Rystelser i rattet

Fjedre, støddæmpere og ophæng
Besvar
bojstrup
Indlæg: 24
Tilmeldt: 01 dec, 2008 01:32
Geografisk sted:

Rystelser i rattet

Indlæg af bojstrup » 01 dec, 2008 01:38

Forleden i regnvejr på motorvejen ved 120 km i timen, begynte min bil at ryste voldsomt i rattet. Jeg kørte ind til siden, og kunne køre videre uden problemer. Men efter et stk tid kom de voldsomme rystelser tilbage, men aftog da jeg slap speederen, og var der altså kun da jeg gav gas. Jeg jackede bilen op og undersøgte hjulene tilsyneladende uden problemer. Til sidst blev det så slemt, at jeg ikke kunne køre videre.og så idag kunne jeg køre uden problemer igen. det virker lidt somom at det først kommer når bilen er varm?Håber der er nogle der har en god ide..:)



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 01 dec, 2008 02:34

Umiddelbart vil jeg mistænke fejl på trækakslerne, evt. en af kardanledene som er færdigt eller løst, konsollen som holder en af akslerne er løs.

Spider Veloce
Indlæg: 23
Tilmeldt: 07 okt, 2003 00:41
Geografisk sted:

Indlæg af Spider Veloce » 02 dec, 2008 07:43

Regnvejr på motorvej med 120?? du kører vel ikke rundt med nedslidte dæk, kan godt give de symptomer ved brede lavprofil dæk hvor mønstret er ved at være kriminelt.

Mvh.

bojstrup
Indlæg: 24
Tilmeldt: 01 dec, 2008 01:32
Geografisk sted:

Indlæg af bojstrup » 12 dec, 2008 18:11

Det viste sig at hjælpe at skifte dæk, da det ene fordæk var fuldstændig skævt. men syne stadig der er lidt uroligheder fra forvognen. ikke i rattet længere bare sådan lidt ubalance i bilen og på midterkonsollen..Men tak for jeres svar

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 12 dec, 2008 19:19

Det var jo godt det kun var et skævt dæk. Den ubalance du mærker nu, kan skyldes en skæv fælg. Der hvor du fik skiftet dækket burde have kontrolleret fælgen, det har de måske også, men spørg alligevel.
Du kan også løfte bilen op så hjulene kan drejes, og se om de er helt runde og evt. slår (eksede), egenligt bør man tage dem helt af så man kan se fælgkanten mod dækkene på begge sider.

bojstrup
Indlæg: 24
Tilmeldt: 01 dec, 2008 01:32
Geografisk sted:

Indlæg af bojstrup » 16 dec, 2008 08:46

Ja. Så havde jeg balladen igen her til aften. Kraftige rystelser i rattet, men kun når jeg giver gas. Hvis jeg slipper rattet og giver gas, trækker bilen kraftigt til venstre, samtidigt som en meget ubehagelig "klonk" lyd er der mere eller mindre konstant, men primært når man drejer på rattet i yderstilling. . Lyder det som en trækaksel mon? Og hvilken side, og hvordan undersøger man bedst, om det er en trækaksel eller ej? Ville sætte stor pris på svar.. Venlig hilsen

bojstrup
Indlæg: 24
Tilmeldt: 01 dec, 2008 01:32
Geografisk sted:

Indlæg af bojstrup » 16 dec, 2008 08:47

Nå. nu jackede jeg bilen op igen, og fandt at den inderste trækaksel manchet var istykker, så det er helt sikkert der fejlen ligger. nu er spørgsmålet så bare, om man kan nøjes med at skifte det inderste led, tættets på gearkassen? Det er en 2.0 selespeed jeg har, og er det samme træk/drivaksel som til de andre modeller? vil også lige høre om det er andre der har prøvet at skifte den, og er det til at ha med at gøre? På forhånd tak for svar!..:)

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Hjulophæng"