16v spjæld

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

16v spjæld

Indlæg af MadsJ » 03 dec, 2004 22:03

Jeg har gået og "nusset" lidt om min motor idag.. [:I] Bl.a tog jeg indsugningsmanifolden af, og da bemærkede jeg, at hvis speederen er trådt i bund, så står spjældene ikke i 90 graders position! Dvs. de kun er ca 90 % åbne. Man kan selvfølgelig godt åbne dem helt ved at hive i speederkablet manuelt ude i motorrummet, men er det meningen at spjældene ikke skal åbne helt?? Jeg kan se, at der er en anordning bagpå speederen til at justere hvor langt man kan træde den i bund...

Motoren skulle jo gerne yde optimalt og få rigeligt med luft når speederen rammer bunden..!! [:p]



Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 04 dec, 2004 00:37

He-he,nu du fortæller det,var det helt det samme da jeg i sin tid lagde en 16v i min 1,7 QV.Men mine spjælde stod kun ca. 75% åbne [:0].Jeg må sige at jeg heller ikke var dybt imponeret af den 16v'er,-faktisk lidt skuffet.Der var jo ikke det ryk i den som jeg havde forventet.Jeg skulle lige hilse og sige at det hjalp at få kablet justeret op til fuld åbning [:I][:D][:D]

Juster bare op så dine spjæld åbner max,men finjuster det sidste,så det er stoppet bagpå speederen der er stop,og ikke spjældhusene.Det er bedst at være 2 til det.Det er ihvertfald det nemmeste.Da de jo åbner næsten helt op,bliver der måske ikke nogen mærkbar forskel,men du kunne jo være heldig [:p][:p][:D]

Har du kørt så langt med den nu,at du har fyret den af?Det er en stærkt vanedannende motor,ikke??

MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 04 dec, 2004 03:07

Hehe, ja jeg har fyret den af.. [;)][:p]

Og ja, den er meget vanedannende!!! [:o)] Jeg kan helt klart bedst lide den måde 16v'eren trækker på fremfor 8v'eren. Jeg kan bedre lide den måde man bliver trykket mere og mere tilbage i sædet, jo højere omdrejningerne kommer op! [^][:p] Fremfor det "ryk" 8v'eren gi'r når man træder speederen i bund..
Lyden fra 16v'eren behøver vidst ikke blive kommenteret!! [8D][8D][:0]

MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 07 dec, 2004 04:24

Så har jeg lige været ude og prøve en tur efter jeg fik rettet lidt på det hele!! [:D][:D][:D][:D][:D] Ja, smilene siger det hele.. [;)] Ikke nok med, at den trækker mere over hele omdrejningsfeltet nu end den gjorde før - den trækker også MEGET helt op begrænseren. Den kunne godt tåle at blive flyttet lidt højere op synes jeg..Jeg kan nå den i 3. gear uden de store problemer!! [:0] Og nej, jeg ramte ikke begrænseren. [8D] Jeg stoppede da den røg forbi 6500, men havde jeg holdt den et sekund mere, så havde den ramt.

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Motor"