Hej!
Jeg fik bestilt det EB Spares / Rhoddy Harvey-Bailey handling kit hjem fra England, som blev omtalt i Alfa Romeo NYT. Det blev installeret i sidste weekend. Se billeder.
Jeg er meget imponeret over sættet. Det er både sporty og der er stadig komfort tilbage.
Hvis du er interesseret kan det ses "live" til Alfa Romeo Klub Danmarks Sparke-dæk-tur i Nordjylland, som afholdes på lørdag i Aalborg.
/Mogens
EB Spares / Rhoddy Harvey-Bailey sæt
Sættet koster £590 + £25 til fragt + 17,5% VAT hos EB Spares = ca. kr. 8.000,-
Det tog lidt under 3 timer at tage de støddæmpere og fjedre ud, adskille og genbruge gummidele fra de gamle, samle de nye og sætte dem på.
Det kostede mig 1000,- med kvittering og lidt rabat.
Jeg har ikke fået målt om sporingen har ændret sig endnu (kan ikke mærke forskel) - det ved jeg ikke hvad vil koste.
/Mogens
Det tog lidt under 3 timer at tage de støddæmpere og fjedre ud, adskille og genbruge gummidele fra de gamle, samle de nye og sætte dem på.
Det kostede mig 1000,- med kvittering og lidt rabat.
Jeg har ikke fået målt om sporingen har ændret sig endnu (kan ikke mærke forskel) - det ved jeg ikke hvad vil koste.
/Mogens
Det sæt sparker røv
Jeg har ikke prøvet andre sænkede Alfa 156'ere, men har da en sænket Alfa 155 V6 med gule Koni'er i frisk erindring.
I forhold til min standard Alfa 156 2.0 med 5 år gamle fjedre/støddæmpere og 115.000 km med Pirelli PZero Rosso 235/45ZR17:
* Sænket 15-20 mm
* Markant mindre krængning i sving
* Bedre indstyring
* Klarer kloakdæksler/jernbaneoverskæringer uden at gå i selvsving
* Lille forskel i komfort ved alm. kørsel
I forhold til Alfa 155 med gule Koni'er (som ejeren ikke har justeret til komfort) så mærkes underlaget ikke gennem de små rystelser i samme grad. Den føles som om man kan mærke at køre over en tændstik. Der er mere komfort i RHB-sættet. Men det er jo smag og behag.
Generelt vil jeg sige at smilet er blevet bredere på chaufføren
/Mogens
Jeg har ikke prøvet andre sænkede Alfa 156'ere, men har da en sænket Alfa 155 V6 med gule Koni'er i frisk erindring.
I forhold til min standard Alfa 156 2.0 med 5 år gamle fjedre/støddæmpere og 115.000 km med Pirelli PZero Rosso 235/45ZR17:
* Sænket 15-20 mm
* Markant mindre krængning i sving
* Bedre indstyring
* Klarer kloakdæksler/jernbaneoverskæringer uden at gå i selvsving
* Lille forskel i komfort ved alm. kørsel
I forhold til Alfa 155 med gule Koni'er (som ejeren ikke har justeret til komfort) så mærkes underlaget ikke gennem de små rystelser i samme grad. Den føles som om man kan mærke at køre over en tændstik. Der er mere komfort i RHB-sættet. Men det er jo smag og behag.
Generelt vil jeg sige at smilet er blevet bredere på chaufføren
/Mogens