Så skete det igen

Her kan du placere indlæg som ikke passer ind i nogen af de oprettede fora.
Peter K
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28 sep, 2004 22:46
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter K » 12 dec, 2004 01:34

Tjo.. man kan jo vælge at sige jeg er konservativ, eller at du er radikal....det er vel hvordan man anskuer det. Gør man det ud fra et majoritets synsvinkel i forhold til klubben, tror jeg det er det sidste der er gældende. Alfister er meget tro til orginaliteten på deres biler.


Hvis du vil ændre på tingene kræver det du gør andet end brokke dig. Det er fint du ønsker en anden tilgang til tingene, ,men lad være med at komme med sure opstød til dem der gør en indsats for klubben, og så læne dig tilbage i stolen. Det er surt for dem som rent faktisk(ulønnet) gør en indsats for klubben at lytte til den slags utaknemmelighed.

Klubben er der hvor den er nu fordi medlemmer med dine ønsker gør som dig...de gør intet...

Derudover :

Hvis man forventer at alle skal klappe i hænderne hver gang man sænker sin bil 110mm til et punkt hvor den ikke længere kan køre, fjerner viskerne fordi de åbenbart ikke er pæne nok,eller påstår man har opnået topfart på 240 km/t selvom hverken gearingen eller motoreffekten gør det muligt i den pågældende bil, så tror jeg man bliver evigt skuffet i Alfa klubben.

Jeg har det såddan, at når jeg kommer til et træf(træf.. ikke et show) og ser alle bilerne hyggeligt linet op på række efter model, og så ser en enkelt som ikke vil ind i rækken, men stiller sin bil op seperat "out of line and out of angle"" blæser op for anlægget og stiller sig til skue ved siden af bilen, ja så ser jeg ikke en "ener" eller en som gør tingene anderledes.. jeg ser kort og godt en god gammeldags umoden blærerøv, som forventer han og hans bil fortjener speciel opmærksomhed og behandling i forhold til alle andre. Hvis man så bagefter ter sig til arrangørerne over publikum ikke stemte nok på ens bil... så er man sgu for langt ude. Og lad nu være med at forsøg at skjule det bag "janteloven" den har ikke en pind med den slags her at gøre. Det handler om ønsket at modtage konstant , og gerne ubetinget positiv opmærskomhed, og om skuffelse når det ikke bliver opfyldt.

En eller anden bliver nødt til at sætte det her pjat i det rette perspektiv.... ok jeg har så taget handsken op, er heller ikke bange for at sige min mening lige ud.

Hvis i vil ændre tingene, så gå ind i klubbens arbejde på en positiv måde, - Gør en indsats!

Mange inklusive mig selv kan godt se der måske trænges til et frisk pust fra en yngre generations interesser. Der er ok, og der er helt sikkert også plads til det inden for klubben. Men lad nu være med at tro Alfisterne generelt falder på røven over den slags optisk styling og showmanship som Superstuden gør sig i, såddan er det efter min oplevelse ingen steder i større Alfa kredse. Det falder ganske simepelt ikke i god jord hos langt de fleste mennesker.



Ole Jørgensen
Indlæg: 79
Tilmeldt: 22 okt, 2003 04:14
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Jørgensen » 12 dec, 2004 07:42

Peter, undgå personlig hetz, det er der ikke behov for i jeres ellers udmærkdede betragtninger.[V]

Mvh
Ole

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 12 dec, 2004 10:06

Først vil jeg give Ole ret, INGEN hetz eller dårlig attetude - please.

Vi kan jo heldigvis ikke alle være ens eller have samme opfattelse af tingene. så ville vi alle køre i den samme type køretøj (det kunne vi jo se engang tilbage i tiden i de tidligere østbloklande) og ellers ligne hinanden til mindste detalje.

