Hjælp jeg fryser ad h til -i min trofaste 33er.. har skiftet termostat, tjek kilerem samt slanger.. tilbage er vandpumpe ell. .. varmekasse aaargh..
-andre gode råd? mvh + tak..brrrr-...
Manglende varme ..brrrrrr...
Hej Smed - har du prøvet at skylle varmelegemet (radiator) igennem i varmeapparatet.
Jeg læste en gang et godt råd om at undgå at splitte hele varmeappatet - langt inde under instrumentbrædtet - ad: Demonter i motorrummet begge varmeslanger, tilløb og tilbageløb, mont. en haveslange (vandet skal have løbet så den er fyldt med vand) på tilbageløbet (med kort rør og spændebånd), drej tilløbsslangen væk fra ædle dele, bug haveslangen så der er lukke for gennemløb, skru helt op for vandet og ret bugget ud.
Det pludselige vandtryk vil fjerne gammelt skidt som med tiden samlet i varmelegemets vandtilgang. Har aldrig haft brug for at afprøve det selv, men det lyder som om det virker.
Jeg læste en gang et godt råd om at undgå at splitte hele varmeappatet - langt inde under instrumentbrædtet - ad: Demonter i motorrummet begge varmeslanger, tilløb og tilbageløb, mont. en haveslange (vandet skal have løbet så den er fyldt med vand) på tilbageløbet (med kort rør og spændebånd), drej tilløbsslangen væk fra ædle dele, bug haveslangen så der er lukke for gennemløb, skru helt op for vandet og ret bugget ud.
Det pludselige vandtryk vil fjerne gammelt skidt som med tiden samlet i varmelegemets vandtilgang. Har aldrig haft brug for at afprøve det selv, men det lyder som om det virker.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>
Hej Smed - har du prøvet at skylle varmelegemet (radiator) igennem i varmeapparatet.
Jeg læste en gang et godt råd om at undgå at splitte hele varmeappatet - langt inde under instrumentbrædtet - ad: Demonter i motorrummet begge varmeslanger, tilløb og tilbageløb, mont. en haveslange (vandet skal have løbet så den er fyldt med vand) på tilbageløbet (med kort rør og spændebånd), drej tilløbsslangen væk fra ædle dele, bug haveslangen så der er lukke for gennemløb, skru helt op for vandet og ret bugget ud.
Det pludselige vandtryk vil fjerne gammelt skidt som med tiden samlet i varmelegemets vandtilgang. Har aldrig haft brug for at afprøve det selv, men det lyder som om det virker.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tuuuuuuuuuuuuuuuusind tak for tip.. Varme.. jubi..ja´man kan jo blive helt "høj" igen.. satte vandslange på "varmekassens afgang" i 5 min.. og nu 50c. i øsen.. G´weekende.))))
Hej Smed - har du prøvet at skylle varmelegemet (radiator) igennem i varmeapparatet.
Jeg læste en gang et godt råd om at undgå at splitte hele varmeappatet - langt inde under instrumentbrædtet - ad: Demonter i motorrummet begge varmeslanger, tilløb og tilbageløb, mont. en haveslange (vandet skal have løbet så den er fyldt med vand) på tilbageløbet (med kort rør og spændebånd), drej tilløbsslangen væk fra ædle dele, bug haveslangen så der er lukke for gennemløb, skru helt op for vandet og ret bugget ud.
Det pludselige vandtryk vil fjerne gammelt skidt som med tiden samlet i varmelegemets vandtilgang. Har aldrig haft brug for at afprøve det selv, men det lyder som om det virker.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tuuuuuuuuuuuuuuuusind tak for tip.. Varme.. jubi..ja´man kan jo blive helt "høj" igen.. satte vandslange på "varmekassens afgang" i 5 min.. og nu 50c. i øsen.. G´weekende.))))