Dør lukker ikke helt i?

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
juniorfisk
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25 mar, 2008 03:06
Geografisk sted: Danmark

Dør lukker ikke helt i?

Indlæg af juniorfisk » 19 aug, 2008 18:09

Hej
Min bror og undertegnede her hver især erhvervet sig en Alfa GTV 916 3.0, årgang 97.
For nogle uger side, kunne den ene dør i min bror bil pludselig ikke lukke ordentligt.
I går opstod samme deffekt på min.

Sidedøren lukke delvist, men ikke helt – så dørens bagkant ikke kommer helt ind og flugter med resten af bilen... står ca. 2mm ude!

Når man tester gribe mekanismen med fingrene - de næblignende kroge, der griber om den runde pal i dørrammen, virker de øjensynligt fint og griber som de skal i 2 niveauer: dør delvist lukket og helt lukket i.

Men når man lukker døren, kan krogene ikke holde døren helt i og springer et par mm tilbage.

Selvom døren ikke er korrekt lukket, virker både den fjernbetjente centralås og alarm fint.

Er der noget der kender et fiks?
Eller ved hvilken del det er der er defekt?

På forhånd tak for hjælp :-)

Mvh.
Carsten



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 20 aug, 2008 05:08

Det kan godt lyde som om I har behov for at justere låseplade i dørkarmen. Den er fastgjort med 3-4 stk. skruer/bolte, hvis I løsner den nok til, at I lige kan bebeværge pladen med et værktøj (hammer eller tang), så skub den ca. 2 mm ind, spænd igen og se hvordan døren lukker, men pas på den ikke hændre højde eller vinkel.
Hvis det ikke hjælper eller døren kun lukkes på sikkerhedspalen, så er låsetøjet inde i døren nok slidt eller løst (mærk efter om begge dele sidder fast fra start).

Besvar

Tilbage til "Alfa GTV/Spider Nuova Karrosseri"