Så skete det, der ikke måtte ske...

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 33
Besvar
Ølholm
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04 dec, 2004 20:41
Geografisk sted: Danmark

Så skete det, der ikke måtte ske...

Indlæg af Ølholm » 08 jan, 2005 21:02

Endelig fri efter en lang uge i det danske forsvar, og mindre end en 10 km. penge fra hjemmet, bremser en Skoda Octavia foran mig kraftigt op, og et øjebliks uopmærksomhed fra min side efterfulgt af en katastrofe-opbremsning, giver anledning til en del kysseri mellem de to bilers kofangere...

Storbandende over min egen idioti (ingen tvivl, det var 100% min skyld), træder jeg ud for at inspicere skaderne nærmere...

Det er slemt.

Ikke for den lykkelige ejer af den tjekkiske kampvogn, men for den knuste ( men stadig stolte!) ejer af 16V 33'eren [:(]
Kampvognen havde nemlig monteret anhængertræk, der som en veritabel rambuk har pløjet sig ind i Alfaen! [xx(]
Lykkeligvis var der intet at se (overhovedet!) på Den Unævnelige, så ejeren fik navn og adressse, og kørte ufortrødent videre på arbejde. Flink fyr, kunne nok godt se at jeg var max pinligt berørt...

Så, nu er mit problem... Reservedele. Jeg har masser af tiltro til mit lokale værksted, og er sikker på at de nok skal kunne reparere dyret, men jeg vil prøve at se om jeg ikke selv kan finde nogle (meget gerne brugte) billige dele, for at kunne komme ud af det her med bare en smule skind på næsen.

Indtil videre er jeg sikker på at følgende ting er beskadigede:

Køler - Den lækkede slemt, lagde jeg mærke til. (kan sådan en repareres? Tror det ikke.)

Forreste kofanger - Færdig. Kaput. Sleepin' with the fishes. Intet håb der.

Kølergitteret - Slemt bøjet.

Forhjulslejer - Har skulle været udskiftet længe, kan lige så godt få det gjort nu [:)]

Det er hvad jeg ved INDTIL VIDERE. Hvem ved, måske er det gået helt galt, og den skal aflives, men dette er hvad jeg har at reagere ud fra, og det må jeg hellere gøre hurtigt. Afventer værkstedets dom med spænding. brrr...

Så hvis nogle derude ved hvor ovenstående dele til en 1991 33 16V, sort, kan købes, vil jeg blive meget glad!!!
Bilen har kørt lige under de 200.000, så det er selvsagt ikke at være 'Mint Condition'-dele jeg er på udkig efter.

Håber I kan være mig behjælpelig!

Mvh.
Ølholm



Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 08 jan, 2005 22:16

Prøv at kontakte denne bruger her på sitet:

Mads J (Mads Jakobsen)
Alfa 33 1.7 16v '88
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2498

Han har sidste år hentet en Nuova P4 i tyskland, måske noget kan bruges fra den...?

Ellers ved jeg at Henrik fra www.Alfatec.dk i Assens pt. har 2 33 Nuova til salg, men om han har nogle løse stumper liggende ved jeg ikke? Han er dog god til skader på "ældre" biler da han har gode kontakter syd for grænsen til brugte stumper...

Held og lykke :o)

Pedersen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 20 nov, 2003 17:46
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Pedersen » 09 jan, 2005 20:53

SUR RØV........[:(][:(]
Du kan få "billige" nye dele her :
http://www.karosseridele.dk/group.asp?group=296

ellers prøv
http://www.ad2000.dk/autodatalager2sprog/index.asp

PS, er du klar over at en del alfister skriver sammen på:
http://www.cuoresportivo.dk/index.php
Der er bla. et køb/salg forum.

MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 10 jan, 2005 22:05

Trist at høre!! [:(] Fanden tage de pokkers jydekroge..Og Skodaer, for den sags skyld! [:)]

Jeg har både køler, kølergitter og kofanger liggende. Kofangeren har dog desværre set bedre tider, men kølergitteret er helt fint! Køleren er, så vidt jeg ved, 100% tæt. Den har, som du kan se, siddet på en P4 jeg selv kørte hjem nede fra Tyskland, og der var ingen problemer. Jeg kan tjekke den imorgen, da jeg ikke er hjemme før.

Hvis du er interesseret, kan du sende mig en mail via linket oppe i hjørnet af dette indlæg, eller sende en personlig meddelelse inde på http://www.cuoresportivo.dk. Mit brugernavn derinde er også MadsJ... [:)]

Ølholm
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04 dec, 2004 20:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ølholm » 17 jan, 2005 18:57

Tak for de mange svar!

Vil prøve at kontakte min mekker, og høre ham ad hvor svært skadet dyret er blevet...

Og ja, forbandede Skodaer med deres tyske kvalitetskontrol. Ville ikke have haft noget imod at den havde haft en "crumble-zone" i umiddelbar nærhed af krogen [:p]

Oh well, you live you learn.

Mvh.
Ølholm

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 17 jan, 2005 20:21

føler med dig!!

Jeg har en kammi der har en komplet 33 fra 92 holdende som der er mange gode dele på!! bla en GOD 1,7 motor ikke 16 V.. du kan skrive til ham på holm666@hotmail.com ved odg ikke om din er den nye 33 model??

Ølholm
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04 dec, 2004 20:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ølholm » 18 jan, 2005 21:18

Ondt af mig, jeg ved nu snart ikke... Det var jo pokkers dumt!

Tak for mailadressen, vil lige prøve at skrive til ham...

Har fået en opgørelse over hvad det er der er kvæstet efter ulykken, og det ser vist ikke så slemt ud:

-Forreste kofanger

-Kølergitteret

-Beslag til servopumpen

-Køler, komplet med kappe og hele moletjavsen (det ord bliver brugt for lidt)

Tak for hjælpen!

Mvh,
Ølholm

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 18 jan, 2005 21:54

jamen han har helt sikkert alle stumperne..!! håber det hjælper

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 18 jan, 2005 21:55

jamen han har helt sikkert alle stumperne..!! håber det hjælper

MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 18 jan, 2005 22:23

Tjah, køler og kølergitter har jeg, men kofangeren er, som tidligere skrevet, ikke så meget værd. Beslag til servopumpen kan jeg heller ikke være behjælpelig med.. [:)]

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Generelle emner"