Jeg har gået og "nusset" lidt om min motor idag.. [:I] Bl.a tog jeg indsugningsmanifolden af, og da bemærkede jeg, at hvis speederen er trådt i bund, så står spjældene ikke i 90 graders position! Dvs. de kun er ca 90 % åbne. Man kan selvfølgelig godt åbne dem helt ved at hive i speederkablet manuelt ude i motorrummet, men er det meningen at spjældene ikke skal åbne helt?? Jeg kan se, at der er en anordning bagpå speederen til at justere hvor langt man kan træde den i bund...
Motoren skulle jo gerne yde optimalt og få rigeligt med luft når speederen rammer bunden..!! [:p]
16v spjæld
He-he,nu du fortæller det,var det helt det samme da jeg i sin tid lagde en 16v i min 1,7 QV.Men mine spjælde stod kun ca. 75% åbne [:0].Jeg må sige at jeg heller ikke var dybt imponeret af den 16v'er,-faktisk lidt skuffet.Der var jo ikke det ryk i den som jeg havde forventet.Jeg skulle lige hilse og sige at det hjalp at få kablet justeret op til fuld åbning [:I][:D][:D]
Juster bare op så dine spjæld åbner max,men finjuster det sidste,så det er stoppet bagpå speederen der er stop,og ikke spjældhusene.Det er bedst at være 2 til det.Det er ihvertfald det nemmeste.Da de jo åbner næsten helt op,bliver der måske ikke nogen mærkbar forskel,men du kunne jo være heldig [:p][:p][:D]
Har du kørt så langt med den nu,at du har fyret den af?Det er en stærkt vanedannende motor,ikke??
Juster bare op så dine spjæld åbner max,men finjuster det sidste,så det er stoppet bagpå speederen der er stop,og ikke spjældhusene.Det er bedst at være 2 til det.Det er ihvertfald det nemmeste.Da de jo åbner næsten helt op,bliver der måske ikke nogen mærkbar forskel,men du kunne jo være heldig [:p][:p][:D]
Har du kørt så langt med den nu,at du har fyret den af?Det er en stærkt vanedannende motor,ikke??
Hehe, ja jeg har fyret den af.. [;)][:p]
Og ja, den er meget vanedannende!!! [:o)] Jeg kan helt klart bedst lide den måde 16v'eren trækker på fremfor 8v'eren. Jeg kan bedre lide den måde man bliver trykket mere og mere tilbage i sædet, jo højere omdrejningerne kommer op! [^][:p] Fremfor det "ryk" 8v'eren gi'r når man træder speederen i bund..
Lyden fra 16v'eren behøver vidst ikke blive kommenteret!! [8D][8D][:0]
Og ja, den er meget vanedannende!!! [:o)] Jeg kan helt klart bedst lide den måde 16v'eren trækker på fremfor 8v'eren. Jeg kan bedre lide den måde man bliver trykket mere og mere tilbage i sædet, jo højere omdrejningerne kommer op! [^][:p] Fremfor det "ryk" 8v'eren gi'r når man træder speederen i bund..
Lyden fra 16v'eren behøver vidst ikke blive kommenteret!! [8D][8D][:0]
Så har jeg lige været ude og prøve en tur efter jeg fik rettet lidt på det hele!! [:D][:D][:D][:D][:D] Ja, smilene siger det hele.. [;)] Ikke nok med, at den trækker mere over hele omdrejningsfeltet nu end den gjorde før - den trækker også MEGET helt op begrænseren. Den kunne godt tåle at blive flyttet lidt højere op synes jeg..Jeg kan nå den i 3. gear uden de store problemer!! [:0] Og nej, jeg ramte ikke begrænseren. [8D] Jeg stoppede da den røg forbi 6500, men havde jeg holdt den et sekund mere, så havde den ramt.