Hej...
Ville høre om der var nogen der havde erfaringer med sænkningsfjedre
af mærket SUPERSPORT 30 mm?!
Eller om der er andre bedre mærker til afla?!
MVH.
svalebaek
Sænkningsfjedre til 156?!
Kender ikke det nævnte mærke, men kører selv med Novitec´s fjedere og er meget godt tilfreds.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1130.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1130.html
Hej Nikolai - Nivomat betyder "autmatisk niveau regulering" og er en option på baghjulsophænget (vist på SW).
45 mm er meget at sænke en 156, som ikke er "højbenet" i std. trim. Sports Pack er 25 mm.
Har selv 40 mm og det koster et bundskjold hvert 1½ år og foreløbig et bundkar (og helt nyt alu budskjold, som dog kunne rettes op).
Det bedste sænknings sæt (og dyreste, sjovt nok, ca. 8000 kr med fragt) er fra EB Spares i UK; specielt afstemte Bilstein 15 mm sænkede fjedre og støddæmpere, udviklede af en engelsk 156 Tourist Tophy racer: www.ebspares.co.uk
45 mm er meget at sænke en 156, som ikke er "højbenet" i std. trim. Sports Pack er 25 mm.
Har selv 40 mm og det koster et bundskjold hvert 1½ år og foreløbig et bundkar (og helt nyt alu budskjold, som dog kunne rettes op).
Det bedste sænknings sæt (og dyreste, sjovt nok, ca. 8000 kr med fragt) er fra EB Spares i UK; specielt afstemte Bilstein 15 mm sænkede fjedre og støddæmpere, udviklede af en engelsk 156 Tourist Tophy racer: www.ebspares.co.uk
Hvis en bil har en bestemt højde over vejen fra fabrikken, kan man vel ikke tale om den er sænket, men at højden er lav standard.
156 blev tilbud med forskellige udstyrs "pakker", bl.a. 3 forskellige "Sports Packs". Fælles for dem var, at at de havde lavere (25 mm) og strammere fjedre end modeller uden Sports Packs.
Hvor meget man ønsker at sænke en bil er individuelt, hvis man ønsker forbedrede (i forhold til standard opsætning) vejbeliggenhed, skal man montere fjedre, støddæmpere og evt. krængningsstabilisatorer og andre dele i hjulophængene som er tilpasset samme til den bestemte bilmodel. Det er så et andet kompromis mellem vejbeliggenhed og konfort end det fabrikken har valgt.
Hvis man mener at bilen ser smartere ud med lavere fjedre, kan man nøjes med at skifte dem, men man har stadig ændret på fabrikkens valg. Det er så ikke sikkert, at man har fået forbedrede køreregenskaber (slet ikke hvis man kører videre med slidte støddæmpere og andre dele i ophængene).
Valget med lavere fjedre har den ulempe, at med den i forvejen lave højde over vejen en 156 har, at man støder med fartbump, kantstene og løse genstande på vejen - f.eks. kørte jeg henover en løs brosten og fik slået revner i bundkaret, udover at slået plastskjoldet i stykker eller bulet aluskjoldet, hvis sådan et er monteret.
156 blev tilbud med forskellige udstyrs "pakker", bl.a. 3 forskellige "Sports Packs". Fælles for dem var, at at de havde lavere (25 mm) og strammere fjedre end modeller uden Sports Packs.
Hvor meget man ønsker at sænke en bil er individuelt, hvis man ønsker forbedrede (i forhold til standard opsætning) vejbeliggenhed, skal man montere fjedre, støddæmpere og evt. krængningsstabilisatorer og andre dele i hjulophængene som er tilpasset samme til den bestemte bilmodel. Det er så et andet kompromis mellem vejbeliggenhed og konfort end det fabrikken har valgt.
Hvis man mener at bilen ser smartere ud med lavere fjedre, kan man nøjes med at skifte dem, men man har stadig ændret på fabrikkens valg. Det er så ikke sikkert, at man har fået forbedrede køreregenskaber (slet ikke hvis man kører videre med slidte støddæmpere og andre dele i ophængene).
Valget med lavere fjedre har den ulempe, at med den i forvejen lave højde over vejen en 156 har, at man støder med fartbump, kantstene og løse genstande på vejen - f.eks. kørte jeg henover en løs brosten og fik slået revner i bundkaret, udover at slået plastskjoldet i stykker eller bulet aluskjoldet, hvis sådan et er monteret.
Efter at vi har monteret en alu-bundpl. har vi ikke haft problemer med højden.
Selvfølgelig skal man ikke køre "markræs" men med lidt omtanke [;)]
Højden på vores kan du se her:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=15117
Nivomat er et tilkøb man kan købe på SWérn, "selvregulerende" højde på bagakslen.
Selvfølgelig skal man ikke køre "markræs" men med lidt omtanke [;)]
Højden på vores kan du se her:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=15117
Nivomat er et tilkøb man kan købe på SWérn, "selvregulerende" højde på bagakslen.