Jeg ved ikke hvad det umiddelbart er Peter er blevet så ophidset over ved Kristian ??
Kristian har sin menig om hvordan HANS Alfa skal styles og er kommet med et konstruktivt foreslag til en eventuelt opdeling af bilkategorier ved vores træf. Peter har sin holdning til Alfa´ens "indre" skønhed og at det er hjertet der tæller. Men ved at udelukke det ene og vælge det andet bliver klubbens biler splittet op i kategorier og så får både Peter og Kristian begge deres ønske opfyldt..........[B)]
Skal vi virkelig til at lave fraktioner af Alfa Klub Danmark for at vi kommer disse smagsforskelle til livs og ikke kan acceptere at vi alle uden undtagelse HAR forskellig smag ??
JEG synes IKKE klubben skal frakmenteres. Vi har en virkelig flot og god klub, som ja - trænger til lidt fornyelse - men det største problem er vel at vi skal være sammen.......
Er det virkeligt et så stort problem at acceptere hinanden ??

Mit synspunkt på Kristians 156 SW´er er at den er fantastisk flot, punktum.
MEN jeg ville aldrig gøre det ved min egen 156´er, punktum.

Den holdning er der sikkert mange der deler med mig, og hvad så ??
Det er da fedt at Kristian har nogle visioner om de så skal plage vores indre øje de næste mange år frem så lad dog manden have sin menig.
Så til både Kristian, Peter og alle andre i klubben - prøv nu at glemme de smagsforskelle og se på en helhed - "La Famiglia" - og lad os have det sjovt og hyggeligt sammen.
Kristian bidrog til en virkelig fin dag i Galten hvor han absolut ikke skulle "udstille" sin bil men der var til gengæld mange der var interesseret i at se nærmere på "giraffen". Der var delte meninger om designet men ingen "skæve" blikke.
Kristian selv syntes det havde været en fin dag og står gerne til rådighed med hjælp en anden gang.

Vi har fået mere gang i aktiviteterne og selv Klub sitet er på vej til at blive fornyet og forhåbentlig hyppigere opdateret, selv klubbens bestyrelse er blevet fornyet, delvist, men det er da en start.
Som Peter skriver, gælder det om at være aktiv i klubben for at gøre en forskel. Og det er da sjovere når vi er flere........

Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 12 dec, 2004 12:05

Jeg er ligesom flere herinde både for, og imod:

<b>MEN DER SKAL F***** VÆRE PLADS TIL ALLE!!!</b> [V]

Jeg kan godt se Peter's synspunkt, og samtidig Studen's der vil repræsentere den "unge nye generation" Alfister.

MEN - vi skal være forsigtige og passe på, begge veje! Ingen må skræmmes væk fra klubben, heller ikke de gamle<b>(!)</b> Det er dem der har skabt og bygget klubben og gjort den til det den er idag. Uden dem = ingen Alfaklub - husk det!

Og selv om der er bred enighed om at det er tiltrængt med lidt nyt liv i ARKD repræsenterer den samtidig nogle grundværdier som jeg "midt-imellem-Alfist" ikke vil undvære, og gør Alfa Romeo Klubben til det der skiller sig ud fra mængden.

Derfor skal de nye og unge da sluses ind samtidig, men hvis man kommer til Alfa-træf og forventer DFB/DHB/Bilgalleri-træf er man gået helt forkert i byen! Alfaklubbens arrangementer må aldrig udvikle sig til dørtræk, dækrøg og bare patter... Dertil hviler der simpelthen for meget stil og klasse over mærket og ånden som bilerne bliver bygget i...

Lad os tage et eksempel, Bella Italia:

<b><u>Personligt</u></b> mener jeg at der hviler en LANGT større, og helt en anden respekt om en gammel, velbevaret og tip-top restaureret Bertone end en mega spartlet 156 med stor hækvinge og sne-skraber foran. Men det er også to ting der slet ikke tåler sammenligning! Derfor ville lidt flere klasse-inddelinger også være på sin plads.

Men det eneste der kan ændre på det er dog at den "nye unge generation" Alfister møder op og deltager!!! Og det gør Kristian-studen - ros for det. Det hjælper dog ikke at brokke sig til de eksisterende medlemmer, for de er der jo! Og dem får man ikke til at style deres biler mere end de er - nej, vi skal ud på vejene og have fat i alle de (nok mest) 156-ejere som knap nok ved hvad ARKD er for noget... Det der hjælper er at gøre et stykke KONSTRUKTIVT arbejde og være et superaktiv for, og i klubben.

