klonk og slør

Fjedre, støddæmpere og ophæng
Besvar
Grøn156
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15 okt, 2011 03:39
Geografisk sted:

klonk og slør

Indlæg af Grøn156 » 15 okt, 2011 03:52

<p>Håber nogle kan hjælpe en frustreret Alfa-ejer. </p><p></div></p><p>Først sagde det klonk og det var øverste bærearm, venstre side, som blev skiftet. Men så sagde det klonkeklonke igen og blev værre, men det var umuligt at se, mærke eller fremtvinge det ved hjulophængende eller kødben. Derfor kørte jeg videre, for på et eller andet tidspunkt bliver skaden vel så stor, at den kan opdages.</p><p></div></p><p>Ög ganske rigtigt, ved at tage i hjulet, kan det efterhånden rykkes en centimeter fra side til side i vandret plan (der er intet slør i lodret plan) og jeg kan på den måde fremtvinge klonk. Men det var ikke styrekugler yderst eller inderst. Så må det jo komme længere indefra, fx fra tandstangen, tænker jeg og nu er den så lige blevet skiftet. ****ing dyrt. Men det siger stadig klonk! Og der er stadig slør. Nogen som har en idé om, hvad der er galt? </p><p></div></p><p>Den "nye" tandstang blev købt brugt ved en autoophug og det bliver nok svært at bytte den, men kan den ved et sammentræf også have slør? Eller er der noget andet galt? </p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 15 okt, 2011 05:08

Det kan sagtens være den brugte tandstang er lige så slidt som den som sad på. Slidte tangstænger hører til de ting som er slidt op på biler som har din bils alder.
Du kan alm.vis få pengene igen ved returnering.
Men det kan ses, om en tandstang har slør, gummimanchetterne i senderne skal af, for at konstatere at sløret er der.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 17 okt, 2011 20:15

NB! Det kan også være, at tandstangen sidder løs i sine befæstninger.

simonriedel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 16 okt, 2005 20:02
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af simonriedel » 06 jun, 2012 07:49

<p>Er de nederste og øverste bærearme blevet skiftet? De skal vist skiftes omtrent hvert fjerde år. </p><p> </p>

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 06 jun, 2012 19:41

Nå, jeg havde min 156 til den var 12½ år/215k km gammel, den fik skiftet øverste bærearme en gang og aldrig nederste.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Hjulophæng"