147 - går ud i tomgang

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
RasmusG
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06 maj, 2009 02:47
Geografisk sted: Danmark

147 - går ud i tomgang

Indlæg af RasmusG » 06 maj, 2009 02:53

Jeg er Alfa nybegynder og har dette lille problem.
Alfa 147 1,6 TS - motoren går ud i tomgang når motoren er blevet varm - kan herefter ikke startes igen før efter motoren igen er blevet kold efter ca 1 time - derefter lyser kontrollampem for motorstyring i en kort periode. Dette forløb gentager med timer til dages mellemrum. Ingen problemer med motorgang eller ujævn tomgang iøvrigt. Nogle gode bud - kunne det være Lambda sonden ?
Nybegynder-Alfisten Rasmus



fbn
Indlæg: 76
Tilmeldt: 09 dec, 2007 04:24
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af fbn » 06 maj, 2009 03:50

Det lyder som det man kalder "o giver"
Den sider og måler RPM på krumptappen
Og kan lave den fejl som du beskriver....

Roboz
Indlæg: 27
Tilmeldt: 11 okt, 2003 04:58
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Roboz » 06 maj, 2009 05:58

Hej

jeg er enig med Frank.

For nylig havde jeg det samme problem. Kørte hjemmefra og til Odense. Da jeg skulle starte efter 10 min. ville den ikke og motorstyringslampen lyste. Efter nogle forsøg ringede jeg til Falck, men jeg prøvede så en gang mere og så ville den, så i mit tilfælde skulle jeg nok kun vente 15-30 min. Jeg kunne så køre til Nordjylland (endda med stop uden problemer) men så var det samme problem/løsning. Dog lyste lampen ikke mere.

Det var netop omdrejningsføleren, som skulle skiftes og derefter har der ingen problemer været, den kostede 328 kr. + moms + ½ times arbejdsløn at skifte den.

RasmusG
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06 maj, 2009 02:47
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af RasmusG » 06 maj, 2009 08:47

Tak for jeres hurtige svar - det passer meget godt og lyder rimeligt overkommeligt. Der er bestilt tid på værkstedet.

Besvar

Tilbage til "Alfa 147 Motor"