Kristian <b>ér</b> et aktiv for Alfa-mærket "udadtil" idet han deltager i DFB og des lige. Det bør ikke undervurderes at folk også på den måde for øjnene op for vore skønne Bella'er. Den kører jo (næsten) ligegodt uanset hvordan den ser ud... [;)]

Styling og des lige må bare ikke blive det primære som fokus rettes imod for det vil underminere de værdier som klubben er bygget på, men en kategori a la den som Kristian jo allerede vandt i Roskilde i sommers, bør der nok være til alle træf.

Man kunne endvidere inddele bilerne i årgangs-klasser så de mere mellemliggende årgange også havde en chance for en pris ved BI f.eks... men man må nok sige at den ældre generation sidder med de bedste kort på hånden, for det er sgu' stadig dem der møder op hver gang!!![:0][xx(]

Når det er sagt så er det død og pine også nødvendigt at de gamle lægger piben og kommer op ad lænestolen og får øjnene op for de ting der trænger til fornyelse, herunder websitet - det er delvist sket og igangsat nu, og de har bare at tage imod al den hjælp og input de kan få - med kyshånd!!! Det vil være at grave sin egen grav og ignorere/overse det, som der tidligere ahr været en tendens til... [V][:(]

Summa summarum - vi skal samarbejde allesammen og stille og roligt udvikle det til alle bliver "tilfredse". Det indbefatter at vi alle tilsidesætter den kedelige attitude som desværre hersker imellem unge og "gamle" medlemmer om at stå på hver sit.

Sammen kan vi lykkes! [:)]

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 12 dec, 2004 16:58

Korrekt - jeg er helt enig med Daniel.

Peter K
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28 sep, 2004 22:46
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter K » 12 dec, 2004 22:27

Lars S,

Jeg kan nok godt ikke genkende mig selv i det resume du giver af mit indlæg.

Jeg går ikke ind for at udelukke det ene eller det andet,eller splitte klubben op. Hvordan kan du finde på at tillægge mig det ønske??! Læs venligt hvad jeg skriver en gang til tak. Hvis du stadig ikke forstår hvad det er ved superstuden som "ophidser" mig, så forstår du det nok aldrig. Meeen mon ikke du faktisk har fattet det for længe siden?

Mht til antipati imod "personlige angreb" eller "dårlig attiude" skal folk lige tænke på det her er et diskussions forum ikke? Lever i et beskyttet værksted eller hvad er problemet?

Jeg står 100% ved hvad jeg skrev tidligere, og mener slet ikke det er over stregen på nogen måde.

Egebjerg du rammer iøvrigt sømmet på hovedet med dine betragtninger.

Ole Jørgensen
Indlæg: 79
Tilmeldt: 22 okt, 2003 04:14
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Jørgensen » 13 dec, 2004 04:21

Oprindeligt skrevet af Peter K

"Mht til antipati imod "personlige angreb" eller "dårlig attiude" skal folk lige tænke på det her er et diskussions forum ikke? Lever i et beskyttet værksted eller hvad er problemet?"


Peter, igen er du meget personlig og dømmer meget hurtig andre alfister.[:(!] Dette er et teknisk forum og ikke en sladderspalte, hvor man kaster med mudder.[8D]

Mvh
Ole

Peter K
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28 sep, 2004 22:46
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter K » 13 dec, 2004 05:20

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af Ole Jørgensen</i>

Peter, igen er du meget personlig og dømmer meget hurtig andre alfister.[:(!] Dette er et teknisk forum og ikke en sladderspalte, hvor man kaster med mudder.[8D]

Mvh
Ole
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hvad så Ole, alt det der gælder kun for os andre men ikke dig eller hvad? Du kan bare styre hvad man må og ikke må herinde, og så lige fyre en bredside eler to af mens du selv spiller uskyldig?

Hvis du selv levede op til det du prædiker, kunne du have PM'et din sidste meddelelse til mig, den er jo yderst personlig ikke?

Desuden er det denne tråd IMO det rette sted = under "andre indlæg"

Har du mere til mig alene, så send venligst PM eler email, det er jo ikke en sladderspalte...

Mvh
Peter

Ole Jørgensen
Indlæg: 79
Tilmeldt: 22 okt, 2003 04:14
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Jørgensen » 13 dec, 2004 07:10

Peter, hold nu op - du ser dig åbenbart sur på alle som enten siger dig imod (har jeg ikke gjort endnu...) eller prøver at lære dig lidt Emma GAd.[:(!]

