Hvor i hele hule hel**** løsner man remmen så man kan få de to hjul af...og strammet igen??
Der er tale om en 1,6ér fra -01...
Hvorfor er det ikke som i gamle dage hvor man "rykkede" i generatoren og så spændte skidtet...suk!
På forhånd tak.
Remstrammer- /medløber -hjul
Du kan ikke justere remme ved f.eks. at trække generatoren længere ud. Der er et specielt hjul som holder remmen stram. Det sidder lige foran plastdækslet (sort) som lukker af for tandremmen. Desuden sidder der et medløberhjul skråt neden for ramstrammer hjulet. Hvis de 2 hjul ikke fejler noget, er remme for lang (f.eks. har den strukket sig eller forkert længde, modeller med a/c kompressor har længere rem).
Den officelle procedure er at afmontere h.forhjul og plastdækslet i inderskærmen. Fra inderskærmen starter man med at løsne det bevægelige strammerhjul, tage remme af og skrue strammer- og medløberhjulene af.
På en 156 ser det dog ud til, at man kan komme til hjulenes bolte ovenfra med en stjerne/gaffel nøgle. Læg evt. et stort stykke stof e.lign. over remme mens du løsner strammerhjulet, men remmen springer kun, hvis du klipper den over.
På en 156 ser det dog ud til, at man kan komme til hjulenes bolte ovenfra med en stjerne/gaffel nøgle. Læg evt. et stort stykke stof e.lign. over remme mens du løsner strammerhjulet, men remmen springer kun, hvis du klipper den over.