Førersæde

Indlæg omhandlende kabine og interiør på Alfa 156
Besvar
nhed
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12 mar, 2009 18:20
Geografisk sted: Danmark

Førersæde

Indlæg af nhed » 21 jul, 2011 19:28

<p>Hej</p><p>Har en 1,8 156ts "Berlina" fra 2004. Har bemærket, at der under opbremsning og acceleration opstår en sær forskydning af et eller andet indeni ryglænet. Jeg kan ikke fornemme noget ved at stå udenfor, og rykke i ryglænet. Nogen forslag til hvad det kan være, eller har et forslag til, hvad jeg skal gøre????</p><p>vh</p><p>niels</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 21 jul, 2011 20:28

Hvis ikke ryklænet kan bevæge sig, når man rykker i det, eller der sidder en langbenet passager med spidse knæ, så er det inde ryklænets postring som sidder løst/skævt. Dvs. sige, at beklædningen skal afmonteres for at finde årsag og løsning.

nhed
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12 mar, 2009 18:20
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nhed » 29 jul, 2011 20:17

<p>Tak for svar, men det er en opgave jeg ikke tør gå i gang med. Tænker man må kunne få et brugt sæde fra en hugger, eller en privat, som har skiftet til lædder. Hvor tænker du jeg skal søge, efter et koksgrå førersæde????</p><p>vh</p><p>Niels</p>

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 29 jul, 2011 22:14

Jeg tror ikke du kan finde et koksgråt ell. anden farve førersæde allene, læder kabiner sælges i sæt incl. dørbeklædninger.
Du kan være (meget) heldig at finde et førersæde alene fra en, som har skiftet kabine.
Hele kabiner sælges hos autoophuggere og f.eks. www.alfastumper.dk, som køber dem i udlandet fra skadede biler. kr. 7-12.000 efh. af farve, model og + pris for SW.
Et værksted eller sadelmager/møbelpolstre kan reparerer dit sæde.
Er du helt sikker på, at det er ryglænet som giver sig, det er mere almindeligt, at hele sædet kan rykke sig lidt i indstillingsmekanismen.

nhed
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12 mar, 2009 18:20
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nhed » 30 jul, 2011 21:25

<p>Hej</p><p>Har undersøgt så meget jeg kan, uden at have taget betræk af eller sæde ud. Jeg kan ikke føle noget forkert ved at rykke eller hive i sædet. Det kan kun fornemmes ved at køre, og det føles som om der er et eller andet forskubbes ud for, eller under airbag.Det mærkes ved bremsning eller acceleration.</p><p>vh</p><p>Niels</p>

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 01 aug, 2011 01:42

Det må undersøges om den boks, som airback sidder i er løs. Jeg ved ikke om det er nok at afbryde batteriet, når man skal rode med airbacks, eller airback systemet skal afbrydes på anden vis.
Jeg ville nok lade et Alfa værksted se på det.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Kabine & Interiør"