Mvh
Ole

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 13 dec, 2004 12:46

<font face="Arial">Hej Peter

Jeg er lidt ked af din holdning til andre Alfister. Synes ellers du er ret saglig normalt.
Og jo jeg ved udemærket hvad det er der er problemet mellem dig og Kristian.
Du skrev den 11/12 kl. 01.23.52</font id="Arial">

<font face="Arial Black"><font color="red">"Mht til styling og alt det rene øjegejl, så mener jeg ikke det hører hjemme i en Alfa klub i særlig stor grad, og kan ens bil komme i Vmax, så mener jeg man allerede skiller sig for langt ud fra det det at eje en Alfa handler om for langt de fleste Alfister og endda bilentusiaster."</font id="red"></font id="Arial Black">

<font face="Arial">Er du blevet gjort til smagsdommer i Alfa Klub Danmark ??

Du skrev også d. 11/12 kl. 16.34.26</font id="Arial">

<font face="Arial Black"><font color="red">"Tjo.. man kan jo vælge at sige jeg er konservativ, eller at du er radikal....det er vel hvordan man anskuer det. Gør man det ud fra et majoritets synsvinkel i forhold til klubben, tror jeg det er det sidste der er gældende. Alfister er meget tro til orginaliteten på deres biler."</font id="red"></font id="Arial Black">

<font face="Arial">Hvorfor tror du folk er på Cuoresportivo.dk ?? En af årssagerne er jo netop den meget konservative holdning der har været i klubben indtil nu.
Ja der er mange der har samme mening om de stylede V-Max biler som dig og ligesom dig skal de andre have lov til det, men som du jo skriver :</font id="Arial">

<font face="Arial Black"><font color="red">"Kan man ikke tåle lugten i bageriet kan man jo bare gå."</font id="red"></font id="Arial Black">

Hvis ikke det vil frakmentere klubben så ved jeg ikke. Skal alle der ikke har en original stylet Alfa så finde et andet sted ??
"Cuore" = "Hjerte" - Er det ikke dét, det hér handler om, at have hjertet med. Det basale = Alfa Romeo.

<font face="Arial">Du skriver</font id="Arial">

<font face="Arial Black"><font color="red">"Jeg har det såddan, at når jeg kommer til et træf(træf.. ikke et show) og ser alle bilerne hyggeligt linet op på række efter model, og så ser en enkelt som ikke vil ind i rækken, men stiller sin bil op seperat "out of line and out of angle"" blæser op for anlægget og stiller sig til skue ved siden af bilen, ja så ser jeg ikke en "ener" eller en som gør tingene anderledes.. jeg ser kort og godt en god gammeldags umoden blærerøv, som forventer han og hans bil fortjener speciel opmærksomhed og behandling i forhold til alle andre. Hvis man så bagefter ter sig til arrangørerne over publikum ikke stemte nok på ens bil... så er man sgu for langt ude. Og lad nu være med at forsøg at skjule det bag "janteloven" den har ikke en pind med den slags her at gøre. Det handler om ønsket at modtage konstant , og gerne ubetinget positiv opmærskomhed, og om skuffelse når det ikke bliver opfyldt.

En eller anden bliver nødt til at sætte det her pjat i det rette perspektiv.... ok jeg har så taget handsken op, er heller ikke bange for at sige min mening lige ud."</font id="red"></font id="Arial Black">

<font face="Arial">Janteloven lever kan jeg se i bedste velgående.......!!
Hvordan vil du have vi skal opfatte dig efter en sådan udtalelse, Peter ??

Din udtalelse hér :</font id="Arial">

<font face="Arial Black"><font color="red">"Mange inklusive mig selv kan godt se der måske trænges til et frisk pust fra en yngre generations interesser. Der er ok, og der er helt sikkert også plads til det inden for klubben. Men lad nu være med at tro Alfisterne generelt falder på røven over den slags optisk styling og showmanship som Superstuden gør sig i, såddan er det efter min oplevelse ingen steder i større Alfa kredse. Det falder ganske simepelt ikke i god jord hos langt de fleste mennesker."</font id="red"></font id="Arial Black">

<font face="Arial">Ja sgu - Men de har åbenbart ikke det behov for at stille sig op på et varmt tintag og gale det ud i al offenlighed.
For HVEM er de mange og majoriteten som du referere til. De giver sig sgu ikke meget til kende i almindelighed på disse fora.

