Elruder og fjernbetjening

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Alfa_159
Indlæg: 24
Tilmeldt: 13 mar, 2008 04:54
Geografisk sted: Danmark

Elruder og fjernbetjening

Indlæg af Alfa_159 » 30 okt, 2008 06:24

Jeg har konstateret at man med fjernbetjeningens lås-op knap kan rulle vinduerne ned. Bilen er født med 4x elruder og i instuktionsbogen står der også at dette kan lade sig gøre, men man skulle også kunne rulle dem op igen med fjenbetjeningens lås knap. Det kan min ikke og jeg reklamerede ved første service besøg. Svaret var at den funktion havde man fjernet fra fabrikken og der var ikke mere forklaring til dette. Det virker jo slet ikke logisk at man kan rulle ned men ikke op med fjernbetjeningen. Er der andre der har lignende problemer?
Jeg har også lige opdaget at hvis jeg bruger sprinkervæske 2 gange efter hinanden, inden den er færdig med at viske, så plejer viskerne at køre en gang efter nogle sekunder, men denne funtion udebliver, når jeg trækker 2 gange i viskerarmen.

Efter dæksagen, se anden tråd, og et par andre fejl begynder jeg at blive iriteret. Når man køber en bil til til 500.000 DKK forventer jeg da at tingene er i orden. Jeg troede jeg havde købt toppen af kransekagen men det ligner mere og mere en billig citronmåne.

Hilsen

Thomas



Ole Jørgensen
Indlæg: 79
Tilmeldt: 22 okt, 2003 04:14
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Jørgensen » 01 nov, 2008 04:56

Jeg kan heller ikke rulle vinduerne op med fjernbetjeningen og mener også at have læst på et andet Alfa Romeo forum, at andre har det ligeså - så denne nyttige funktion er nok fjernet fra fabrikken.

Selvfølgelig kan det være irriterende med småfejl, men så skal du bare tage et kig på din 159'er, som nok er en af de flotteste og mest velkørende på det danske markedet.[:)]

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 02 nov, 2008 02:28

Hej Thomas - jeg forstår godt du synes, at features som er omtalt i intruktionsbogen også bør fungere på bilen. Men bilfabrikkerne ændre ofte - af mange forskellige årsager - på bilernes specifikationer, sådan er det. Det fremgår sikkert også af instruktionsbogen, at det kan ske.
Det ekstra viskerslag er styret af en timer, og når den sætter viskeren til at køre det ekstra slag, så kører de i forvejen. Når man ved det, kan man jo blot sprøjte mere vand på ruden ad en gang, så virker ekstra slaget.
Jeg ved ikke hvad jeg skal mene om dine slidte dæk. Jeg tror ikke nogen bilfabrik vil erstatte dem efter ca. 20000 km, de kan ikke vide hvordan bilisterne kører, hastighed, accelerationer, kantstene osv.

Alfa_159
Indlæg: 24
Tilmeldt: 13 mar, 2008 04:54
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa_159 » 03 nov, 2008 07:45

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af Ole Jørgensen</i>

Jeg kan heller ikke rulle vinduerne op med fjernbetjeningen og mener også at have læst på et andet Alfa Romeo forum, at andre har det ligeså - så denne nyttige funktion er nok fjernet fra fabrikken.

Selvfølgelig kan det være irriterende med småfejl, men så skal du bare tage et kig på din 159'er, som nok er en af de flotteste og mest velkørende på det danske markedet.[:)]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jo, jeg er da også glad for den totalt set og i dag er den nyvasket, støvsuget og ren at se på :-)

Det pisser [:(!] mig bare af at fabrikken ikke tænker tanken færdig... Jeg vil bare have en gennemtænkt færdig bil ned i detaljerne. F.eks. de ringe der er til fastgørrelse af bagage i bagagerummet. Der kunne konstruktørerne lære noget af den nye VW Passat og den har endda 12 V udtag i bagagerummet. Jeg har set at der er plads til at man kan montere et, men det vil jo ikke komme til at lige et originalt monteret eller flaskeholder i armlænet på bagsædet. Vi skriver jo snart 2009.
Nå men det er nu en dejlig vogn alt i alt, dog med knaster...[8D]

Spider Veloce
Indlæg: 23
Tilmeldt: 07 okt, 2003 00:41
Geografisk sted:

Indlæg af Spider Veloce » 06 nov, 2008 03:20

Hej

Der er åbenbart forskel mellem de enkelte modeller og købs tidspunkt.
Min 159 TI SW fra juni 2007 har både 12v. udtag og strøm i den[:D] ikke altid en selvfølge på en Italiensk bil og jeg kan både åbne og lukke alle vinduer med fjernbetjeningen.

Thue

Alfa_159
Indlæg: 24
Tilmeldt: 13 mar, 2008 04:54
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa_159 » 07 nov, 2008 03:52

Hej Thue

Jeg er ikke i tvivl om at det er en tanketorsk at fjerne den mulighed at lukke vinduerne med fjernbetjeningen. Det giver jo ikke nogen mening ikke at kunne lukke dem igen når man har åbnet dem med fjernbetjeningen. Du er heldig med din software i din Alfa. Man kan kun håbe der kommer en opdatering så det bliver muligt. I mellem tiden kan man jo blot undre sig og nyde bilen som den er hmmrfff [:)][:)]

gertravn
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17 aug, 2004 07:06
Geografisk sted:

Indlæg af gertravn » 21 dec, 2008 18:41

Min 159 kan lukke vinduer op via fjernbetjening. Den kan kun lukke igen ved at jeg tager den medkaniske nøgle ud af "nøgle-klodsen" og sætter den i nøglehullet i v. fordør. Forhandler oplyser at ændringen er lavet af sikkerhedsmæssige årsager for at hindre at børn, husdyr mv. kan blive klemt hvis ruder lukkes mens man står på lang afstand af bilen. Lyder vil rimeligt ??

Alfa_159
Indlæg: 24
Tilmeldt: 13 mar, 2008 04:54
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa_159 » 22 dec, 2008 07:13

Tjaaa, der er vel en form for klemsikring aligevel i hejsesystemet, til at undgår at der bliver klemt hænder og fingre.
Er der nogen der har kendskab til om man kan "hacke" sig ind i opsætningen på bilen, med software og en pc, så man kan aktivere den funktion med at lukke vinduerne med fjernbetjeningen. Det har jo på tidligere versioner kunne lade sig gøre at have den fuktion.

Hilsen Thomas

Besvar

Tilbage til "Alfa 159 El-system"