Motor problem alfa 159 1,9 D

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
emzy
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11 jun, 2008 09:37
Geografisk sted:

Motor problem alfa 159 1,9 D

Indlæg af emzy » 11 jun, 2008 09:47

min alfa motor brokker sig ekstrem meget, når jeg køre i 2,3,4 gear, hakker den i motoren, og til tidere ryster den hele motoren, selv fiat danmark kan ikke finde ud af hva det skyldes, men det ka være der nogen herinde der er kloger end fiat danmark folkene :D........ men om der er nogen eventuel der kender nogen der har samme problem eller en herinde med samme problem nu, for har hørt der er 2 andre biler med samme problem i kbh området, en 2,4 og en 2,2 D og sjovt nok det diesel det vist kun er galt med. bilen er under 1 år gammel ;-O

total nederne

ellers en nice bil, uden de problemer den har, har os hørt om at der sku være en ekstrem god alfa værkested i amager, da jeg en dag blev anbefaldet det af en tilfreds alfa 159 ejer, men har glemt hvem han henviste til, så hvis der er nogen der har nogen oplysninger er i velkommen, linierne er åbne :D



lrn
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19 sep, 2004 06:07
Geografisk sted:

Indlæg af lrn » 11 jun, 2008 23:17

Værkstedet på Amager hedder Car Centre (www.carcentre.dk) - de kan ofte lokalisere og udbedre fejl ingen andre kan ...

Spider Veloce
Indlæg: 23
Tilmeldt: 07 okt, 2003 00:41
Geografisk sted:

Indlæg af Spider Veloce » 12 jun, 2008 16:50

Det problem skal da løses, alfa kører skal da helst være tilfredse med deres biler.
Da oplyser ikke noget om hvor mange omdr. motoren kører med når der er hakken og under hvilne kørsel forhold det sker, by kø eller på åben landevedj. Jeg kan umidelbart have en mistanke om at du lader bilen sejtrække med alt for få omdr. Husk en alfa skal kørs lidt friskt.
Min lokale alfa forhandler/værksted deler bygning og værksted med saab og opel og alfas disel motorer sidder jo også i saab og opel; men det sjovt nok kun når motorerne ligger i dem at der er problemer med tilstoppede filtre, det er fordi at ejere af saab/opel kører lidt for meget morfar.
Hvis du har ladet bilen sejtrække lidt rigeligt er det muligt at du skal have filtret skiftet.
Forebyggelse = flere omdr.
Giv lige en tilbage melding.
Thue

emzy
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11 jun, 2008 09:37
Geografisk sted:

Indlæg af emzy » 09 sep, 2008 20:17

Det er ved både ved bykørelse, landvej kørelse, og ikke mindst motorvej kørelse, stadig har fiat danmark, efter alt den tid ikke kunnet løse problemet, tværtimod er motoren blevet dårlige, det efter de 2,5 til 3 omdr. det der er ryk i motoren, og det kan os ses på omdr. tælleren at den laver udsving, man prøver simpelhen og finde tilsvarende model, med samme problem i dk eller vist i verden, eller om jeg er den eneste i dk med det problem. Men det er kun vist diesel motorene desværre der fejler, benzin motorene køre vist som en drøm, men jeg ved det ikke endnu. Har stærkt overvejet og gå over til en benzin motor istedfor.

Ihvertfald tak for infomation på alfa i amager, og thue håber det hjælp på dine spm.

emzy
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11 jun, 2008 09:37
Geografisk sted:

Indlæg af emzy » 09 sep, 2008 20:25

Det er ved både ved bykørelse, landvej kørelse, og ikke mindst motorvej kørelse, stadig har fiat danmark, efter alt den tid ikke kunnet løse problemet, tværtimod er motoren blevet dårlige, det efter de 2,5 til 3 omdr. det der er ryk i motoren, og det kan os ses på omdr. tælleren at den laver udsving, man prøver simpelhen og finde tilsvarende model, med samme problem i dk eller vist i verden, eller om jeg er den eneste i dk med det problem. Men det er kun vist diesel motorene desværre der fejler, benzin motorene køre vist som en drøm, men jeg ved det ikke endnu. Har stærkt overvejet og gå over til en benzin motor istedfor.

Ihvertfald tak for infomation på alfa i amager, og thue håber det hjælp på dine spm.

hvidberg
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17 sep, 2008 00:29
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af hvidberg » 17 sep, 2008 00:34

Har haft de samme problemer i over et år nu og de har bare sagt at det var meget normalt når jeg besøgte værkstedet. MEN det viser sig at partikkel filtret ikke regenererer sig selv og også har tilstoppet EGR ventilen. Det skal ordnes i uge 41 og de opdaterer software så det skulle blive ok derefter. Jeg skriver lige igen når det er ordnet.

hvidberg
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17 sep, 2008 00:29
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af hvidberg » 17 sep, 2008 00:39

partikkelfiltret regenererer ikke sig selv og har også kokset EGR ventilen til. Software skal opdateres. Jeg skal selv ha det levet i uge 41. jeg skriver igen og fortæller hvordan det er gået.

emzy
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11 jun, 2008 09:37
Geografisk sted:

Indlæg af emzy » 06 okt, 2008 01:16

det har de lavet præcis på min os, det hjælp ikke, derefter ændrede de pakning på noget, det hjælp heller ikke.

emzy
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11 jun, 2008 09:37
Geografisk sted:

Indlæg af emzy » 16 nov, 2008 20:10

Hvidberg, Løste det problemet på din ?

olef
Indlæg: 4
Tilmeldt: 09 dec, 2003 20:07
Geografisk sted:

Indlæg af olef » 21 dec, 2008 00:13

Havde samme problem.
Belv løst ved udskiftning af pakning i EGR-ventil samt udskiftning af kølevandstermostat med 1-2 grader højere drifttemperatur

emzy
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11 jun, 2008 09:37
Geografisk sted:

Indlæg af emzy » 08 okt, 2011 02:12

Ja så er man tilbage, og der stadig desværre ingen lykkelig ende på sagen, da den stadig fortsat har samme problemer, men det bare med at vente til problemet bliver stort nok, så comp. systemet kan registere et problem, Carcenter kunne heller ikke løse opgaven, den er special, og den er ikke lige som de andre, men så har jeg en special 159 som ikke er som de andre :) for selv med alle de problemer den nu har haft, og de nye der er kommet til, og dem der kommer til i fremtiden, så det en dejlig bil. som man ikke lige skifter ud ;)

Besvar

Tilbage til "Alfa 159 Motor"