Måske Kristian bare vil have lidt opmærksomhed, lidt anerkendelse og måske ikke helt er faldet til patten med den rette Alfa ånd endnu.
Kristian har et fedt ego, som er kendetegnende for alle unge mennesker. Han vil ramme panden i muren mange gange de næste mange år, men er det ikke fedt at han stadig tør.
Han kan tilføje klubben et krydderi den længe har sukket efter uanset om du eller andre ikke lige kan li´ ham som menneske.
Desværre er det et velfærdsproblem (kalder jeg det)i Danmark at man ikke skal træde ved siden af den "almindelige" dansker.
Evolution - kaldes det. Noget er godt - noget er skidt. Men skal vi ikke stadig alle være hér ??</font id="Arial">

<font face="Arial">Du skrev yderligere 12/12 kl. 13.27.47</font id="Arial">

<font face="Arial Black"><font color="red">"Mht til antipati imod "personlige angreb" eller "dårlig attiude" skal folk lige tænke på det her er et diskussions forum ikke? Lever i et beskyttet værksted eller hvad er problemet?"</font id="red"></font id="Arial Black">

<font face="Arial">Almindelig pli mellem voksne mennesker burde være en selvfølge....
Især i et fora hvor den almene hob ser/lytter med.

Desværre for dig og Kristian ser det ikke ud til at I umiddelbart bliver perlevenner. Så hvad med at lade det ligge ??

Jeg synes stadig du bidrager til Alfaklubben med en teknisk og personlig holdning som du kan være bekendt, men overlad til den tavse mængde at dømme. Jeg synes et kompromis i klubben omkring styling er på plads. Det har vi bestyrelsen og medlemmerne til at tage stilling til og vores fora til at diskutere tingene på. Men i en prober tone. Det gælder selvfølgelig også Kristian.</font id="Arial">

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 13 dec, 2004 18:36

Hmm. hvor er det herdog trist. Peter K, dine holdninger vil jeg slet ikke kommenterer for til det er de for usle (MIN HOLDNING!). DU skriver at jeg (LØST CITERET)<i>Burde lætte røven og lave noget i stedet for at brokke mig!</i> Sidst jeg kiggede var jeg da AKTIVT medlem af aktivitets udvalget i sektion sjælland.[;)]

Har du overvejet om Kristian rent faktisk syntes at hans bil er fed, og ikke bare er ude på at få opmærksomhed.Det er jo nok lidt af begge dele, men er det ikke altid sådan? OG en anden ting er, HVAD HAR MANDEN GJORDT GALT???

HANS bil vandt jo i borrevejle, så det må betyde at mange syntes den er fed.. Jeg er TRÆT af den negative holdning til folk der skillersig ud i klubben, Havde jeg råd havde jeg sku' købt finn milkes GTA og smidt skoda fælge og blåt lys på den, i REN provokation.[:D]

Gu' vil man da gerne ses i sin bil, uden at man behøver være en så negativ person som du beskriver.

Hvis dine holdninger er den generelle i klubben, (er jeg sikker på den ikke er!!) så er der da ikke meget sjovt ved at være medlem..

Pedersen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 20 nov, 2003 17:46
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Pedersen » 13 dec, 2004 19:22

Hallo der er gang i den [:o)]
Hvis ikke klubben og de "konservetive" åbner øjene og tager skyklapperne af ender de med at grave deres egen grav!!!!!!!!
Hvorfor er der ikke plads til nytænkning ??
Alle der kører Alfa er vel på en eller anden måde anderledes og grænsesøgende, går imod flokken og er næsten ligeglad med hvad omverden tænker. Nogle er det bare mere end andre, feks. Christian.
Jeg tror ikke at jeg er den eneste der dagligt må høre på "de dødliges" mening om vores bilmærke, og for udeforstående er det helt uforståligt, hvad det er der, der nettop gør Alfa så spcielt.
LAD OS VÆRE FANATIKERE SAMMEN.!!!!!!!!!!
Jeg talte en del med Studen på vores Scantune tur, og han overraskede da utrolig possitivt.(i forhold til de beskrivelser man har kunnet læse af han her på siden)
Selvom jeg personligt aldrig kunne finde på at hælde så meget spartelmasse, på mine Alfa´er, syntes jeg at man skal tage hatten af, for at der er nogen der tør. Det skaber omtale, og åbner måske døre, også for nye medlemmer.
En af Christian´s bemærkninger efter turen, husker jeg spc. godt.
"Jeg må bare have sådan en gammel GTV, den er bare for lækker, og hvilken motor/lyd"
Han kan altså godt se det flotte i de gamle Alfaér uden gail, og han kan omtale dem positivt !!!!!!!!
Hvordan er det lige den anden vej ??????

