere anvendes hans ekspertise af Jylandsposten biltekniske redaktion.
Een af mine bekendte skriver følgende (efter at jeg har vist ham din posting):
"Manden har altså lavet racerbiler i adskillige år. Jeg tror, man
kan støde på den slags historier fra alle virksomheder. Det er
klart, at det ville vække min skepsis, hvis jeg ikke havde snakket
med ham - og hørt ham tale med Teknologisk, men det har jeg jo.
Bemærkninger fra de knægte der, rokker ikke ved min tro på, at
Per Mai er en dygtig fyr. Jeg ville vædde min hat på, at man kan
finde de samme historier om RH-motorsport/Turbochip Padborg".
---
Tuning er vanskeligt at have med at gøre - det er som tuner meget
nemt at få sig et dårligt rygte, fordi materiellet bliver alvorligt
belastet uden at ejeren måske behandler maskinen derefter!
(varm motor og olie, afkøling inden stop, osv.)
/Mogens
der har haft en del tunede biler...
Hej Anders.
Jeg synes det er fint at du giver relevant information videre. Jeg er dog fuldstændig enig med Mogens; Per Mai ved Scantune efterlader et yderst seriøst indtryk.
Der er altid en risiko ved at tune biler, og folk der får det gjort udnytter vel også effekten.
Jeg har ikke anvendt Scantune til tuning; blot til problemløsning.
Torben.
Jeg synes det er fint at du giver relevant information videre. Jeg er dog fuldstændig enig med Mogens; Per Mai ved Scantune efterlader et yderst seriøst indtryk.
Der er altid en risiko ved at tune biler, og folk der får det gjort udnytter vel også effekten.
Jeg har ikke anvendt Scantune til tuning; blot til problemløsning.
Torben.
-
Ole Jørgensen
- Geografisk sted: Danmark
Jeg er helt enig med Mogens og Torben om, at Scantune er et seriøst firma. Jeg har selv i efteråret fået påmonteret en boks på min Alfa 147 JTD 16v af Per Mai. Bokstuningen er trimmet til min motor, så det er en fornøjelse. Endnu større og hamonisk moment nedefra og selvfølgelig en højere sluteffekt. Har nu kørt ca. 20.000 km uden problemer og har svært ved at fået smilet væk.[:D]
Jeg synes man skal være påpasselig med at udtale sig om enkelt tilfælde og især negativt om andre i et offentlig forum, da man dermed hurtig kan generalisere![:(!]
Ole
Jeg synes man skal være påpasselig med at udtale sig om enkelt tilfælde og især negativt om andre i et offentlig forum, da man dermed hurtig kan generalisere![:(!]
Ole
ATT: Ole Jørgensen
Nu mener jeg ikke at JEG har udtalt NOGET som helst negativt.
Jeg videre giver bare en, for mig, MEGET relevant information.
Det er jo trods alt vores, måske, kæreste eje det hanndler om, og jeg vil da selv gerne vide alt negativ om en given forhandler/værksted eller lign, inden jeg selv benytter det.[^]
Jeg er udemærket klar over at ALLE kan lave fejl, og netop derfor nævner jeg INGEN navne i mit indlæg. Jeg henviser til et link, men først efter at jeg har gjort klar at det ikke er min holdning (da der ikke er grundlag for at have en, da jeg ikke har benyttet det pågældende firma), der bliver tilkendegivet i linket...
Ydermere afslutter jeg med at fortælle at jeg IKKE er ude på at skabe en negativ stemning.. Hvis dette er ske, så undskylder jeg naturligvis, men det er op til folk selv at tage stilling til det givne firma... Jeg ville blot være en god "kammerat" for andre alfa folk der overvejer chiptuning...
en lang smøre.... Men ville lige kridte banen op, så ALLE er klar over min holdning (eller måske endda mangel af samme)..[:D]
Om jeg så burde have nævnt det i dette forum... måske ikke, men jeg mener at det er MEGET tekninsk relevant!!
Nu mener jeg ikke at JEG har udtalt NOGET som helst negativt.
Jeg videre giver bare en, for mig, MEGET relevant information.
Det er jo trods alt vores, måske, kæreste eje det hanndler om, og jeg vil da selv gerne vide alt negativ om en given forhandler/værksted eller lign, inden jeg selv benytter det.[^]
Jeg er udemærket klar over at ALLE kan lave fejl, og netop derfor nævner jeg INGEN navne i mit indlæg. Jeg henviser til et link, men først efter at jeg har gjort klar at det ikke er min holdning (da der ikke er grundlag for at have en, da jeg ikke har benyttet det pågældende firma), der bliver tilkendegivet i linket...
Ydermere afslutter jeg med at fortælle at jeg IKKE er ude på at skabe en negativ stemning.. Hvis dette er ske, så undskylder jeg naturligvis, men det er op til folk selv at tage stilling til det givne firma... Jeg ville blot være en god "kammerat" for andre alfa folk der overvejer chiptuning...
en lang smøre.... Men ville lige kridte banen op, så ALLE er klar over min holdning (eller måske endda mangel af samme)..[:D]
Om jeg så burde have nævnt det i dette forum... måske ikke, men jeg mener at det er MEGET tekninsk relevant!!
-
Ole Jørgensen
- Geografisk sted: Danmark