Støddæmpere

Fjedre, støddæmpere og ophæng
Besvar
Carsten N
Indlæg: 4
Tilmeldt: 02 jul, 2004 05:56
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Støddæmpere

Indlæg af Carsten N » 09 jul, 2004 07:16

Hej,

min 156 2.0 har nu gået 125T km og kører stadig som en drøm. Men jeg fornemmer en vis mathed i vognens affjedring, jeg har desuden monteret sportspakke 3 med sænkning.
Jeg vil høre om; 1: det er bøvlet at skifte støddæmpre selv og hvilke nye jeg skal købe og 2: om det kan være selve fjedrene som er trætte efter de mange km på landevejen. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Carsten N



Morten Stjernholm
Indlæg: 22
Tilmeldt: 31 mar, 2004 05:26
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Morten Stjernholm » 15 jul, 2004 19:58

Kære Carsten

125000 på de samme dæmpere vil give dig noget der føles som en ny bil når du skifter dem !

På 156 ( især når den er sænket ) er der et ret stort slid på alle undervogns dele. I forbindelse med udskiftning af støddæmperne vil det være en rigtig god ide at tjekke alle bøsningerne - de er helt sikkert også meget trætte.

Med hensyn til støddæmperne så har alle forskellige preferencer. Du kan få dæmpere der kan justeres i hårdhed - eller montere standard dæmpere. uanset hvad du gør vil du få en helt anden bil bagefter.

Hvis det var min bil - ville jeg ofte udskiftning af alle bøsninger, dæmpere og fjedre. Så har du en ny bil igen - der kører 100.000 mere med et smil på læben. I forhold til motor eller udskiftning af andre sliddele på bilen er det billigt at skifte undervognskomponenter.

Held og lykke med det.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Hjulophæng"