Skal klubben være en lille lukket klub, med kun gamle std. biler? for så skal vi bede fabriken holde op med at produksere nye dejlig biler som kan elskes af en bredere del af befolkningen, også den del der vil style ??

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 13 dec, 2004 20:05

att pedersen
kunne ikke sige bedre!![:D]

Peter K
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28 sep, 2004 22:46
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter K » 14 dec, 2004 00:37

Nu kører i derudaf endnu en gang....*selvsving*


Hele misæren opstår(for mit vedkommended) da 2 medlemmer her i tråden kanøfler klubben some helhed, og især dem som sidder "på magten" i klubben. I tråden her forlanger de deres specielle ønsker skal dækkes i højere grad, og gerne med forhøjelse at medlemsgebyr for alle på 11% så de kan få en fin pokal. Samtidig står det klart at de ikke selv gider gøre et stykke arbjede for at opnå deres mål.

Med det i mente, samt den tidligere historie jeg har oplevet med en hvis person, så ja ok.. som jeg skriver, fik jeg ligesom nok og tog handsken op. Indrømmer blankt at overgearede blærerøve med trang til direkte løgne og overdrivelser med tiden godt kan gå hen og hive mit blodtryk i vejret, Beklager, indrømmet, fanget på fast gerning - jeg er langt fra fejlfri, så sådan er det nok bare.


Bortset fra det, vil jeg gerne have stoppet den tendens med at folk via nærmest fri fortolkning fortæller hvad det er jeg ønsker og siger i mine posts.

For at slå fast med syvtommer søm, en gang for alle, så selv Lars S får svært ved at omskrive det :

Jeg mener det vil være fint for klubben hvis superstuden eller andre går ind i klubarbejdet og får sat noget attention på styling af nyere Alfaer, det trænges for det eksisterer vist ikke, og virker ikke som om det overhovedet er stuerent i klubben. Men det vil efter min mening blive nogen som en meget lille del har intersse i, og derfor nytter det ikke at forvente det hele skal dreje sig om styling lige med det samme. Det bliver nok et langt sejt træk der skal til for at få det ordentligt rodfæstet som en del af klubben.

Hvis folk vil style deres Alfa, så er det deres frie valg, og fred være med det. Det er positivt for dem og, dem som har den interesse, dette gælder også for Alfaer. Men igen, lad nu være med at troppe op til et Alfa træf, og forvente samme respons som på DHB. Publikummet er ikke det samme. Udviser man samme adfærd som til DHB, så fremstår men efter min mening som en hund i et spil kegler.

Jeg står åbent frem og siger, at jeg mener når man styler sin Alfa eller H-D på grov bekostning at funktionaliten, eller lyver om effekten af det man har fået lavet(eller ikke lavet), så er man for langt ude. Det er altså min mening om den sag.

Giver man det forkerte råd videre til mennesker, som måske uden videre tager det for gode varer, kan det faktisk været farligt. Der er allerede sket flere dødsulykker i udlandet, direkte relateret til styling/modificering af bla undervogn, bremser eller manglende evne til at fjerne regn fra ruder. Den slags mener jeg ikke klubben skal promovere eller stå inden for, og bør stoppes. Man kan godt style uden at omgå basale sikkerheds principper. Jeg ved f.ex ikke om der er nogen herinde som anbefaler at køre rundt på motorvejene med en undervogn så lav, at den ikke længere har nogen rebound action? Rammer man den mindste forhindring med høj fart, så sker der altså ting og sager.

