Byttepris
Byttepris
CB i Esbjerg har en 33 1,7 16v, årg 91. Den bliver nysynet, standen er over middel men ikke perfekt.
Hvor meget må jeg give i bytte med vores 1,5 ti, 1 år til syn??
http://www.fiatribe.dk/esbjerg/index.html
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12423
Ved godt at den er sat til salg til en høj pris, men det er jo bytteprisen der er afgørende [;)][;)]
Hvor meget må jeg give i bytte med vores 1,5 ti, 1 år til syn??
http://www.fiatribe.dk/esbjerg/index.html
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12423
Ved godt at den er sat til salg til en høj pris, men det er jo bytteprisen der er afgørende [;)][;)]
Hej - jeg troede ikke en jyde behøvede hjælp til en handel. Bilbasen.dk's brugtbilsvurkering går kun tilbage til årg. '94, men en Alfa 33 16v fra '94 med samme km og stand vurderes til indbytn. max 35000. Hvis dette tal er 80% af salgspris (den normale tommelfinger regel) bør salgsprisen være kr. 44000.
Hvis det var mig som skulle handle disse to 33'ere ville jeg byde Fiat, Esbjerg, et passende beløb (afhængig hvor vild du er med hans bil, der er ikke mange tilsalg, 1 til på bilbasen) f.eks. 45000 med alt, og sætte din 33 '88 tilsalg for lidt mere en du er villig til at sælge for f.eks. 15-20000.
NB! Jeg synes du skriver på galleriet, at du vil ha' en ældre Alfa.
Hvis det var mig som skulle handle disse to 33'ere ville jeg byde Fiat, Esbjerg, et passende beløb (afhængig hvor vild du er med hans bil, der er ikke mange tilsalg, 1 til på bilbasen) f.eks. 45000 med alt, og sætte din 33 '88 tilsalg for lidt mere en du er villig til at sælge for f.eks. 15-20000.
NB! Jeg synes du skriver på galleriet, at du vil ha' en ældre Alfa.
En 33 1.7 16V er en rigtig dejlig bil, men de er altså ikke alverden værd i handel og vandel...
Prøv at sammenligne med hvad tilsvarende (hvis de findes) biler koster i Tyskland (evt. www.autoscout24.de), og så kig på www.toldskat.dk, og se om du kan dechiffrere hvad der er betalt i afgift af lignende køretøjer.
En helt igennem OK 1990'er af samme type blev solgt privat for 27000.- kr. for et år siden, med et km-tal på 250000. Nysynet og uden fejl!
Jeg har ikke set den aktuelle bil. og standen af den bør selvfølgelig veje tungt!
Mvh. TBC
Prøv at sammenligne med hvad tilsvarende (hvis de findes) biler koster i Tyskland (evt. www.autoscout24.de), og så kig på www.toldskat.dk, og se om du kan dechiffrere hvad der er betalt i afgift af lignende køretøjer.
En helt igennem OK 1990'er af samme type blev solgt privat for 27000.- kr. for et år siden, med et km-tal på 250000. Nysynet og uden fejl!
Jeg har ikke set den aktuelle bil. og standen af den bør selvfølgelig veje tungt!
Mvh. TBC
Hej Pedersen - helt uden jysk handelstalent er du ikke. Jeg synes at den "foreløbige" byttepris er rimelig, så hvis I mundhugges en dag eller 2 mere før håndslav gør du en go' handel. Så slipper du også for besværet med salg af den gamle - helt uden knaster, læser jeg, er den jo ikke.
Ideen med liften er helt rigtig for ro i sjælen, prange prisen eller dreje om på hælen og glemme den.
Det er rigtigt med handelsprisen, men hvis bilen er OK og km tallet kan verifiseres, så er det jo en libhaver bil. En anden svaghed ved tidlige 33 16v ie er motorledningsnettet (underdimentioneret), så det skal checkes og være 100%.
Sæt en sportsudsødning uden CAT på, en programmerbar chip og det eneste du savner er et spærrediff. De gav let 150+ HK uden andre indgreb. Men gem original udst. og CAT til når syns-manden skal se den.
Mere held & lykke med handelen, du er jo solgt.
Ideen med liften er helt rigtig for ro i sjælen, prange prisen eller dreje om på hælen og glemme den.
Det er rigtigt med handelsprisen, men hvis bilen er OK og km tallet kan verifiseres, så er det jo en libhaver bil. En anden svaghed ved tidlige 33 16v ie er motorledningsnettet (underdimentioneret), så det skal checkes og være 100%.
Sæt en sportsudsødning uden CAT på, en programmerbar chip og det eneste du savner er et spærrediff. De gav let 150+ HK uden andre indgreb. Men gem original udst. og CAT til når syns-manden skal se den.
Mere held & lykke med handelen, du er jo solgt.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af tbc</i>
En 33 1.7 16V er en rigtig dejlig bil, men de er altså ikke alverden værd i handel og vandel...