Fordi jeg ikke er åh så tolerant som visse herinde udgiver sig for at være, er det nok bare noget i må lære at leve med. Der er klart mennesker hvor jeg efter et vist punkt ikke længere gider spilde min tid på, men jeg har heller aldrig været af den opfattelse at det er mit job at lege socialpædagog, eller vende det blinde øje til for "de utilpassede". Folk må være som de er, det skal jeg ikke lave om på, men de skal til gængæld kunne stå til ansvar for deres gøren og laden.

Så drop den latterlige opdragende tone, med "Emma Gad" og hvad har vi. Det er sundt at diskutere og få sine meninger ud i det åbne. Det er usundt at spære det inde, og gå rundt og bære nag.

Peter K
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28 sep, 2004 22:46
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter K » 14 dec, 2004 01:54

Eksempler på selvforherligelse / dobbeltmoral

1) Ole Jørgensen forbyder personlig hetz(Skrevet den - 11/12/2004 : 22:42:41) poster derefter 2 stk negativs ladet kun rettet mod mig, den ene endda efter jeg beder om email eller PM.(Skrevet den - 12/12/2004 & Skrevet den - 12/12/2004)

2) A Sommer vil ikke kommentere mine holdninger, men gør det aligevel i samme post(Skrevet den - 13/12/2004 : 09:36:46)

3) Lars S fordømmer mig som "Smagsdommer" på trods af jeg gang på gang understreger ved næsten hvert udsagn jeg kommer med, af det alene er efter min mening jeg udtaler mig. Derefter kører Lars selv derud af som Smagsdommer. Citeringerne er i øvrigt klippet sammen ude af sammenhæng for at tilpasse Lars's argumenter(Skrevet den - 13/12/2004 : 03:46:00)


Det virker ikke særligt sympatisk eller rimeligt, af fordømme andre for handlinger men selv praktiserer samtidigt med man påberåber sig uskyld i selv samme.

Skal vi snakke om tingene, så mener jeg det skal foregå på en sober måde uden man citerer det ende og det andet ude af sammenhæng, og med rettelser, og da særligt det der "løst citerede" koncept som A. Sommer har opfundet. Der går man hvist for langt....
Skal vi diskutere, må det være på lige vilkår ellers ender det her totalt usagligt, og helt væk fra trådens oprindelige budskab som går på hvordan "stylings freaks" får mere indflydelse i klubben.

Jeg har givet mine synpunkter på hvordan jeg mener det kan gribes an på en måde som ikke anstøder en masse mennesker. Jeg mener ikke det fungerer at spille smartenheimer, forvente folk skal betale penge til personlige trofæer i form af store pokaler, og så brokke sig over folk ikke falder til patten med det samme, uden iøvrigt at ville gøre et stykke asrbejde selv. Det skader nok ens egen sag mere end det gavner.

Der kan drages så mange paraleller til denne diskussion i Alfa klubben og til Harley klubben. Hvis i tog et lokalt Harley træf og et lokalt Alfa træf, ville i blive overrasket over hvor meget Alfister og H-D ejere har til fælles. Forskellen er bare at H-D klubben er ca. 10 år længere fremme i processen med stylings "problematikken"

I dag er det en stor del af klubben, fuldt accepteret og endda velset. Men måden det kom ind i klubben på gik altså via et sobert stykke arbejde over en årrrække.

Suma sumarum, er jeg positivt stemt for den overordnede målsætning Superstuden og ligesindede har med styling som større del af klubben , men måden der hidtil har værete benyttet, og de forventinger som de stiller her og nu til folk, finder jeg forkerte og nogen gange latterlige.

Har man svært ved at acceptere jeg har en anden opfattelse af tingene, og mener jeg ikke har ret til at ytre den herinde, så må man nok gå til Admin af sitet for at opnå censur, for jeg klapper ikke i fordi et eller andet tilfældigt medlem spiller hellig, og så selv fyrer den ene bredside af efter den anden.

Har brugt nok tid på det her emne, tror ikke vi kommer videre, så nu lukker jeg altså diskussionen fra min side. Håber om ikke andet vi kan blive enige om lige spilleregler for alle herinde, og mindre dobbeltmoral når vi skal diskutere tingene.

BTW: Var ikke klar over A.Sommer sad i et aktivt udvalg i klubben, min fejl - respekt for det, og godt ord igen om den sag.

Besvar

Tilbage til "Andre Indlæg"