<font color="red">Jeg syntes nu ellers at dem jeg ser til salg stadig holder en rimelig høj pris! (Jeg gav 55.000 for en tilsvarende i 1998 med 150.000 på klokken...)</font id="red">
Prøv at sammenligne med hvad tilsvarende (hvis de findes) biler koster i Tyskland (evt. www.autoscout24.de), og så kig på www.toldskat.dk, og se om du kan dechiffrere hvad der er betalt i afgift af lignende køretøjer.
<font color="red">Jojo...men man sparer vel altid en smule når man selv henter hjem dernede fra?!? Spørgsmålet er så om det er prisforskellen værd hvis man er uheldig at købe katten i sækken...? 5-10.000 kommer du jo hurtigt af med hvis der går noget galt.</font id="red">
En helt igennem OK 1990'er af samme type blev solgt privat for 27000.- kr. for et år siden, med et km-tal på 250000. Nysynet og uden fejl!
<font color="red">Så er det vel heller ikke urimeligt at en tilsvarende der kun har kørt halvdelen skal koste 10-15.000 mere?</font id="red">
Jeg har ikke set den aktuelle bil. og standen af den bør selvfølgelig veje tungt!
<font color="red">Det har jeg, og den så meget fin og velholdt ud rent kosmetisk!</font id="red">
Mvh. TBC
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
En 33 1.7 16V er en rigtig dejlig bil, men de er altså ikke alverden værd i handel og vandel...
<font color="red">Jeg syntes nu ellers at dem jeg ser til salg stadig holder en rimelig høj pris! (Jeg gav 55.000 for en tilsvarende i 1998 med 150.000 på klokken...)</font id="red">
Prøv at sammenligne med hvad tilsvarende (hvis de findes) biler koster i Tyskland (evt. www.autoscout24.de), og så kig på www.toldskat.dk, og se om du kan dechiffrere hvad der er betalt i afgift af lignende køretøjer.
<font color="red">Jojo...men man sparer vel altid en smule når man selv henter hjem dernede fra?!? Spørgsmålet er så om det er prisforskellen værd hvis man er uheldig at købe katten i sækken...? 5-10.000 kommer du jo hurtigt af med hvis der går noget galt.</font id="red">
En helt igennem OK 1990'er af samme type blev solgt privat for 27000.- kr. for et år siden, med et km-tal på 250000. Nysynet og uden fejl!
<font color="red">Så er det vel heller ikke urimeligt at en tilsvarende der kun har kørt halvdelen skal koste 10-15.000 mere?</font id="red">
Jeg har ikke set den aktuelle bil. og standen af den bør selvfølgelig veje tungt!
<font color="red">Det har jeg, og den så meget fin og velholdt ud rent kosmetisk!</font id="red">
Mvh. TBC
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Nu har jeg "lånt" den i dag og i morgen (156érn er ved CB for at få tonede ruder + lavet en skade i bagkofangeren), og jeg har lavet en aftale med en "lokal" mekaniker, der lige vil gennemgå bilen.
Umiddelbart går motoren virklig godt, men jeg tror at nye hjullejer er tiltrængt.
En ting der undrer mig er: har en 16v ikke skiver på alle 4 hjul??
for det har denne ikke ???
Umiddelbart går motoren virklig godt, men jeg tror at nye hjullejer er tiltrængt.
En ting der undrer mig er: har en 16v ikke skiver på alle 4 hjul??
for det har denne ikke ???
Hej Pedersen.
En 33 16v (og for den sags skyld også 1,5 IE og 1,7 IE) har kun skiver bagi,hvis den er født med ABS.Det var ikke standard herhjemme,for det kostede spidsen af en jetjager.Flere af de efterhånden importerede har det,men de findes også i stort tal i f.eks. tyskland med tromler bagi.
Pas nu på at du ikke bliver så begejstret for den,at du laver en indbytningspris med 156'eren istedet [;)][:D][:p]
En 33 16v (og for den sags skyld også 1,5 IE og 1,7 IE) har kun skiver bagi,hvis den er født med ABS.Det var ikke standard herhjemme,for det kostede spidsen af en jetjager.Flere af de efterhånden importerede har det,men de findes også i stort tal i f.eks. tyskland med tromler bagi.
Pas nu på at du ikke bliver så begejstret for den,at du laver en indbytningspris med 156'eren istedet [;)][:D][:p]
Nu er den prøver og gennemgået[:D]
Den køre bare godt, og på liften viste den kun få svagheder.
Bagerste bagvange er ikke sund og så er de der bøsninger der sidder mellem de forskellige led i styretøjet færdige.
Ellers er den forbavsende sund, og der blev ellers gået til den med den store / spidse hammer[;)][;)]
Nu må vi se hvad de siger ved CB[^][^]
Den køre bare godt, og på liften viste den kun få svagheder.
Bagerste bagvange er ikke sund og så er de der bøsninger der sidder mellem de forskellige led i styretøjet færdige.
Ellers er den forbavsende sund, og der blev ellers gået til den med den store / spidse hammer[;)][;)]
Nu må vi se hvad de siger ved CB[^][^]